odbior mieszkania cd-jakie usterki sa zasadne?

1. Data: 2003-09-18 11:41:58

Temat: Re: odbior mieszkania cd-jakie usterki sa zasadne?
Od: Andrzej <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 17. Ok 10-15 cm pod przylaczem trzeciej fazy (taka skrzyneczka) wystaje
> rurka (taka zginalna plastikowa) spoza sciany. Jak sie to dotknie tynk sie
> sypie i rurka zaczyna bardziej wychodzic.

Niewiem co to jest przyłącze trzeciej fazy ale wydaje mi się że masz
przyłacze napowietrzne. Ze ściany powinna wystawac rurka i być zagięta
do dołu (taka fajka). Uniemożliwia to wnikanie do tej rurki wody.

1. Data: 2003-09-18 11:47:16

Od: Hanka Skwarczyńska <h...@e...matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w
wiadomości news:bkc4bh$k1o$1@inews.gazeta.pl...
> Pewnie uznacie ze jestem okropnie "upierdliwa" ale
> mam zamiar rzeczywiscie przyczepiac sie do wszystkiego.

Jedynie słuszna postawa :) Poniżej moje widzimisię na podstawie
odbiorów prac w budowanym domu - z odbiorem mieszkania nie mam
doświadczeń:

> [...] na dwoch szybach znalazlam rysy.

Do wymiany.

> [...] Jedna z ram okiennych jest porysowana[...]

Do poprawki. Jeśli okna plastikowe, to wymiana, nie malowanie.

> [...] inna klamka niz w pozostalych.

Odpuściłabym. W ostateczności klamka kosztuje 25zł, wykaż chęć
pójścia na kompromis ;)

> [...]klamka (ta sama) nie dziala poprawnie

Do poprawki. Nie znam się na klamkach, ale nie chcesz się kiedyś
zatrzasnąć w pokoju, nie?

> [...]Jedna z oscieznic wewnetrznych jest bardzo
> porysowana do tego sa na niej slady rdzy

Do poprawki.

> [...]Drzwi wejsciowe (antywlamaniowe) sa nierowno
> osadzone i wyraznie widac roznice w szparze pod drzwiami.

Nie znam się na drzwiach, ale nieprawidłowe zamontowanie może
mieć wpływ na skuteczność zabezpieczenia. Do poprawki.

> [...]na podlodze leza plytki przez nas nie zamawiane.

Po sprawdzeniu w umowie - do usunięcia.

> [...] po przejechaniu reka osypuje sie z tynku piasek.

Tynk surowy? Ze świeżych, niezagruntowanych tynków może się
trochę sypać, jeśli piszesz, że niedużo, to chyba nie jest
problem. Zamieść szczotką ścianę i zagruntować jakimkolwiek
gruntem (20zł/5l), powinno pomóc.

> [...]Uszczelka w drzwiach wejsciowych (antywlamaniowych)
> w dwoch miejscach jest zerwana i odstajaca.

Do poprawki - patrz wyżej.

> [...]Jedna z drzwi wewnetrznych nie domykaja sie.

Do poprawki.

> [...]Zamkniecie wewnetrzne w lazience nie przekreca sie
> do konca (tzn jak drzwi sa zamkniete tylko kawalek
> sie przekreca).

Nie do końca rozumiem, o co chodzi, ale kazałabym poprawić. W
łazience też się nie chcesz zatrzasnąć, prawda?

> [...] dziury z kolkami od zawieszenia grzejnika z
> sasiedniego pomieszczenia.Tynk poodpadal dookola.

O rany. Do poprawki.

> [...] dmuchalo DO lazienki.

KONIECZNIE do poprawki. Odbiór kominiarski był? Zażądaj
pokazania opinii.

> [...]na gornej ramie wywiercono (wiertarka plus
> wypilowano -bardzo wyraznie to widac ze to nie
> fabrycznie) dwa podluzne otwory.

A nie jest to odwodnienie (taki dwu-trzycentymetrowy, wąski
otworek o--o)? U mnie co prawda są na dole, ale też wyglądają
bardzo niefabrycznie, choć na własne oczy widziałam, że się je w
hali produkcyjnej robi. Z tym, że mnie wręczono plastikowe
zaślepki do zatkania, znacznie fabryczniejsze ;)

> [...]Haki na lampy w suficie

Do poprawki.

> [...] wystaje rurka (taka zginalna plastikowa) spoza sciany

Peszel? Ma w środku kabel? Tak czy inaczej kazałabym poprawić,
boję się prądu :)

> [...]Balustrada na balkonie jest bardzo porysowana

Do poprawki.

> [...] korki rozporowe po omylkowo przez firme
> zainstalowenej toalecie podwieszanej.

Jeśli się da, usunęłabym we własnym zakresie (znowu punkt dla
Ciebie za kompromis ;), jeśli wymaga jakichś grubszych
operacji - oczywiście do poprawki.

> [...]Odplyw od toalety idzie spod wanny przez ok 50-60 cm
> skosem nad posadzka az do miejsca gdzie toaleta ma stac

A da się to czymś wygodnie zabudować? A dało się w ogóle
zamontować w inny sposób?

Nie powiem, masz oko, tylu baboli to mnie się chyba przez całą
budowę nie udało wynaleźć ;))) Życzę skutecznego egzekwowania
napraw.
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-09-18 11:52:30

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Jak narazie na dwoch szybach znalazlam rysy. Na jednej dosc spora na
> drugiej dwie krotsze. Mam zadac wymiany szyb?

Ja odebrałem 20.08.2003 mieszkanie. Niestety okna były baaardzo brudne i nic
przez nie nie było widać. Odebrałem mieszkanie , zobaczyłem kilka drobnych
niedoróbek które opisałem w protokole i odebrałem mieszkanie.
Po umyciu okien okazalo się że szyby sa porysowane !!!
Myślę że specjalnie zostały zabrudzone aby nie było widać rys , bo widac że
ktoś chyba je czyścił niestety bardzo nie umiejętnie i je mocno zarysował
Teraz mam straszny problem z tymi oknami . Wykonawca mnie olewa ...

lepiej nie podpisuj umowy. Najpierw niech Ci okna wymienią , bo potem moga
być problemy ...

> 2. Jedna z ram okiennych jest porysowana (ma dosc dluga wyrazna ryse). Mam
> zadac poprawki?

Wymiany.

> 3. W jedych drzwiach wewnetrznych jest inna klamka niz w pozostalych.
> 4. Jedna klamka (ta sama) nie dziala poprawnie tzn jak sie ja nacisnie to
> zostaje nacisnieta i nie odskakuje.Przy tym chodzi okropnie ciezko.

To już szczegóły. Niestety wiele firm budowlanych to partacze którzy robią
aby szybciej i aby jak najmniej się namęczyć ...
Po odbiorze zapewne zobaczysz inne niedoróbki (ja znalazłem). Tzreba
stanowczo wymagań suunięcia ich ...
Mnie już w tamtej spółdzielni bardzo nie lubią , także inwestor ma mnie dość
Ale nie odpuszczę im ...
Musza mi wymienić okna (same szyby) i poprawić inne mniejsze niedoróbki ...

Co moge polecić. Możesz odebrać mieszkanie , ale wszystko to co tu wyminiłaś
napisz na protokole odbioru i poinformuij o tym odrazu wykonawcę aby usunął
te problemy ...

1. Data: 2003-09-18 12:09:10

Od: "RS" <r...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja po odbiorze podczas robot wykonczenioweych zauwazylem ze mam wszedzie
zamisast cieplej wody zimna i odwrotnie ... Po za tym przez dluzszy czas
(ponad 2 tyg z umowy) nie poprawiono drobnych usterek zauwaznonych podczas
odbioru, ale byly drobne i nie uwazalem by z ich powodu mieszkania nie
odbierac tym bardziej ze zalezalo mi na czasie.
Jednak stwierdzilem ze z ta woda to juz nie przelewki, szczeglonie
spektakularne byly splukiwanie goraca woda w kibelku ;)))
Wszelkie uwagi skladalem na pismie developerowi... pisalem ze taka usterka
uniemozliwia mi korzystanie z mieszkania, jest to z ich winy, w zwiazku z
czym uwazam odbior za nnieskuteczny, a usterki nie dalo sie zauwazyc
wczesniej. Z tego powodu wg mnie nazlezaly mi sie odsetki (wg umowy) za
opoznienie oraz oplate za koszty poniesione na wynajem inego mieszkania.. Na
poczatku dzwonil hydrauklik ktory spieprzyl instalacje (pewnie mu
powiedziali ze bedzie musial to placic).. Napisalem koljene pismo z
przestroga ze udostepnili mu moje dane osobowe i ze to co zrobil to
przestepstwo i ponownie o kasie ktora mi wisza z numerem konta...
Zrobili wszystko szybko we wskazanym przezmnie terminie byly tylko nie
placic i nie isc do sadu ;))) Poprawiali tak dlugo az bylem zadowolony... W
sumie zachowali sie ok
Developer to "Ataner" w Poznaniu

1. Data: 2003-09-18 12:15:51

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw zobacz co jest w protokole "standard mieszkania". Jesli nie ma tam
podanych dokladnie jakie kafelki (kolor,producent,rozmiar) to według umowy
będzie wszyzstko ok i nie wazne że Ty chciałas inny kolor i itd ...
Więc twoje żale będą uznane za niezasadne ...
Myśle że nie pozwolą Ci na kilkukrotne oglądanie i szukanie wad , podajesz
wady , piszesz adnotację w protokole przejęcia i odbierasz mieszkanie.
Dogadujesz się z wykonawcą (odrazu) kiedy usunie usterki ...

1. Data: 2003-09-18 12:20:26

Od: "RS" <r...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> KONIECZNIE do poprawki. Odbiór kominiarski był? Zażądaj
> pokazania opinii.

Niekoniecznie jest to wada.. wentylacja dziala dzieki roznicy temperatur..
jesli wewnatrz jest chlodniej niz na dworze ( a jesli budynek jest nowy,
powstawal zima i przez lato mieszkanie sie wystarczajaco nie nagrzalo), to
sytuacja taka jest bardzo prawdopodobna tym bardziej latem. Prawdopodobnie
jak sie wprowadzisz zrobi sie chlodniej to wszystko bedzie ok.

1. Data: 2003-09-18 12:22:00

Od: "RS" <r...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A CHA no i pewnie wszystkie okna byly caly czas zamkniete... powietrze nie
mialo jak wejsc do mieszkania..(dodatkowo przez to nie udalo mi sie nagrzac
odpowiednio )

1. Data: 2003-09-18 12:22:59

Temat: odbior mieszkania cd-jakie usterki sa zasadne?
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie uznacie ze jestem okropnie "upierdliwa" ale mam zamiar rzeczywiscie
przyczepiac sie do wszystkiego.A usterek znalazlam sporo(nie bede pisala wg
waznosci).... tylko nie wiem ktore z nich sa sensowne na tyle zeby odmowic
przyjecia mieszkania. Bedzie troche dlugie ale prosze- pomozcie:-)
[...]
5.Jedna z oscieznic wewnetrznych jest bardzo porysowana do tego sa na niej
slady rdzy
6. Drzwi wejsciowe (antywlamaniowe) sa nierowno osadzone i wyraznie widac
roznice w szparze pod drzwiami.
7.Jak narazie w lazience na podlodze leza plytki przez nas nie zamawiane. To
jest nasze najwieksze "ale". Powinny byc moim zdaniem skute przed oddaniem.
8. Na niektorych scianach po przejechaniu reka osypuje sie z tynku piasek.
To normalne? Nie jakos specjalnie duzo ale sie osypuje
9. Ze sciany wystaja dwie koncowki (prawdopodobnie od rur). Jest to w
przedpokoju i wygalada dziwacznie.
10. Uszczelka w drzwiach wejsciowych (antywlamaniowych) w dwoch miejscach
jest zerwana i odstajaca. Slizga sie wrecz po podlodze.
11. Jedna z drzwi wewnetrznych nie domykaja sie.
12. Zamkniecie wewnetrzne w lazience nie przekreca sie do konca (tzn jak
drzwi sa zamkniete tylko kawalek sie przekreca).
13. W scianie w pokoju widze dziury z kolkami od zawieszenia grzejnika z
sasiedniego pomieszczenia.Tynk poodpadal dookola.
14. Jak maja dzialac ciagi wentylacyjne? wg mnie plomien (testowalam
zapalniczka) powinien byc lekko wciagany do srodka. Wczoraj o malo co nie
zdmuchnelo mi w lazience plomienia. Tylko ze dmuchalo DO lazienki.
15. Pierwszy raz widzialam tak dziwna rzecz (ale moze tak sie teraz robi). W
plastikowym oknie kuchennym, na gornej ramie wywiercono (wiertarka plus
wypilowano -bardzo wyraznie to widac ze to nie fabrycznie) dwa podluzne
otwory. Sa one zarowno w ramie okienniej tej otwierajacej sie i tej ktora
jest w scianie.
16. Haki na lampy w suficie hmm.... baalam sie ich dotknac bo wygladaja
jakby mialy zaraz odpasc. Tynk dookola nich jest wykruszony i czesc kolkow
jest wystajaca na zewnatrz.
17. Ok 10-15 cm pod przylaczem trzeciej fazy (taka skrzyneczka) wystaje
rurka (taka zginalna plastikowa) spoza sciany. Jak sie to dotknie tynk sie
sypie i rurka zaczyna bardziej wychodzic.
18. W niektorych miejscach miedzy sufitem a scianami nie ma kontow
prostych -sa luki.
19. Wysokosc drzwi wewnetrznych rozni sie i to znacznie. Pozatym dwie pary
drzwi (jedne nie sa jeszcze zamontowane wiec nie wiem) sa krzywo osadowione
tzn szpara pod nimi po jednej stronie jest malutka po drugiej spora.
20. Balustrada na balkonie jest bardzo porysowana (byla pomalowana).
21. W lazience w scianie zostaly korki rozporowe po omylkowo przez firme
zainstalowenej toalecie podwieszanej.
22. Odplyw od toalety idzie spod wanny przez ok 50-60 cm skosem nad posadzka
az do miejsca gdzie toaleta ma stac (nie ma jej jeszcze i nie bedzie do
odebrania mieszkania). Wyglada to bardzo dziwnie. Tutaj postaram sie nawet
zrobic jutro zdjecie bo strasznie trudno to opisac.
.

To chyba na tyle. troszeczke sie zebralo. Oczywiscie wiekszosc usterek
zauwazylam dzieki przeczytaniu chyba wszystkiego co na temat odbioru
mieszkan na grupie bylo:-) Jestescie niezmiernie pomocni.
I jeszcze jedno techniczne pytanie. Czy jesli podczas odbioru wejde do
mieszkania i zobacze nie moje plytki na podlodze- ktorych nie powinno dawno
byc moge na starcie powiedziec ze to nie jest moj standard i nie bede
odbierala tego mieszkania. chodzi mi o to zeby nie ogladac i nie zglaszac im
jeszcze pozostalych usterek. Czy moga mnie zmusic zebym przy pierwszym
odbiorze zauwazyla wszystkie wyzej wymienione usterki?

Pozdrawiam
Kropelka

1. Data: 2003-09-18 13:08:52

Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugiej dwie krotsze. Mam zadac wymiany szyb?
> 2. Jedna z ram okiennych jest porysowana (ma dosc dluga wyrazna ryse). Mam

muszą poprawić

> 3. W jedych drzwiach wewnetrznych jest inna klamka niz w pozostalych.
> 4. Jedna klamka (ta sama) nie dziala poprawnie tzn jak sie ja nacisnie to
> zostaje nacisnieta i nie odskakuje.Przy tym chodzi okropnie ciezko.

Ciężko może chodzić dlatego że nowa. Są pod klamką
takie plastikowe krążki. U mnie też tak było, po miesiącu
użytkowania wsio było ok. , ale to by trzeba dobrze obejrzeć
czy to nie wada mechaniczna zamka.
Do innej klamki bym się nie czepiał jeżeli rażąco nie odbiega
od stylu pozostałych.

> 5.Jedna z oscieznic wewnetrznych jest bardzo porysowana do tego sa na niej
> slady rdzy

niech szlifują i malują

> 6. Drzwi wejsciowe (antywlamaniowe) sa nierowno osadzone i wyraznie widac
> roznice w szparze pod drzwiami.

drzwi się owiesiły?, może posadzka jest nierówna,
w każdym razie niech poprawią.

> 7.Jak narazie w lazience na podlodze leza plytki przez nas nie zamawiane.
> jest nasze najwieksze "ale". Powinny byc moim zdaniem skute przed
oddaniem.

Napewno nie jest zaznaczone w umowie że w koszty
wliczono płytki? Jak nie to niech je skują i zrobią
oczyszczą posadzkę (jeżeli możliwe to nowa wylewka na to)

> 8. Na niektorych scianach po przejechaniu reka osypuje sie z tynku piasek.
> To normalne? Nie jakos specjalnie duzo ale sie osypuje

Tynk cementowo-wapienny?
jeżeli trochę, to bym się nie czepiał, zrób jak Hania
Ci radziła.

> 9. Ze sciany wystaja dwie koncowki (prawdopodobnie od rur). Jest to w
> przedpokoju i wygalada dziwacznie.

Może najpierw dowiedz się cóż to ma być i do czego
to służy. Jak nie uzasadnią logicznie to niech usuną.

> 10. Uszczelka w drzwiach wejsciowych (antywlamaniowych) w dwoch miejscach
> jest zerwana i odstajaca. Slizga sie wrecz po podlodze.

niech poprawiają

> 11. Jedna z drzwi wewnetrznych nie domykaja sie.

j.w.

> 12. Zamkniecie wewnetrzne w lazience nie przekreca sie do konca (tzn jak
> drzwi sa zamkniete tylko kawalek sie przekreca).

Jeżeli się nie zamyka zamek sprawdz czy futryna
jest prawidłowo osadzona, czy otwór trafia na
zasówkę. Jeżeli nie to jak najbardziej poprawka.
Jeżeli drzwi się zamykają prawidłowo tylko nie przekręca
się blokada do końca to bym się nie czepiał.

> [...]

> zapalniczka) powinien byc lekko wciagany do srodka. Wczoraj o malo co nie
> zdmuchnelo mi w lazience plomienia. Tylko ze dmuchalo DO lazienki.

chyba powinno zasysać, ale nie znam się. W mieszkaniu
które ja odebrałem 6mc pomimo że było budowane i oddawane
w zimie wntylacja zasysała płomień do komina.
Myślę że to trzeba wyjaśnić bo to dość istotne. Może pochrzanili
coś z kanałami i kominami.

> [...]
> wypilowano -bardzo wyraznie to widac ze to nie fabrycznie) dwa podluzne
> otwory. Sa one zarowno w ramie okienniej tej otwierajacej sie i tej ktora

otwory do odwadniania są na dole, to bym wyjaśnił
cóż ma to być. Z tego co wiem nie powinno się w profilach
okiennych wiercić żadnych dziur. A dziury są na przelot?
Okna w moim mieszkaniu mają fabryczne otwory z maskownicą
które służą jako wpomaganie wentylacji, bądź nawiew powietrza
z zewnątrz.

> 16. Haki na lampy w suficie hmm.... baalam sie ich dotknac bo wygladaja
> jakby mialy zaraz odpasc. Tynk dookola nich jest wykruszony i czesc kolkow
> jest wystajaca na zewnatrz.

no nie wiem, to bym sam poprawił przed malowaniem.
Malujecie i szpachlujecie sami?? Chyba że nie
to kazał bym poprawić.

> 17. Ok 10-15 cm pod przylaczem trzeciej fazy (taka skrzyneczka) wystaje
> rurka (taka zginalna plastikowa) spoza sciany. Jak sie to dotknie tynk sie
> sypie i rurka zaczyna bardziej wychodzic.

jest zbyt płytko osadzona w ścianie? To poprawić ponieważ
zacznie ci się odłupywać tynk w tym miejscu za jakiś czas.

> 18. W niektorych miejscach miedzy sufitem a scianami nie ma kontow
> prostych -sa luki.

Nie wiem co zanaczy łuki, czy przy wejściu na grzesło
i spojrzeniu przez lupe :))))) czy wyraźnie widoczny łuk.
Jak widoczny, to jak najbardziej do poprawki.

> [...]
osadowione
> tzn szpara pod nimi po jednej stronie jest malutka po drugiej spora.

SJeżeli wejściowe i wewnętrzne sprawiają wrażeni krzywo
osadzonych to sprawdz poziomicą osadzenie drzwi, jeżeli będzie
ok. to na bank masz skrzywioną posiadzkę.

> 20. Balustrada na balkonie jest bardzo porysowana (byla pomalowana).

niech maluja

> 21. W lazience w scianie zostaly korki rozporowe po omylkowo przez firme
> zainstalowenej toalecie podwieszanej.

Jak będziecie malować w łazience, nie czepiał bym się
sam bym usunął.

> [...]
> odebrania mieszkania). Wyglada to bardzo dziwnie. Tutaj postaram sie nawet
> zrobic jutro zdjecie bo strasznie trudno to opisac.

U mnie też tak jest. Wygląda to niespecjalnie, ale ja to sobie
zabuduje, ale tu żałuję że się nie doczepiłem. Z tym że być możę jest
to dozwolone i nie mają obowiązku chować.

No to sporo. Doczepiaj, ponieważ u mnie się zacina okno
i przychodzą do mnie już chyba od miesiąca. Ale skończyłem
z telefonicznym załatwianiem, składam teraz pisemną reklamację
zaniosę poproszę o opieczentowanie że została przyjęta i będą
mieli 2 tygo. (choć może jestem naiwny że tak łatwo pójdzie :))) ).

Z tymi 2%, hmm gdyby byli uczciwi wobec mnie i usówali
usterki bez szemrania i w terminie i cały czas było by ok to
uczciwość raczej by mi nie pozwoliła na to.
Natomiast jeżeli faktycznie byli nieuczciwi, coś obiecywali
i nie wywiązywali się z dogadanych spraw, to utrudnił bym
im życie i wyciągnął ile można (uznaję zasadę oko za oko ... -
może mało cywilizowana ale skuteczna). Usterek w końcu nie masz obowiązku
zauważyć natychmiast :)))))).

Pozdrawiam
Darek

1. Data: 2003-09-18 13:19:24

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> napisał w
wiadomości news:bkc69u$scj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
wyminiłaś
> napisz na protokole odbioru i poinformuij o tym odrazu wykonawcę aby

Wlasnie tak nie chce. Po pierwsze dlatego ze wtedy (sam to zauwazyles)
jestem na straconej pozycji. Dopuki nie odbiore mieszkania to IM zalezy na
usunieciu wszystkich usterek. Potem moge chodzic do nich do .....
Po drugie dlatego ze wszystko jest robione na ostatnia chwile. Dlaczego? Bo
w umowie jest napisane ze jesli nie oddadza mieszkania do konca wrzesnia
musza nam zwrocic 2% ceny mieszkania. Dlatego tym bardziej nie bede im szla
na reke. Dostatecznie dlugo zglaszalam wiekszosc z tych usterek (od lipca
polowa byla zglaszana) i nic sie nie zmienilo. Dlatego nie podpisze odbioru
dopuki nie zostanie jedna, max dwie niewielkie ustereczki ktore pozwole im
zrobic w pozniejszym terminie.
Tylko jak prawnie wyglada sprawa podpisywania protokolu? Z jakich powodow
moge odmowic jego podpisania? Tutaj sie bardzo boje ze sobie nie poradze i
ze zakreca tym wszystkim tak ze podpiszemy:-(.

Kropelka

środki Amway-a. Warto?
środki AmWay-a. warto?
kuchnia mastercook - opinie?
Pytanie wazne
Gdzie we Wrocławiu kupić płytki Paradyż ?