odkurzacz ogrodowy

1. Data: 2008-08-06 11:45:19

Temat: odkurzacz ogrodowy
Od: " " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z PAństwa ma lub miał odkurzacz ogrodowy? Chodzi o szybkie
uprzątnięcie dużych powierzchni pod krzewami wyłożonych włókniną. Zwykłymi
grabiami do liści trwa to bardzo długo, ponadto z kilkuset młodych krzewów
część liści trzeba wybierać ręcznie, nie mówiąc o poprawianiu każdego
nadszarpniętego okręgu z włokniny.
Zatem czy odkurzacz taki spełnia swoją funkcję w takich ogrodach, jak mój,
gdzie wszystko robi się samemu, czy jest tylko przereklamowaną zabawką dla
nowobogackich? A jeśli warto kupić, to na co zwrócić uwagę? - Ciężar, bo się
to nosi, moc ssania, spalinówka, bo ogromna powierzchnia i co jeszcze? I czym
różni się ogrodowa dmuchawa z opcją odkurzacza. Czy rzeczywiście swoją funkcję
spełnia siekacz do liści? - Każdego roku mam przynajmniej jedną stertę
kompostową - kilkanaście m sześciennych, gdzie mogłabym to dołożyć.
Proszę o podpowiedź

2. Data: 2008-08-06 16:33:18

Temat: Re: odkurzacz ogrodowy
Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-08-06 13:45, Niejaki/a p...@g...pl
bedac w stanie euforii nagryzmolil/a co nastepuje:
> [...]
> gdzie wszystko robi się samemu, czy jest tylko przereklamowaną zabawką dla

nowobogackich??? za ca 100-130pln???
;-)

> [...]
> spełnia siekacz do liści? - Każdego roku mam przynajmniej jedną stertę
> kompostową - kilkanaście m sześciennych, gdzie mogłabym to dołożyć.

Ja kupilem, bo mialem juz dosc grabienia liscu z debu na jesieni.
Odkurzacz wszystko ladnie zbiera, rozdrabnia i ugniata tak ze w nie za
duzym worku wchodzi jednak dosc sporo lisci. Dla mnie istotna rzecza
jest to ze z takiego worka moge juz spokojnie wysypac zawartosc w
miejscu skladowania, moge zbierac liscie takze wtedy gdy jest wiatr i
nic mi ich nie rozgarta z kupki (a to jest wazne jesienia, bo wietrznych
dni jest calkiem sporo).

Na co ja zwracalem uwage? Na:
- ceny (roznia sie znacznie, choc modele niemal identyczne)
- moc silnika (ja mam elektryczny chyba 2200W - spokojnie wciaga
zoledzie z debu)
- pojemnosc worka i jego jakosc (tu nie do konca sie udalo i worek juz
byl zszywany)
- mocowanie odkurzacza z paskiem na ramie zeby nie nosic go w rekach
- dlugosc rury ssacej zeby sie nie schylac/pochylac
- istnienie i jakosc kolek na koncu rury ssacej - jak sie dluzej
pochodzi i ma sie juz troche w worku a akurat jest w miare rowna
powierzchnia to naprawde ma to znaczenie zeby choc czesc ciezaru
przeniesc na takie kolko.

Dmuchawa - uzywam rzadko. Ma wieksza moc przydmuchaniu niz przy ssaniu.
Warto aby sie to w miare latwo przelaczalo z ssania na dmuchanie - tu
tez sa rozne rozwiazania. U mnie jest tak ze jak sie sprzet za bardzo
zabrudzi ziemia/kurzem to czasem ciezko przelaczyc - trzeba go wtedy po
prostu oczyscic.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

3. Data: 2008-08-07 06:38:17

Od: " " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla <S...@j...pl> napisał(a):

> [...]
> tez sa rozne rozwiazania. U mnie jest tak ze jak sie sprzet za bardzo
> zabrudzi ziemia/kurzem to czasem ciezko przelaczyc - trzeba go wtedy po

Dziękuję za odpowiedź, to już coś wiem. A czym się sugerować w przypadku
worka? Czy jest to kwestia tkaniny, czy po prostu pojemności (zbyt duży = zbyt
ciężki, i dlatego się rwie?)
Pozdarwiam

4. Data: 2008-08-07 09:28:51

Od: " " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogi Kolego, wszystkomający i na wszystkim się znający!!!
Po pierwsze nie kupuje się sprzętu najtańszego, bo to zwykle badziewie i przy
średnio intensywnej eksploatacji po jednym sezonie albo i w trakcie można
wyrzucić.
Po drugie przy dużej powierzchni możliwe jest tylko kupienie spalinówki,
która jest sporo droższa (elektryczny szybko się przegrzewa + przy
przedłużaczu już kilkunastu metrów znacznie traci na mocy). Wydatek w
granicach 500-1000 zł powinien już być przemyślany. Jeżeli uważasz inaczej,
prezentujesz właśnie mentalność znudzonych nowobogackich.
A po trzecie wreszcie, jeśli nie masz nic innego do powiedzenia, to nie
zabieraj głosu wśród ludzi, którzy do sprawy podchodzą poważnie. A na pisanie
pierduł, gdy ktoś ma za dużo czasu i żadnych innych zainteresowań, jest
miejsce na innego typu portalach

5. Data: 2008-08-07 14:51:27

Od: "Dawid" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Po drugie przy dużej powierzchni możliwe jest tylko kupienie spalinówki,
> która jest sporo droższa (elektryczny szybko się przegrzewa + przy
> przedłużaczu już kilkunastu metrów znacznie traci na mocy).

Dlaczego przy przedłużaczu traci się moc?
Wytłumacz, jestem bardzo ciekawy.
Kable pod tynkiem w moim domu mają
kilkadziesiąt metrów, czy tu również tracę moc :)

6. Data: 2008-08-07 15:02:54

Od: Maverick <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid pisze:

> [...]
> Wytłumacz, jestem bardzo ciekawy.
> Kable pod tynkiem w moim domu mają
> kilkadziesiąt metrów, czy tu również tracę moc :)
Raczej pytanie ile sie mozcy traci, bo zawsze sa straty chocby cieplne
oraz magnetyczne. Jednak jesli kabel nie jest uszkodzony to przy takim
napieciu i pradach plynacych (a wiec przy tak niewielkiej mocy, a
jednoczesnie tak niestalej - bo napiecie i prad nie sa stale) - nie wiem
czy nawet przy uzyciu miernika bylbys w stanie zauwazyc roznice (tzn
przy dlugich badaniach z pewnoscia by sie udalo, jednka oceniam ze
straca mocy bedzie mniejsza niz 1% - raczej okolo 0,1%)

--
Regards,
Maverick

7. Data: 2008-08-07 17:01:22

Od: "Dawid" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dlugich badaniach z pewnoscia by sie udalo, jednka oceniam ze straca mocy
> bedzie mniejsza niz 1% - raczej okolo 0,1%)

Dzięki.Wszystko to mi jest wiadome.
Chciałem tylko od gościa pouczjącego i obeznanego ze wszystkim,
usłyszeć gdzie to tyle mocy się traci, że nawet kosiarka czy odkurzacz to
tylko spalinowy.
Może na budowie zacznę używać spalinowych wiertarek?
Momentami ta grupa jest bardzo zabawna.

8. Data: 2008-08-07 17:28:06

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałem tylko od gościa pouczjącego i obeznanego ze wszystkim,
> usłyszeć gdzie to tyle mocy się traci, że nawet kosiarka czy odkurzacz to
> tylko spalinowy.

hehe najfajniejsze jest to że najpierw Markowi podziękował a 3 godziny
później Go opierdolił

9. Data: 2008-08-08 05:53:27

Od: " " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> Wytłumacz, jestem bardzo ciekawy.
> Kable pod tynkiem w moim domu mają
> kilkadziesiąt metrów, czy tu również tracę moc :)

Niestety nie jestem elektrykiem. Informacja pochodzi z obszernego artykułu na
temat odkurzaczy ogrodowych, który był w internecie

"Odkurzacz elektryczny polecany jest raczej do małych ogrodów. Nie tylko
dlatego, że trudno go prowadzić między roślinami ze względu na kabel, ale też
dlatego, by nie trzeba było stosować przedłużaczy - kabel dłuższy niż 30
metrów może powodować spadek mocy urządzenia"
źródło -http://dom.gazeta.pl/ogrody/1,72015,3615410.html.

10. Data: 2008-08-08 13:05:46

Od: "Hen" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ła", podziekowała i obawiam sie ze to wiele tlumaczy hehehehe

Pozdro Hen

Użytkownik "." <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> hehe najfajniejsze jest to że najpierw Markowi podziękował a 3 godziny
> później Go opierdolił

Cersanit Canta - płytki podłogowe
Bezpieczeństwo sprzedającego i kupującego mieszkanie
Lamperia
pompa ciepła - koszty ekploatacji
MASZYNOWE TYNKI GIPSOWE - WYKONAM