odkurzacze centralne

1. Data: 2005-01-23 13:23:03

Temat: odkurzacze centralne
Od: "rozi" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dane:
Dom, 2 pietra, powierzchnia okolo 160 m2, rodzina 2+2

Pytanie:
Odkurzacz centralny czy dwa odkurzacze po jednym na kazdym pietrze?

Ja sklanial bym sie do 2 odkurzaczy, ale moze ktos z Was mial juz
doczynienia z takim urzadzeniem i moze opowiedziec swoje wrazenia, doradzic,
zaproponowac moze inne rozwiazanie :)
pozdr.
r.

2. Data: 2005-01-24 09:22:59

Temat: Re: odkurzacze centralne
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rozi" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...] Odkurzacz centralny czy dwa odkurzacze po jednym
> na kazdym pietrze?[...]

Dwa "mobilne", rozumiem? IMHO bez sensu, i tak któryś będziesz musiał targać
po schodach ;) Pytanie zasadnicze: czy dom już stoi? Bo jeśli tak, to
kwestie instalacyjne się "ociupinę" komplikują.

Z doświadczeń użytkownika odkurzacza centralnego: no owszem, wygodne to. Acz
apostołom posługującym się argumentem ""nie musisz nosić za sobą całego tego
stufu" polecałabym uważne przyjrzenie się, jak wygląda dziewięciometrowa
rura ;) To samo dotyczy mitycznej cichości urządzenia - owszem, silnik wisi
sobie w garażu i jest niesłyszalny, ale rura hałasuje dokładnie tak samo,
jak standardowa, w momencie wkładania jej do gniazdka (silnik już ssie, a
otwór jeszcze nie zatkany) hałas jest naprawdę solidny, a szufelka
automatyczna wyje jak opętana. Niemniej:
- szufelka automatyczna systemu "Agata nogą zamiata" to bardzo miła rzecz,
szczególnie w kuchni i przedpokoju (ten piasek z butów!);
- rura, acz imponująca, jest lżejsza i łatwiejsza w obsłudze niż
rura+odkurzacz+kabel+końcówki;
- zero problemu z gniazdkiem elektrycznym (nie wiem, jak u Was, ale we
wszystkich znanych mi mieszkaniach odkurzanie wymaga albo bardzo długiego
przedłużacza, albo latania co chwilę z wtyczką);
- parę ciekawych akcesoriów (nigdy się nie interesowałam takimi rzeczami,
może do "zwykłych" odkurzaczy też są) - większość to czysty marketing, ale
np. szczotka w postaci płaskiej listwy do odkurzania na i pod meblami wydała
mi się interesująca,
- bardzo wygodna, bo długa ta sztywna część rury, na którą nakłada się
końcówki - pierwszy raz w życiu mogę odkurzać nie schylając się, a ja raczej
nieduża jestem.

O reszcie się rozpisywać nie będę, masz to w folderach reklamowych ;) Uwaga
praktyczna: mam wrażenie, że sprzedawcy i instalatorzy usilnie zawyżają
zarówno liczbę potrzebnych gniazdek, jak i wymaganą moc jednostki
centralnej. Instalację "projektowaliśmy" sami (przy użyciu ksera z planu,
ołówka i sznurka odpowiedniej długości :), mamy o dwa gniazdka mniej,
zupełnie inny przebieg rur[1] i o stopień słabszą jednostkę, niż nam
proponowano, odkurzacz ssie jak smok i przypuszczam, że gdyby silnik był
jeszcze mniejszy, też by dał radę. Uwaga praktyczna numer dwa: jeśli się
zdecydujesz, dołóż te parę stów i kup rurę z wyłącznikiem.

[1] Kształtki typu kolanka i trójniki przekładają się nieliniowo ;) na
długość przeliczeniową instalacji, od której zależy wymagana moc jednostki.
Takoż gniazdka. Instalator upierał się, że "tu musi być gniazdko, bo inaczej
tam będą musiały być dwa kolana, a pion musi być tu, bo tam ścianka nie
zlicuje i trzeba będzie dać trójnik". Licowaniem ścianki nas załatwił ;),
rozrysowaliśmy sobie po swojemu i wyszło może mniej kanonicznie, za to
wygodniej i oszczędniej. Montaż instalacji jest dziecinnie prosty,
szczególnie jeśli kładzie się ją w wylewce jako pierwszą i nie trzeba omijać
innych rur i kabli, sama instalacja relatywnie tania, w razie czego zawsze
można zamurować otwory i tyle ;)))

Reasumując: w domu o porównywalnej powierzchni mamy dwa gniazda zwykłe,
jedno kombinowane (gniazdo+szufelka), jedną szufelkę i dodatkowe gniazdo
przy jednostce w garażu; jednostka Cyclovac E101 (moc ssąca 598 Air Watts,
cokolwiek to znaczy, moc: 1528 W, do 25m rurociągu, do 5 gniazd). Działa,
sprawdza się, lubię :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2005-01-24 17:07:17

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:ct2ero$o5d$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> tego
> stufu" polecałabym uważne przyjrzenie się, jak wygląda dziewięciometrowa

hmm, ja mam 12 m, trzeba się trochę nauczyć, żeby się nie zaplątać, ale jest
lekka i nie ma problemu

To samo dotyczy mitycznej cichości urządzenia - owszem, silnik wisi
> sobie w garażu i jest niesłyszalny, ale rura hałasuje dokładnie tak samo,
> jak standardowa, w momencie wkładania jej do gniazdka (silnik już ssie, a

gwizd jest jak rura jest poskręcana i... jak odkurzacz jest "czysty", jak
się trochę poodkurza to jest ok :-)

> np. szczotka w postaci płaskiej listwy do odkurzania na i pod meblami
> wydała
> mi się interesująca,

hmm, gdyby nie te ceny.... ja z rury pvc 30mm zrobiłem przejsciowke na
"polskie" koncowki do odkurzania :-)

> jeszcze mniejszy, też by dał radę. Uwaga praktyczna numer dwa: jeśli się
> zdecydujesz, dołóż te parę stów i kup rurę z wyłącznikiem.

nie zgadzam sie - rura bez wylacznika jest lzejsza - jak w pobliskim
"Elektroniku" kupilem zdalne sterowanie "na pilota" za 80zl - wychodzi
taniej i chyba wygodniej.

> [...]
> omijać
> innych rur i kabli, sama instalacja relatywnie tania, w razie czego zawsze

Potwierdzam, montaz prosty, zwlaszcza jak sie buduje. Ja niestety robilem to
na "zywym" domie :-), ale zrobilem to podczas malowania. W sumie to mam po 1
gniezdzie na kondygnacji i rure 12m. Ma to swoje zady i walety - wady- dluga
rura, zaleta - jak sie podlaczysz to sprzatasz cala kondygnacje.

> [...]
> cokolwiek to znaczy, moc: 1528 W, do 25m rurociągu, do 5 gniazd). Działa,

dom 190m, 3 kondygnacje + piwnica - po 1 gniezdzie na kondygnacje;
odkurzacz Beam, szczegoly:
http://www.beam.com.pl/cgibin/shop?info=O2725&sid=52
1561a8
Polecam :-)

Pozdr.
Janusz

4. Data: 2005-01-24 17:17:09

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alr" <t...@e...jest> napisał w wiadomości
> [...] hmm, ja mam 12 m, trzeba się trochę nauczyć, żeby
> się nie zaplątać, ale jest lekka i nie ma problemu

Owszem, jest lekka, ale jest jej ogrom :) I o ile w trakcie sprzątania to
już małe bubu, o tyle zanim się rurę dotarga z miejsca przechowywania do
gniazda... ech, nie ma to jak walka z wijącą się gigaglistą. Chyba że ma się
możliwość przechowywania gdzieś blisko (ja będę mieć, ale najwcześniej za
parę miesięcy).

> [...] gwizd jest jak rura jest poskręcana i... jak odkurzacz
> jest "czysty", jak się trochę poodkurza to jest ok :-)

Akurat ten rodzaj hałasu wydaje się nie mieć nic wspólnego z zapełnieniem
odkurzacza. Mnie hałasuje ssanie na wejściu. Fakt, że zabawka dość nowa, jak
zapełnienie faktycznie pomoże, to najwyżej będę po opróżnieniu zbiornika
zatykać drania starą szmatą do podłogi ;)

> [...]rura bez wylacznika jest lzejsza - jak w pobliskim
> "Elektroniku" kupilem zdalne sterowanie "na pilota" za 80zl
> - wychodzi taniej i chyba wygodniej.

O, napisz coś więcej! Bo jak się tak da, to ja bardzo chętnie. Rura bez
wyłącznika jest być może lżejsza, ale jak ktoś zadzwoni czy coś w ten deseń
i trzeba lecieć przez pół chałupy wyrywać draństwo z gniazda, to jest nie
bardzo wygodne. Co to za pilot i co się nim pilotuje? ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

5. Data: 2005-01-24 20:26:17

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alr"

> Potwierdzam, montaz prosty, zwlaszcza jak sie buduje. Ja niestety robilem
> na "zywym" domie :-), ale zrobilem to podczas malowania. W sumie to mam po
1

wkuwales w trakcie? hmmm - chyba popapram jutro psem sciany:-) moze ktos
wpadnie na pomysl malowania:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

6. Data: 2005-01-24 21:06:04

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Alr"

> 1
>
> wkuwales w trakcie? hmmm - chyba popapram jutro psem sciany:-) moze ktos
> wpadnie na pomysl malowania:-)

Biedny pies ...
A tak na serio to piony "puscilem" kanalem wentylacyjnym i na scianie
kominowej mam tez gniazda. Na szczescie mam sciane kominowa (i wentylacyjna
:-) ) centralnie, tak wiec nie bylo klopotu, acha, rury "podawalem" od
strony poddasza, tak wiec na parterze i pietrze wystarczylo wykuc otwor tak
10x15cm.

Janusz

7. Data: 2005-01-24 21:12:38

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:ct3akp$ibk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> się
> możliwość przechowywania gdzieś blisko (ja będę mieć, ale najwcześniej za

No to ja jestem szczesliwcem - mam "pokoik na klamory" :-)

> Akurat ten rodzaj hałasu wydaje się nie mieć nic wspólnego z zapełnieniem
> odkurzacza. Mnie hałasuje ssanie na wejściu. Fakt, że zabawka dość nowa,
> jak

hmm, im bardziej zapelniont tym slabiej ciagnie i mniej gwizda. I zeby nie
bylo - jak jest nawet pelny ciagnie jak glupi, jak jest pusty to trzeba
dywany trzymac :-)

> [...]
> i trzeba lecieć przez pół chałupy wyrywać draństwo z gniazda, to jest nie
> bardzo wygodne. Co to za pilot i co się nim pilotuje? ;)

hmm, nie wiem, czy sa "gotowce", mnie z mlodych lat zostalo zaciecie do
elektroniki i sobie kupilem zestaw do samodzielnego montazu - centralka i
pilot (jak do alarmu samochodowego). Centralka ma przekaznik - naciskasz na
pilota - zwarty, naciskasz znowu - rozwarty. Wlaczylem to w obwod sterowania
odkurzacza (ten kabelek, co idzie do gniazd - szeregowo). Sprawdza sie
super - wrzucam pilota do kieszeni od koszuli i wio z rura po domu :-)

Pozdrawiam

Janusz

Skype: Alr5018
GG: 5018

8. Data: 2005-01-25 07:26:13

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] mam "pokoik na klamory" :-)

Jeśli masz go tuż przy gnieździe, to fajnie masz. Bo caly problem właśnie w
przetarganiu potwora z pokoiku na miejsce docelowe :) (jak już zrobimy
wszystko na górze, to wykończymy schody i wtedy pod schodami będzie szafa z
miejscem na rurę - będzie ją można wetknąć w gniazdo właściwie bez
zdejmowania z wieszaka. Ach, jak to będzie przepięknie). Znaczy, jak się
jest dużym facetem, to pewnie nie problem, ja jestem tylko trochę większa od
zwoju rury, a ona się miota ;)

> [...]jak jest pusty to trzeba dywany trzymac :-)

Owszem :)

> [...]Wlaczylem to w obwod sterowania odkurzacza [...]

A. Bo przez moment mi sie pałętał po głowie pilot do gniazda i nijak mi nie
wychodziło :)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

9. Data: 2005-02-15 23:00:52

Od: "rozi" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" napisał w wiadomości

> [...]
> po schodach ;) Pytanie zasadnicze: czy dom już stoi? Bo jeśli tak, to
> kwestie instalacyjne się "ociupinę" komplikują.

Racja :) Nie pomyslalem o podescie miedzy pietrami. Zawsze moge zakupic 3
odkurzacze ;)
Dom jest w trakcie budowy, wiec moge robic wszystko.

> [...]
> tego
> stufu" polecałabym uważne przyjrzenie się, jak wygląda dziewięciometrowa

[ciach][ciach][ciach]

> [...]
> cokolwiek to znaczy, moc: 1528 W, do 25m rurociągu, do 5 gniazd). Działa,

Dziekuje za cenne informacje. Ja nie bede tym odkurzal, ale przekaze Twoje
spostrzezenia tym co beda biegali z tymi kilometrami rur ;)

pozdr.
r.

10. Data: 2005-02-16 13:25:18

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Racja :) Nie pomyslalem o podescie miedzy pietrami. Zawsze moge zakupic 3
> odkurzacze ;)
> Dom jest w trakcie budowy, wiec moge robic wszystko.

Tak się chciałam zapytać...
A te rury, co są w ścianach, to się czasem nie zapychają? A jeśli tak, to co
wtedy?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl