odśnieżanie

21. Data: 2009-10-12 12:45:23

Temat: Re: odśnieżanie
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Cytuję raz jeszcze...
>
>"wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu
>pieszego położoną BEZPOŚREDNIO przy granicy nieruchomości"
>
>Jeśli rów czy trawnik, pomiędzy chodnikiem, a Twoją nieruchomością,
>stanowi pas drogowy (tzn. jest częścią drogi) to chodnik nie leży już
>bezpośrednio przy granicy Twojej nieruchomości, tylko jest oddzielony
>od granicy tymże rowem czy trawnikiem. Zatem odśnieżać go nie trzeba.

No widzisz, teraz wyrzuciłeś już słówko nieruchomość w określeniu trawnika i
rowu i teraz można to tak zinterpretować.
A mam kolejne pytanie z tym związane: jest granica działki - ogrodzenie.
Wzdłuż ogrodzenia jest juz trawnik należacy do pasa drogowego. Za trawnikiem
jest chodnik. Ale urządzony jest wjazd na teren działki oraz utwardzone
dojście do furtki. Wykonawca drogi wykonał zarówno część podjazdu jak i
dojście do granicy działki. Czy to powoduje, że ten fragment podjazdu i
dojścia do furtki to jest chodnik? Czy chodnik leży już przy granicy
działki? Czy trzeba odśnieżać całość czy tylko dochodzący fragment na
wjeździe i wejściu, czy wcale?

22. Data: 2009-10-12 13:19:39

Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> dojście do furtki. Wykonawca drogi wykonał zarówno część podjazdu jak i
> dojście do granicy działki. Czy to powoduje, że ten fragment podjazdu i
Sam sobie odpowiedz! skoro podjazd, to nie chodnik...Czy chodnik leży
już przy granicy
> działki? Czy trzeba odśnieżać całość czy tylko dochodzący fragment na
> wjeździe i wejściu, czy wcale?
Dżizus !!! najlepiej nie odsniezaj, bo złamiesz szczegółowe swoje
zasady. Podaj gdzie i kiedy, to moze ktoś z nas wpadnie i to zrobi..

23. Data: 2009-10-12 13:45:00

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dżizus !!! najlepiej nie odsniezaj, bo złamiesz szczegółowe swoje
> zasady. Podaj gdzie i kiedy, to moze ktoś z nas wpadnie i to zrobi..

A coś w temacie?

24. Data: 2009-10-12 14:49:45

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> A coś w temacie?

Przed laty sprzątanie i odśnieżanie wzdłuż uliczki do linii
przebiegającej przez jej środek w moim miasteczku należało do właściciela
posesji, ale istniała możliwość zapłaty za sprzątanie przedsiębiorstwu
gospodarki komunalnej - kilku załapało się na sprzątanie własnoręczne mimo
niskiej opłaty 11 zł na miesiąc. Parę razy milicjant za byle śmieć wystawiał
mandaty - wszyscy samosie szybko przerzucili się na płacenie MPGK. Od tego
czasu nikt nie sprzątał, a odśnieżanie i tak było w kolejnośći ważności,
wiec aby przejść przez zaspy trzeba było i tak samemu popracować zimą. Ale
milicjant odchodził z kwitkiem...

25. Data: 2009-10-12 17:57:45

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> właścicielach nieruchomości. Podobne rozwiązania, nakładające na
> właścicieli nieruchomości obowiązki w zakresie sprzątania części dróg
> i ulic przylegających do nieruchomości, OBOWIĄZUJĄ RÓWNIEŻ W INNYCH
> KRAJACH EUROPY. Obowiązki te, traktowane jako element TRADYCJI I
> KULTURY SPOŁECZNEJ, posiadają częstokroć o wiele szerszy zakres
> aniżeli zaskarżone przepisy polskie.

czyli ma tak być bo zawsze było i już.

wyroki TK są czasem koszmarnie absurdalne :)

26. Data: 2009-10-12 18:32:12

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał

> No widzisz, teraz wyrzuciłeś już słówko nieruchomość w określeniu trawnika
> i rowu i teraz można to tak zinterpretować.

Mój komentarz był nieścisły - prawda, ale ustawa określa wprost i dokładnie
co należy odśnieżać, a co nie.

> [...]
> już przy granicy działki? Czy trzeba odśnieżać całość czy tylko dochodzący
> fragment na wjeździe i wejściu, czy wcale?

Trawnika na pewno odśnieżać nie musisz. Co do podjazdu uważam, że masz
obowiązek odśnieżania. Sprawdzę to jeszcze jutro w orzecznictwie i
komentarzach do ustawy... teraz nie mam dostępu.

Pozdrawiam,
MW

27. Data: 2009-10-12 19:38:15

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

to się nazywa ciąg pieszo-jezdny...

28. Data: 2009-10-13 06:05:34

Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Paź, 20:32, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> [...]
> obowiązek odśnieżania. Sprawdzę to jeszcze jutro w orzecznictwie i
> komentarzach do ustawy... teraz nie mam dostępu.

OK. Już wiemy wszystko.

Art. 30. ustawy o drogach publicznych mówi wprost:
"Utrzymywanie zjazdów, łącznie ze znajdującymi się pod nimi
przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów
przyległych do drogi."

Żeby było już wszystko jasne, ustawa w art. 4 podaje dokładne
definicje zjazdu i przepustu:
"4) zjazd - połączenie drogi publicznej z nieruchomością położoną przy
drodze, stanowiące bezpośrednie miejsce dostępu do drogi publicznej w
rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
(...)
15) przepust - budowla o przekroju poprzecznym zamkniętym,
przeznaczoną do przeprowadzenia cieków, szlaków wędrówek zwierząt
dziko żyjących lub urządzeń technicznych przez nasyp drogi;"

Myślę, że już teraz wszystko wiadomo.

Pozdrawiam:)

29. Data: 2009-10-13 06:08:55

Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Paź, 19:57, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> czyli ma tak być bo zawsze było i już.
>
> wyroki TK są czasem koszmarnie absurdalne :)

Dla jednych absurdalne, dla innych nie. Po to jest Trybunał
Konstytucyjny, zeby pogodzić strony ;)

30. Data: 2009-10-13 06:31:20

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> Dla jednych absurdalne, dla innych nie. Po to jest Trybunał
> Konstytucyjny, zeby pogodzić strony ;)

z którego roku jest to orzeczenie tak z ciekawości

silnik pralki
Od czego zacząć - stan deweloperski
Re: Jak rozmontować takie połączenia
Opinię Candy