ogórki kiszone w sosie musztardowym?

1. Data: 2004-08-16 09:04:55

Temat: ogórki kiszone w sosie musztardowym?
Od: "Athena" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów,
jadłam kiedyś cos takiego i było super, czy posiada ktos przepis?
będę wdzięczna
atena

1. Data: 2004-08-16 09:15:40

Temat: Re: ogórki kiszone w sosie musztardowym? (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Athena <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cfptb2$eh5$...@n...onet.pl...
> Witam szanownych grupowiczów,
> jadłam kiedyś cos takiego i było super, czy posiada ktos przepis?
> będę wdzięczna
> atena

Wklejam

Ogórki w zalewie musztardowej

1 i 1/2 szklanki cukru
1 litr wody
1 szklanka octu
5 łyżek (płaskich) soli
5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)
10 ziarenek ziela angielskiego
kilka listków laurowych

To wszystko zagotować.
Ogórków ok 3 kg. Nigdy nie ważyłam
Ogórki wielkości 8--10 cm obrać , przekroić wzdłuż na 4 części ,
ułożyć pionowo w słoikach takich od dżemu, albo trochę większych , zalać
lekko ciepłą zalewą i zakręcić .
Zawekować słoiczki gotując 5 minut.
Najlepsze są ogórki typowo gruntowe to tak gdzieś około 2-giej połowy
czerwca.
Do spożycia dobre po 4 - 5 dniach
(przepis podala Bozenka a zdobyla go od Wladyslawa z Kwidzyna)

agataw

1. Data: 2004-08-16 09:23:25

Od: "Marek Powichrowski" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (przepis podala Bozenka a zdobyla go od Wladyslawa z Kwidzyna)

A ja myslalem, ze od Zbyszko z Bogdanca ;-))

Pozdrawiam,

Marek Powichrowski

1. Data: 2004-08-16 09:27:15

Temat: Re: ogórki kiszone w sosie musztardowym? (ot)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Powichrowski <m...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cfpu4p$skf$...@k...task.gda.pl...

> A ja myslalem, ze od Zbyszko z Bogdanca ;-))
>
> Pozdrawiam,
>
> Marek Powichrowski

...a Ty skad ? :)))))) Madralo ;)

agataw

1. Data: 2004-08-17 20:43:16

Od: "magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja znam zdecydowanie inny przepis na ogórki w musztardzie

4 szklanki wody
szklanka octu 10 %
1,5 szklanki cukru
3 łyżki soli
8 łyzeczek musztardy francuskiej

wedle moich obliczń wystarcza na 2 - 2.5 kg ogórków - ja robilam z tych co
nie nadawały się do kiszenia - za duże
ogorki obrać pokroić w ćwiartki włożyć do sloików dodać ziele angielski i
liść laurowy, zalewę zagotować wlewać do słoików pasteryzować 5 min

PYCHOTKA

1. Data: 2004-08-18 15:36:32

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

zrobilam wg przepisu Agaty ale... musztarda po pasteryzacji oddzielila sie
od reszty zalewy - czy tak powinno byc ?

Ewa

1. Data: 2004-08-18 20:13:44

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewusek <e...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cfvsr0$f8p$...@n...news.tpi.pl...
> zrobilam wg przepisu Agaty ale... musztarda po pasteryzacji oddzielila sie
> od reszty zalewy - czy tak powinno byc ?
>
> Ewa

tak...tak sie robi...nie wplywa to na smak!
potem sobie wstrzasniesz :)

agataw

1. Data: 2004-08-19 07:49:36

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> tak...tak sie robi...nie wplywa to na smak!
> potem sobie wstrzasniesz :)

dzieki :-)

1. Data: 2004-08-19 16:59:25

Temat: Re: ogórki kiszone w sosie musztardowym?
Od: "Nocny" <palmaUSUN TO@medianet.pl> szukaj wiadomości tego autora

grupowiczów,
> jadłam kiedyś cos takiego i było super, czy posiada ktos przepis?
> będę wdzięczna
> atena

Sprawdzony :)

Ogórki słodko-kwaśne

4 kg ogórków obrać ze skórki, pokroić na ćwiartki, usunąc nasiona

Zalewa, zagotować:

5 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
30 dkg cukru
2 łyżeczki soli,
listek, pieprz, ziele angielskie, ostudzić

dodać 1 słoiczek musztardy sarepskiej-wymieszać i zalać ogórki w słoikach

Pasteryzowac po zagotowaniu ok. 5 min.

Smakowac można po 5 dniach, kiedy sklaruje sie zalewa w słoikach.

prosba - sernik/torcik na zimno mocno smietankowy
jeżyny - co dobrego polecicie?
Dobra knajpka w 3city
babeczki
ser smażony