ogórki w zalewie musztardowej

1. Data: 2005-08-16 15:18:06

Temat: ogórki w zalewie musztardowej
Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wskutek błędów wagowych zostało mi zalewy- do czego jeszcze można ją
wykorzystać ? :)

2. Data: 2005-08-16 16:00:14

Temat: Re: ogórki w zalewie musztardowej
Od: "Ewusek" <e...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wskutek błędów wagowych zostało mi zalewy- do czego jeszcze można ją
> wykorzystać ? :)

do papryki - wychodzi super !!!
w zeszlym roku w zalewie musztardowej zrobilam papryke, ogorki, kalafiora,
brokulu, cebulke, pieczarki, sliwki i salatke jarzynowa (marchewka, cebula,
papryka, ogorek)

Pozdrawiam,
Ewa

3. Data: 2005-08-16 16:13:46

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewusek wrote:

> do papryki - wychodzi super !!!
> w zeszlym roku w zalewie musztardowej zrobilam papryke, ogorki,
> kalafiora, brokulu, cebulke, pieczarki, sliwki i salatke jarzynowa
> (marchewka, cebula, papryka, ogorek)

Popróbuję, tylko bez śliwek :)

Raz zalałam kilka ziemniaczków ugotowanych, bo też się ostały- też były
dobre :)

4. Data: 2005-08-17 14:20:05

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> wskutek błędów wagowych zostało mi zalewy- do czego jeszcze można ją
> wykorzystać ? :)

jak się robi taką zalewę, czy raczej takie ogórki?

5. Data: 2005-08-17 18:31:57

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mlk wrote:
> jak się robi taką zalewę, czy raczej takie ogórki?

Piszę z głowy, więc za ewentualne moje przeróbki przepraszam :)

proporcja na 3 kg ogórków (obieramy, kroimy wzdłuż i wycinamy pestki,
wkładamy do słoików wraz z listkiem laurowym, kilkoma ziarnami pieprzu i
ziela angielskiego i trochę pieprzu mielonego )

zalewa:
5 szklanek wody
3/4 szklanki octu
szklanka cukru
2 łyżki soli
5 łyżek ostrej musztardy (tu różnie mi wychodzi, bo różną musztardę mam na
stanie :)

zalewamy gorącym zimne i 10 min pasteryzujemy :)

Wczoraj zrobiłam trochę papryki i po jednym dniu była jak w normalnej
zalewie octowej.

śmietana - warzenie
Termomix-gdzie naprawić
Kiszone sledzie