ogrzewanie C.O. gazowe i na opal staly PROBLEM

1. Data: 2010-03-28 10:47:02

Temat: ogrzewanie C.O. gazowe i na opal staly PROBLEM
Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam problem, rok temu do ogrzewania gazowego (duze koszty uzytkowania)
dodalem tradycyjne ogrzewanie na opal staly i zaczely sie problemy.
Pokrótce opisze o co chodzi:
-grzejac gazem, ustawiam temperature na piecu 60 C, grzejniki sa gorace i za
chwile w domu jest komfortowo cieplo
-grzejac koksem i weglem w kotlowni na dole ustawiam na piecu 70 C,
grzejniki sa "cieplawe" i brak komfortu ciepla

Instalacja wyglada nastepujaco:
sa dwa systemy zamkniety i otwarty w kotlowni pietro nizej.
1. piec 1,5m - 17,5 kW
2. w ukladzie otwarym podlaczono mi "przeplywowy wymiennik ciepla typ JAD"
(wielkosc 5.10)
3. jest 13 grzejnikow wszystkie razem o mocy 25607 W

Myslalem, ze po tej inwestycji bede mial cieplej w domu i taniej a okazalo
sie ze KLAPA.
Znajomy ma podobne rozwiazanie, a u nie go jest wszystko super.

Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co faktycznie
jest przyczyna moich problemow.

Moze ktos wie, co jest tego przyczyna
PROSZE O POMOC
Dziekuje i pozdrawiam
StGo

2. Data: 2010-03-28 11:02:41

Temat: Re: ogrzewanie C.O. gazowe i na opal staly PROBLEM
Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co
> faktycznie jest przyczyna moich problemow.
Myślę ze dobrze podejrzewasz.Zmień wymiennik albo wywal wymiennik i zrób
instalacje zamkniętą obecne przepisy na to zezwalaja pod warunkiem że
zabezpieczysz instalacje ( Zabezpieczenie termiczne 5067 ).

4978 (20100326) __________

3. Data: 2010-03-29 06:46:48

Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -grzejac koksem i weglem w kotlowni na dole ustawiam na piecu 70 C,
> grzejniki sa "cieplawe" i brak komfortu ciepla

A gdy ustawisz temp. kotła węglowego na
90 oC sytuacja się poprawia??
Jeśłi tak, to oznaczać moze za małą moc wymiennika.
Moc wymiennika (jak i grzejników) jest silnie uzależniona od
róznicy temperarur. Im wyższa temp. zasilenia tym większa moc
wymiennika.

4. Data: 2010-03-29 07:05:56

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2010-03-29 07:44:47

Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. w ukladzie otwarym podlaczono mi "przeplywowy wymiennik ciepla >typ
> JAD"

A mozna bylo zrobic na plytowym wymienniku np secespola - i pewnie by bylo
jeszcze taniej bo cos mi sie kojarzy ze JAD wychodzi bardzo drogo.

> Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co

Zmierz po prostu temperature na rurze doprowadzajacej wode do wymiennika
oraz rurze ktora z niech wychodzi na zasilanie grzejnikow.
Temperatury powinny byc w miare podobne (przynajmniej u mnie tak jest, sa
prawie takie same, czasami identyczne).

Nic nie piszesz o pompach:
masz pompe przed wymiennikiem i za nim ?

Grzejac gazem: masz pompe/kociol ma własną ?

i koncowo:
sam to montowales czy fachowiec - jesli fachowiec to mowiles juz z nim ?
Co on na to swoje dzieło ?

Pozdrawiam

Kane

6. Data: 2010-03-29 08:49:18

Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę ze dobrze podejrzewasz.Zmień wymiennik albo wywal wymiennik i zrób
> instalacje zamkniętą obecne przepisy na to zezwalaja pod warunkiem że
> zabezpieczysz instalacje ( Zabezpieczenie termiczne 5067 ).

jak przepisy pozwalaja na układ zamkniety to chyba jest on z tym
"zabezpieczeniem... 5067" bezpieczny i wydaje mi się ze wydajniejszy, bo nie
ma niepotrzebnych strat ciepla w wymienniku

To chyba najlepsze wyjscie?

Zapomnialem wczesniej jeszcze dodac, ze jest jeszcze podgrzewacz
(wymiennik) wody TYP SGW(L) z wezownica "u" o pojemności 140 MOŻE TO TEZ MA
JAKIES ZNACZENIE?

Licze na dalsza pomoc i dziekuje za otrzymana

Pozdrawiam

StGo

7. Data: 2010-03-29 09:27:53

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2010-03-29 13:01:20

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> Moze ktos wie, co jest tego przyczyna
> PROSZE O POMOC
> Dziekuje i pozdrawiam
> StGo

Sprawdź czy czasami wymiennik nie został podłączony odwrotnie. Woda w takim
wymienniku powinna przepływać w przeciwnych kierunkach, w przeciwnym wypadku
wydajność takiego wymiennika mocno spada.
Zamień zasilanie z powrotem z jednej strony albo od strony kotła gazowego,
albo od strony kotła stałopalnego. Jeżeli to nie pomoże to szukaj gdzie jest
układ przypchany.
Zdecydowanie odradzam wpinanie zasypowego kotła stałopalnego w układ
zamknięty. Nie chodzi tu o przepisy, ale o własne bezpieczeństwo. Obecny
układ, który masz będzie pracował poprawnie, tylko musisz znaleźć błąd.

Lodówka do zabudowy jako wolnostojaca?
Somat Perfect Gel
Jak sobie radzić z twardą wodą?
Plytka zmywarka?