ogrzewanie podlogowe w lazience

1. Data: 2004-08-21 00:28:50

Temat: ogrzewanie podlogowe w lazience
Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

zastanawiam sie nad powyzszym... jakas zwykla
mata grzejna (100W?) o szerokosci 50cm... ma moze ktos z Was
u siebie cos takiego? Warto? Obawiam sie, ze koszty mnie
zjedza...

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

1. Data: 2004-08-21 00:30:04

Temat: Re: ogrzewanie podlogowe w lazience
Od: "savic" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Sierp
>
> --
> Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking

uwazam ze warto-pomieszczenia to przy tej mocy nie ogrzeje wiec grzejnik
potrzebny ale podloga juz nie jest lodowata.zamontowalem cos takiego u brata i
nie ma tego ``lodu`` od podlogi.jak podloga jest jeszcze ocieplona-ubrata nie
byla-to bedzie calkiem ok.

1. Data: 2004-08-21 15:31:31

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawiam sie nad powyzszym... jakas zwykla
> mata grzejna (100W?) o szerokosci 50cm... ma moze ktos z Was
> u siebie cos takiego? Warto? Obawiam sie, ze koszty mnie
> zjedza...

Jako grzanie zasadnicze czy uzupelniajace ?

Wlasnie dzis przyklejalem mate u siebie, mam nadzieje, ze bedzie jak
myslalem:

1) zasadnicze ogrzewanie to kaloryfer c.o.
2) ogrzewanie podlogowe wlaczane przed kapiela, dluzszym pobytem w lazience
3) szybsze osuszanie rozlanej wody, recznikow - szczegolnie poza sezonem
grzewczym

Koszty ? Przelicz moc, koszty 1kWh i juz bedziesz wiedzial. W praktyce
moze byc mniej - sterownik wlacza ogrzewanie co jakis czas - duzo zalezy
od strat ciepla i zadanej temperatury.

Sterownik konstruuje sam - chce zaprzegnac w nim wlasna funkcjonalnosc.
Najwazniejsze to ograniczenie czasu grzania do kilku godzin po wlaczeniu
- tak aby przypadkowo nie zostawic wlaczonego na noc, czy dluzszy wyjazd.

Wiekszosc mat ma moc 150W/m2
Czytalem o matach 300W/m2 - byly polecane, gdyz znacznie szybciej
rozgrzewaja podloge. Pobieraja praktycznie tyle samo energii, gdyz sa
rzadziej zalaczane. Niestety nie moglem znalezc takich w sklepach...

Adam

1. Data: 2004-08-22 08:38:47

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Aug 2004 17:31:31 +0200
Adam <U...@T...interia.pl> naskrobał(a):

> [...]

> myslalem:
>
> 1) zasadnicze ogrzewanie to kaloryfer c.o.
> 2) ogrzewanie podlogowe wlaczane przed kapiela, dluzszym pobytem w

no wlasnie... ja bym chcial aby to chodzilo caly czas ;-) po prostu
kiedy wejde do lazienki - aby podloga nie byla zimna - aby bylo
przyjemnie i tyle :-) z tym ze nie chce aby to trwalo i trwalo
zanim wlacze ogrzewanie..

a w sumie jak pomyslalem, ze to jest 150W/mkw, i zalozmy ze
chce 4m kw, to jest 600metrow, co daje (30gr/kWh) 130PLN
miesiecznie... (choc jestem prawie pewien, ze gosc w sklepie
pytal czy to ma byc 100W czy 160W...)

Sierp

1. Data: 2004-08-22 10:48:32

Od: "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <N...@s...netskasuj> napisał w wiadomości
..
> [...]
> chce 4m kw, to jest 600metrow, co daje (30gr/kWh) 130PLN
> miesiecznie... (choc jestem prawie pewien, ze gosc w sklepie

hej

mam w łazience (jako ogrzewanie uzupełniające) założone ogrzewanie podłogi,
jeśli dobrze pamiętam to 150 lub 160W/m2, mam również sterownik AEG, który
reguluje temperaturę podłogi (oczywiście się ją ustawia) oraz pokazuje
statystykę grzania, jęsli dobrze pamiętam to dzienno, tygodniową i roczną
w sterowniku można również ustawić, kiedy podłoga ma być ciepła (godziny
pracy w poszczególnych dniach tygodnia), niestety na razie tego nie chciało
mi się robić, więc albo włączam na 30 stopni, albo wyłączam

jak ustawiłem, że chcę mieć 30 stopni C non stop (takie miałem odczucia, że
to optymalna temp. dla nóg po wyjściu z kąpieli) to po jakimś czasie wyszło,
że mata grzeje przez około 30% czasu, więc musiałbyś podzielić swoje 130zł
przez mniej więcej 3,
z takim zastrzeżeniem, że moc potrzebna będzie bardzo uzależniona od
izolacji termicznej podłogi (pod matą grzejną), ja niestety mam ją dość
cienką (nie dało się inaczej, aby nie było schodku do łazienki)

musimy pamiętać jeszcze o jednym - czas potrzebny na rozgrzanie podłogi do
ustalonej temperatury to pewnie coś około 30 min. (jak pisałem przy mocy
150-160W/m2)

mam nadzieję, że conieco wyjaśniłem

pozdr
sli

1. Data: 2004-08-22 11:51:59

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Aug 2004 12:48:32 +0200
"sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl> naskrobał(a):

> mam nadzieję, że conieco wyjaśniłem

na pewno - dzieki

Sierp

1. Data: 2004-08-23 12:24:15

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <N...@s...netskasuj> wrote in message
..
> [...]
> mata grzejna (100W?) o szerokosci 50cm... ma moze ktos z Was
> u siebie cos takiego? Warto? Obawiam sie, ze koszty mnie

Warto. Oczywiscie jako uzupelnienie - podstawowym ogrzewaniem jest grzejnik.
Koszty cie nie zjedza bo taka mata ma moc 150 W/m2, maty nie kladzie sie pod
wanna, kibelkiem, pralka, prysznicem czyli wychodzi jej znacznie mniej niz
powierzchnia lazienki - u mnie w lazience 4.5 m2 wystarczyla mata 2m2. Mata
nie pracuje caly czas - termostat (i czasem wylacznik czasowy) nad tym
czuwa. Koszty - w moim przypadku wzrost oplat za prad o ok 50
zl/miesiecznie. W lecie maty nie uzywam.

Zaslav

1. Data: 2004-08-23 16:39:09

Od: Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2004 14:24:15 +0200
"Mariusz Wolek" <m...@l...nie-spamuj.pl> naskrobał(a):

> [...]
> kladzie sie pod wanna, kibelkiem, pralka, prysznicem czyli wychodzi
> jej znacznie mniej niz powierzchnia lazienki - u mnie w lazience 4.5

ja policzylem 4m odliczajac owe metry na inne rzeczy.. no, moze nie
bedzie 4, ale na pewno wiecej niz 2

> Mata nie pracuje caly czas - termostat (i
> czasem wylacznik czasowy) nad tym czuwa.

to maja te najprostsze sterowniki, czy jakie lepsze?

> Koszty - w moim przypadku
> wzrost oplat za prad o ok 50 zl/miesiecznie. W lecie maty nie uzywam.

a z ciekawosci - pisano o ociepleniu podlogi - na czym to polega
i ile kosztuje? Mam mieszkanie w bloku (płyta) i lazienka jest
pomieszczeniem zewnetrznym, tz jedna sciana lazienki jest zewnetrzna
sciana budynku - co prawda ocieplonego, ale zewnetrzna

Sierp

1. Data: 2004-08-24 05:15:32

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

aby uzyskac cipla podloge to mata musi wlaczyc sie conajmniej 4 godziny
wczesniej - mam taka w kuchni ale jej nie uzywam

1. Data: 2004-08-24 07:15:31

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 07:15:32 +0200, Krzysztof Wróblewski
<k...@a...wbc.lublin.pl> wrote:

>aby uzyskac cipla podloge to mata musi wlaczyc sie conajmniej 4 godziny
>wczesniej - mam taka w kuchni ale jej nie uzywam

Nie przesadzaj. Godzina wystarczy w zupełności, do osiągnięcia 30 stopni.

--
- Maciej Kulawik ----------------

szyby ciepłochronne
Kabina prysznicowa w promocji Praktiker lub OBI
Lodowka i zmywarka nie pod zabudowe do zabudowy
Nowa lodówka i tektura z tyłu
pomocy-komin się sypie