okap teleskopowy, opinie?

1. Data: 2005-08-07 21:25:10

Temat: okap teleskopowy, opinie?
Od: Kubus <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy orientujecie sie ktory z okapow
teleskopowych moze pracowac niewysuniety?
Jaki byscie polecili? a ktore nie? jak jest z
glosnoscia?

niestety mam problem takze z rozmiarem, calkowita glebokosc
z panelem nie moze przekroczyc 31cm :( w trybie niewysunietym,
po wysunieciu jedna z szafek obok sie nie otworzy, stad pytanie
o mozliwosc pracy bez wysuniecia gdy jest mniejsze gtotwanko :)

Dzieki za porady!
Kuba

--
GG: 1280956 ICQ: 1270350

¤o,¸¸,o¤o°`°o¤o,¸¸,o¤o°`°o¤o¤o,¸¸,o¤o°`°o¤o,¸¸,o¤o°`
°o¤o¤o,¸¸,o¤o°`°o¤o,¸¸,o¤o°`°o¤o

Odpowiadajac usun "niepotrzebne_" z e-maila. Remove "niepotrzebne_" from my e-mail
when
answering.

2. Data: 2005-08-08 00:25:18

Temat: Re: okap teleskopowy, opinie?
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kubus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam, czy orientujecie sie ktory z okapow
> teleskopowych moze pracowac niewysuniety?
===
Ja ci na pewno nie odpowiem na to trudne pytanie, ale będę niezmiernie
wdzięczny, jeśli mi wytłumaczysz, tak, jak kompletnemu idiocie, co za
potwora trzymasz, lub zamierzasz trzymać w kuchni? O co dokładnie chodzi z
tymi teleskopami?

waldek
===

3. Data: 2005-08-08 10:17:30

Od: Kubus <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zaden potwor, wystarczy zagoglac:

http://www.google.pl/search?q=okap+teleskopowy

inaczej zwany okapem szufladkowym itp.

Pozdrawiam,
Kuba

--
Please remove "niepotrzebne_" from my e-mail when answering.

4. Data: 2005-08-08 18:54:59

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kubus napisał(a):
> Witam, czy orientujecie sie ktory z okapow
> teleskopowych moze pracowac niewysuniety?
> Jaki byscie polecili? a ktore nie? jak jest z
> glosnoscia?

Ja mam Candy, ale modelu nie pamiętam. Zaraz sprawdzę, czy da się go tak
jak chcesz uruchomić.
Niestety zmartwię Cię. W stanie złożonym można go najwyżej zmusić do
swiecenia.
No i głośny jest dosyć.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

5. Data: 2005-08-08 20:37:27

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> wrote in message

> Niestety zmartwię Cię. W stanie złożonym można go najwyżej zmusić do
> swiecenia.
> No i głośny jest dosyć.

No i zapewnie jak jak mój (logo Amica a naprawdę coś włoskiego) pełni tylko
wątpliwą funkcję dekoracyjną - jako okap toto raczej nie ma prawa działać
sprawnie, chyba nawet bez względu na producenta :-)
Zerknij na http://tinyurl.com/arv3b

TomekD

6. Data: 2005-08-10 08:01:30

Od: BoBas <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!
Moim skromnym zdaniem to nie warto kupować no chyba że masz jakies
baaardzo ważne powody. Ja robilem sobie meble do kuchni sam i ze wzgledu
na to ze kuchnia jest otwarta zdecydowalem sie ze bedziemy mieli okap
teleskopowy a teraz żałuje. Oto co mi sie nie podoba choć wczesniej tego
nie dostrzegałem nie zauwazalem:
- jesli budynek to blok (nie mozesz podlaczyc rury do komina) to okap
bedzie dzialal jako pochlaniacz zapachów z filtrem weglowym. W tym
trybie producent zaleca zasloniecie otworu ktory sie podlacza do komina
co oczywiscie jest bzdura bo jak zaslonisz to tak jak bys zaslonila w
odkurzaczu otwor wylotowy powietrza i chcialbys aby jeszcze ciaglal
powietrze - a wiec musisz zrobic dziure w meblach i musi ona wystawac
ponad meble co dodatkowo powoduje zwiekszenie szumów oraz dodatkowe
utrudnienie w zaleznosci od tego jakie kto ma meble.
- jest to glosna sprawa - naprawde nie idzie ogladac TV przy wlaczonym
okapie zwlaszcza jesli bedziesz chcial sie stosowac do prawidlowego
cyklu wykorzystywania okapu tzn. ze powinien pracowac jeszcze (i tu w
zaleznosci od wilkosci pomieszczenia) tyle aby przefiltrowac cale
powietrze w pomieszczeniu 2 razy.
- pochlanianie zapachow jest co najmniej dyskusyjne - po prostu
doszlismy do wniosku ze nie robimy nic az tak smierdzacego aby go
wlaczac przy kazdym gotowaniu

Jak sobie zbilansowalem calosc inwestycji to 350 zl uwazam za niezbyt
dobrze zainwestowane pieniadze.
Jedynymi powodami jakie moga powodowac zamontowanie okapu nalezy:
- oswietlenie ktore sie przydaje nad garami - jest ono dobrze
zabezpieczone przed oparami z garow a wiec czyszczenie nie jest wielkim
problemem
- zabezpiecza dół szafki ktora jest bezposrednio umieszczona nad
piecykiem przed nadmiernym zatluszczeniem - po prostu opary z tluszczem
i tymi calymi syfkami osiadaja na metalowym filtrze ktory wyjmujesz i
mujesz w wodzie lub zmywarce.

A co do twojego pytania to jesli chodzi o wystawanie to w zasadzie wcale
nie wystaje a jesli to jakies 1-2cm w stanie jak jest zlozony. Jesli zas
chodzi o prace w trybie zlozonym to chyba mozna (pisze to z glowy ale
moge w domu sprawdzic) przelaczyc go w taki tryb zeby pracowal
pochlaniacz jak jest nawet zamkniety (pisze tu o AMICE). Musisz wiedziec
o jednej rzeczy (jesli chodzi o AMICE) ze w moim sa 2 regulatory:
- pierwszy od szybkosci pracy silnikow
- drugi o trybach a mianowicie:
- tylko swiatlo - dziala przy wysunietym i wsunietym
- tylko silnik
- silnik i swiatlo - ale wtedy musisz miec wysyniete minimum na ok. 3
cm ramie pochlaniacza
Jakos to tak jest ale czasem sie mozna zdziwic

Jesli bedziesz mial jakies watpliwosci to moge cos pomierzyc albo
sprawdzic. A AMICE dlatego wybralem ze ma najtansze te wklady weglowe i
niczym nie odbiega od konurencji. no i byla najtansza :-)

7. Data: 2005-08-10 08:34:21

Od: Kubus <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki, bede wdzieczny jesli mozesz sprawdzic czy dziala
nierozlozony.

kurcze a czemu nie moge w bloku podlaczyc rury? czy to nie
zalezy czasem od tego czy mam niezalezny komin wentylacyjny?

ja mam dwie kratki w kuchni, nie wiem czy sa niezalezne kominy
czy nie...

Pozdrawiam,
Kuba

--
Please remove "niepotrzebne_" from my e-mail when answering.

8. Data: 2005-08-10 09:26:21

Od: BoBas <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kubus napisał(a):
> dzieki, bede wdzieczny jesli mozesz sprawdzic czy dziala
> nierozlozony.
Na chwile obecna powiem ci ze na pewno dziala jesli jest ustawiony na
oswietlenie. Jesli ma dzialac silnik to musisz go otworzyc tak na 2-3
cm. zeby tylko zalapal wylacznik.

> kurcze a czemu nie moge w bloku podlaczyc rury? czy to nie
> zalezy czasem od tego czy mam niezalezny komin wentylacyjny?
>
> ja mam dwie kratki w kuchni, nie wiem czy sa niezalezne kominy
> czy nie...
Ja tez mam 2 ale w bloku masz wentylacje grawitacyjna i nie wolno
montowaz zadnych wentylatorow na kratki ani podlaczac okapu dlatego ze
ty wdmuchujac powietrze do komina zaburzysz grawitacyjny ciąg powietrza
i mozesz doprowadzic do tego ze wdmuchiwane do komina przez twoje
urzadzenia powietrze bedzie wdmuchiwane do czyjegos mieszkania. A wiesz
czym to moze grozic - zwlaszcza jesli na bloku sa piecygi gazowe do
podrzewania wody (tzw. junkersy). Zreszta zadzwon do administratora
bloku - nie musisz podawac swojego imienia i nazwiska to dowiesz sie. U
nas sa regularnie przeprowadzane kontrole co roku i sprawdzaja czy nie
masz nic zalozonego na kratki wentylacyjne i czy kratki wentylacyjen sa
drożne. Po co masz cos zrobic jak pozniej przyjdzie ci taki pajac do
domu i powie ze masz zdemontowac - wtedy bedzie prawdziwa kiszka i nie
bedzie tlumaczen albo demontujesz albo kara. Moi rodzica mieli zalozony
taki wentylator w kuchni i dalugo nikt nie chodzil az przyszedl magik i
powiedzial ze to musi byc usuniete. Dostali termin i trzeba bylo usunac.

9. Data: 2005-08-10 12:14:32

Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kurcze a czemu nie moge w bloku podlaczyc rury? czy to nie
> zalezy czasem od tego czy mam niezalezny komin wentylacyjny?
>
> ja mam dwie kratki w kuchni, nie wiem czy sa niezalezne kominy
> czy nie...

Witam!

to jest tak: jeśli masz kuchenkę gazową to musisz mieć jedną kratkę
"niezabudowaną". jak masz elektryczną to nie musisz, przy czym jeśli jest to
wspólny pion wentylacyjny z innymi mieszkaniami (jak to może być w starszym
budownictwie), to raczej nie możesz się podłączać do niego "mechanicznie",
ale jeśli masz własny komin to droga wolna.

pozdrawiam
Dorota

10. Data: 2005-08-10 12:37:33

Od: Kubus <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dorota" <d...@o...pl> napisal news:ddcr2h$bqm$1@news.onet.pl:

> ale jeśli masz własny komin to droga wolna.

super, dzwonilem do administracji i moge montowac
okap i podlaczyc do jednej z kratek !!! :)

Dzieki za porady !

Pozdrawiam,
Kuba

--
Please remove "niepotrzebne_" from my e-mail when answering.

Mastercook vs Bosch
salsa mexicana-jaki przepis?
kocimietka da rade?
Pytanie o prażone vel duszonki