okapy - pare pytan

1. Data: 2007-03-16 08:37:12

Temat: okapy - pare pytan
Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

przymierzamy sie do okapu kominowego. mam pytanko - okapy maj ergulowana
wysokosc komina wszystko slicznie ale u nas jest tak ze kuchenka bedzie
nie tam gdzie wylot przewodu kominowegho w scianie. Czyli musze poleczyc
jakos okap z wylotem. jak to sie robi - kiedy ogladam rysunki okapow to
mam wrazenie ze te slupy metalowe koncza sie siatka wentylacyjna a ja
musze poprowadzic pozniej poziome doprowadzenie do wylotu. Czy to trzeba
z boku nadplowac chy jakos nasadzic od gory? Troche nieskladnie
napisalem ale mam nadzieje ze ktos zrozumie w czym problem

No i czy okap w kcuhni z oknem jest naprawde potrzebny? Gotowanie raczej
codziennie dla 2 doroslych + dziecko

PanTalon

2. Data: 2007-03-16 08:48:30

Temat: Re: okapy - pare pytan
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> ale mam nadzieje ze ktos zrozumie w czym problem
>
> No i czy okap w kcuhni z oknem jest naprawde potrzebny? Gotowanie raczej

A na pewno masz przewód kominowy do okapu, bo jesli masz tylko jeden, to
przyjdzie kominiarz, wlepi grzywne i kaze Ci zdemontowac okap, poniewaz nie
wolno podlaczyc do do WENTYLACJI.

3. Data: 2007-03-16 09:36:57

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK wrote:

> [...]
> przyjdzie kominiarz, wlepi grzywne i kaze Ci zdemontowac okap, poniewaz nie

wentylacje mam odzielnie do tego mam dziurke w scianie z takim
kolnierzem lekko wystajacym wiec chyba to do okapu? Czy to znaczy ze
okapu sie do niczego nie podlacza ? Powaznie pytam bo jestem zupelnie
surowy w tym temacie

PanTalon

4. Data: 2007-03-18 17:52:04

Od: Lejak <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

m[...] napisał(a):

> [...]
> kolnierzem lekko wystajacym wiec chyba to do okapu? Czy to znaczy ze
> okapu sie do niczego nie podlacza ? Powaznie pytam bo jestem zupelnie

Mogę mieć nieaktualną wiedzę, ale:
- okap może pracować jako wyciąg (odprowadzenie oparów do szybu
wentylacyjnego) lub pochłaniacz (filtrowanie oparów, pochłanianie
tłuszczu, zapachów, wydalanie powietrza oczyszczonego z powrotem do
pomieszczenia);
- okap kominowy (wyciąg) można podłączać tylko do szybu wentylacyjnego
przeznaczonego do takiego celu (wymuszony nawiew), albo do szybu
oddzielnego dla każdego lokalu (przypisanego tylko do twojego mieszkania);
- pochłaniacz ma wyjście filtrowanego powietrza z powrotem do
pomieszczenia, przy czym w przypadku pochłaniaczy do zabudowy powietrze
to jest odprowadzane kanałem w szafce ku sufitowi. Pochłaniacz nie
potrzebuje żadnego podłączenia do szybu wentylacyjnego.

Nie wiem, czy dziurka w ścianie z kołnierzem jest równoznaczna z tym,
że jest to szyb służący do podłączenia urządzeń z obiegiem wymuszonym.

--
Lejak
n...@c...pl

5. Data: 2007-03-18 18:46:40

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lejak" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
| - pochłaniacz ma wyjście filtrowanego powietrza z powrotem do
| pomieszczenia, przy czym w przypadku pochłaniaczy do zabudowy powietrze
| to jest odprowadzane kanałem w szafce ku sufitowi.

Niekoniecznie - np. pochłaniacz Amici podwieszany po szafkę,
w trybie pracy jako pochłaniacz ma to odprowadzenie zasłonięte
stosowną zaślepką, a powietrze wychodzi otworami w górnej części,
wystającej przed front szafki.

Pzdr

JKK

6. Data: 2007-03-21 10:27:12

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> boku nadplowac chy jakos nasadzic od gory? Troche nieskladnie napisalem
> ale mam nadzieje ze ktos zrozumie w czym problem

moja rada jest taka:
sam zrobiem podobne polaczenie, ktore Ciebie czeka
od okapu do kanalu mam okolo 3m
kupilem biale - plastikowe kanaly wentylacyjne (prostokatne) + zlaczki +
kolana + przesciowka do rury wylotowej w okapie
calosc skleilem klejem, jedne miejsce zostawilem niesklejone ze wzgledu na
mozliwosc demontazu
robota zajela mi ok 2 godziny, rura lezy na szafkach i jest praktycznie nie
widoczna:)
z boku maskownicy okapu pila tarczowa wycialem prostokat na w/w rure
calosc wyglada estetycznie i spelnia swoje zadanie
pamietaj zeby nie stosowac malych przekrojow rury - duze opory powietrza
pochlaniaczy w okapach nie polecam < zapachy i tluszcze zatrzymaja ale pray
wodnej juz nie:)

Halogenowa 12v czy 230v?
Gruntowanie pod Permuro
odszkodowanie za zalanioe mieszkania, likwidacja szkody
Dry cleaning czyli co?
Ogrodzenie ogrodu :)