Re: okulista vs optyk, a astygmatyk (?) ma dylemat

From: "slepydzim" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: okulista vs optyk, a astygmatyk (?) ma dylemat
Date: 15 Jun 2005 21:03:30 +0200

> 3...@n...onet.pl,

> Miedzy nadwzrocznoscia "czysta", a z niewielką komponentą astygmatyczną
> (cylindryczną) granica jest plynna; przy niektorych wadach refrakcji pewien
> astygmatyzm towarzyszy typowo, ale bywa na granicy stwierdzalnosci i wtedy
> sprawa moze byc faktycznie dyskusyjna.
>
> Nalezy natomiast z cala stanowczoscia stwierdzic, ze zapisanie minusow jesli
> faktycznie jestes nadwzroczny jest bledem w sztuce i okuliste, ktory tego
> sie dopuszcza, nalezy omijac z daleka i nie polecac.
>
> --
> Robert
> [...]
Jednak na żadnej z recept nie mam minusów. Ważne jest dla mnie w tym momencie
to co napisaleś o "płynnej granicy". Czy to znaczy, że spokojnie moglem wykupić
okulary wedlug pierwszej recepty i błedem moim bylo to, że sugerowalem się
opinią Pani optyk ? Wszystkie szkla wedlug przedstawionych przeze mnie recept są
odpowiednie dla moich oczu i napewno żadne by mi "nie popsuly" oczu ?
1.
OP - Sfera 0,0 : Cylinder +0,5 : Oś 180 st
OL - Sfera +0,75 : Cylinder +0,5 : Oś 180 st
2.
R - Sfera +1,5 : Cylinder +0,25 : Oś 77
L - Sfera +3,0 : Cylinder - : Oś -
3.okulary "do chodzenia", do dali:
R - SPH +1,0
L - SPH +2,0
4.okulary do czytania i pracy przed monitorem", do bliży:
R - SPH +2,0
L - SPH +3,0