olej czy smalec?

31. Data: 2011-03-12 21:15:07

Temat: Re: olej czy smalec?
Od: Paweł Więcek <c...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Thus wrote Przemyslaw Salata <p...@p...pl>:
> ok, ale czy taki utwardzony olej palmowy nie zawiera tluszczy trans? Bo wtedy z

To nie jest tłuszcz utwardzony. On jest naturalnie twardy dzięki wysokiej
zawartości nasyconych kwasó tłuszczowych. Nierafinowany dodatkowo zawiera
sporo karotenów i przeciwutleniaczy.
Skądinąd są oleje z większą zawartością nasyconych KT -- kokosowy i z jądra
palmy olejowej.

Paweł

--
(___) | Pawel Wiecek ------ Coven / Svart ------ http://www.coven.vmh.net/ |
< o o > | <c...@v...net> GPG/PGP info in headers GSM: +48603240006 |

32. Data: 2011-03-12 22:16:08

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Więcek" <c...@v...net> napisał w wiadomości

> Wchodzić nie wchodzi, ale śladowe ilości w margarynie zostają.

No, zostają... całe 10000 atomów... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

33. Data: 2011-03-13 10:29:17

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Więcek" <c...@v...net> wrote in message
> To nie jest tłuszcz utwardzony. On jest naturalnie twardy dzięki wysokiej
> zawartości nasyconych kwasó tłuszczowych. Nierafinowany dodatkowo zawiera

pod warunkiem, że jednak nie jest 'skrycie' (utwardzony -trans)
duże masowe tanie produkcje.... - mam ograniczone zaufanie.

34. Data: 2011-03-14 07:58:39

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Więcek" <c...@v...net> napisał w wiadomości
> Wchodzić nie wchodzi, ale śladowe ilości w margarynie zostają.

Jak to katalizator - nie wchodzi w reakcję.
Ale całe jego 100% zostaje w margarynie.
Może dodają niewiele, ale nie mówmy, że niklu nie ma.
Bo pozostaje i jest zjadany.

35. Data: 2011-03-14 16:12:56

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Paweł Więcek" <c...@v...net> napisał w wiadomości
>
> Jak to katalizator - nie wchodzi w reakcję.
> Ale całe jego 100% zostaje w margarynie.

Jak to "100% zostaje w margarynie"?
To wreszcie "100%" czy "śladowe ilości"?

> Może dodają niewiele, ale nie mówmy, że niklu nie ma.
> Bo pozostaje i jest zjadany.

W 1972 roku, jak się uczyłem analizy jakościowej,
nikiel w ówczesnej margarynie z fabryki w Siemianowicach
nie był wykrywalny. Mówię o analizie klasycznej, odczynnikami.
Analizy spektralnej, ani chromatografii, nie próbowałem, bo
wtedy nie miałem dostępu do takiej aparatury.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

36. Data: 2011-03-15 07:59:44

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak to "100% zostaje w margarynie"?
> To wreszcie "100%" czy "śladowe ilości"?

Czy "100%" i "śladowe ilości" się ze sobą kłócą?
Wsypują porcję [1 porcja =100%], mieszają, sprzedają - z tym niklem w środku
[100%].
Tu nie ma nic o ilości bezwzględnej. Tu jest tylko napisane, że wszystko to,
co wsypią, konsument zjada [100%]. Ale i tak ja sam na własne oczy nie
widziałem gościa z łopatą, jak wsypywał coś do kadzi.
Ta informacja pochodzi z wielu różnych ogólnodostępnych źródeł.

> [...]
> Analizy spektralnej, ani chromatografii, nie próbowałem, bo
> wtedy nie miałem dostępu do takiej aparatury.

Dlaczego szukaliście w margarynie niklu?
Skąd ten pomysł?

37. Data: 2011-03-17 12:28:41

Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Mar, 13:38, "Julia" <r...@o...pl> wrote:
> witam. Na czym smazyc potrawy na patelni na smalcu czy na oleju. Chodzi mi o
> to na czym zdrowiej ponieważ stykam się z różną opinią
> dziękuje i pozdrawiam

Zdecydowanie olej - zwracaj jedynie uwagę na ilość tłuszczów
jednonienasyconych, im więcej, tym lepiej (np. 20 to mało, 60 ok).
Dzięki temu olej się trudniej spala i nie wydziela rakotwórczych
substancji.

38. Data: 2011-03-18 08:16:47

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
> [...]

jednonienasyconych, im więcej, tym lepiej (np. 20 to mało, 60 ok).
Dzięki temu olej się trudniej spala i nie wydziela rakotwórczych
__

Jasne ... chcesz otruć ludzi? Olej się do smażenia nie nadaje.
No, chyba, że masz w kieszeni Rapaholin. :-)
Oraz być stałym klientem sklepu, który ludzie apteką zwą.

39. Data: 2011-03-18 19:42:34

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...Obecnie raczej się .....oleju nie
> uwodarnia - prościej dodać gumy ksantanowej czy innego plastiku żeby
> nabrało konsystencji bardziej stałej. Znów - smacznego.

Dlaczego napisałeś o tej gumie ksantanowej plastik?
Wcale bardzo źle o niej nie piszą.

40. Data: 2011-04-02 18:28:47

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Mar, 14:28, "k...@o...pl"
<k...@o...pl> wrote:

> [...]
> jednonienasyconych, im więcej, tym lepiej (np. 20 to mało, 60 ok).
> Dzięki temu olej się trudniej spala i nie wydziela rakotwórczych

Kasiu, przeczytaj to dokładnie i ze zrozumieniem, a dopiero potem
doradzaj:

http://wyborcza.pl/1,76842,7717475,My_chcemy_masla_a
_nie_margaryny.html

Ikselko, pamiętasz?