Odp: oliwa - jak usyskać ciekawy smaczek?

1. Data: 2003-02-11 12:34:43

Temat: Odp: oliwa - jak usyskać ciekawy smaczek?
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a zdradzisz, jak przyrzadzasz te wymienione? :))
Dorota

Użytkownik Danka <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b2aqc8$9f9$...@n...onet.pl...

1. Data: 2003-02-11 13:08:04

Temat: Re: oliwa - jak usyskać ciekawy smaczek?
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepsza dla mnie jest czosnkowa:

Buteleczka oliwy z oliwek (extra wergine) 0.2 l
Czosnek granulowany lub żywy rozgnieciony (z tym drugim niestety po miesiącu
oliwa mi spleśniała i nie wiem dlaczego - może ktoś wytłumaczy)
Czosnek ma solidnie przykryć dno i zalać go oliwą.
Gdy poleży jakieś 2 tyg. oliwa nabierze super aromatu, którego uwielbiam w
purre ziemniaczkowym i przy smażeniu mięsek i rybek.

Z grzybkami jest podobnie, tyle, że do buteleczki wkładasz suszone grzybki -
ok 1/3 buteleczki.
Taka oliwa jest świetna do wszelkich potraw grzybkowych jako wzmacniacz
smaku i oczywiście do mięsiw.
Ziemniaczki również ją lubią, choć nie tak, jak czosnkową.

Reszta oliw jest kupna, więc przepisu nie zdradzę.
Danka

1. Data: 2003-02-11 19:46:09

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Buteleczka oliwy z oliwek (extra wergine) 0.2 l
> Czosnek granulowany lub żywy rozgnieciony (z tym drugim niestety po
miesiącu
> oliwa mi spleśniała i nie wiem dlaczego - może ktoś wytłumaczy)

Bo rozgniotlas czosnek. Ja wrzucam cale zabki i moge taka oliwe trzymac
miesiacami, nic sie nie dzieje. Czasem dodaje tez peperonczino i rozmaryn, a
raz zrobilam ze skorka z cytryny. Smaczne i godne polecenia no i ladne
wyglada w szklanym dzbanuszku na oliwe:))

Kasia L.

1. Data: 2003-02-11 20:16:21

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w jakkiej formie była ta skórka cytryny?
Brzmi nieźle, a do czego taka oliwa pasuje?

Danka

1. Data: 2003-02-11 21:55:47

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w jakkiej formie była ta skórka cytryny?
> Brzmi nieźle, a do czego taka oliwa pasuje?
>
> Danka

cieniutko skrojony pasek z wyszorowanej cytryny (najlepsza jest nie pryskana
ale sama wiesz jakie sa szanse u nas na taka cytryne:), a pasuje najlepiej
do salatek albo do tych potraw do ktorych dodajesz kawalek skorki z cytryny
np. ossobuco.

Kasia L.

1. Data: 2003-02-11 22:12:57

Od: "ania" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> a zdradzisz, jak przyrzadzasz te wymienione? :))
> Dorota
>
> Użytkownik Danka <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:b2aqc8$9f9$...@n...onet.pl...

A jak się robi taką super - hiper ostrą i czerwoną (podają taką w
pizzerii), domyślam się że z papryką ale jaką????

Ania

1. Data: 2003-02-13 16:36:09

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 11 Feb 2003 23:12:57 +0100, "ania"

>A jak się robi taką super - hiper ostrą i czerwoną (podają taką w
>pizzerii), domyślam się że z papryką ale jaką????

Ja taką hiperostrą ale bez zmiany koloru zrobiłam w zeszłym roku
podgrzawszy (bardzo delikatnie) ciut oliwy (mała patelenka) w mnóstwem
tycich czerwonych ostrych papryczek. Potem wszystko takie letnie
właśnie wlałam do butli z reszta oliwy. Po tygodniu obżerałam się
ciabattą maczaną w tej oliwie. Li i jedynie.

hmmm

1. Data: 2003-02-13 19:54:28

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie wlałam do butli z reszta oliwy. Po tygodniu obżerałam się
> ciabattą maczaną w tej oliwie. Li i jedynie.

A dlaczego podgrzewalas? Bez podgrzewania tez wychodzi bardzo pikantna. To
podgrzanie daje cos specjalnego?

Kasia L

1. Data: 2003-02-14 09:23:24

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Feb 2003 20:54:28 +0100, "Kasia L."
<l...@p...onet.pl> napisala:

>A dlaczego podgrzewalas? Bez podgrzewania tez wychodzi bardzo pikantna. To
>podgrzanie daje cos specjalnego?

Moje poprzednie standardowe próby z tymi papryczkami (tą samą ich
ilością) dały efekt może nie negatywny ale zbyt słaby. Oliwa była
tylko lekko aromatyczna - podgrzanie papryczek w małej ilości oliwy
uwolniło olejki i inne substancje dające ostrość i paprykowy zapach.

hmmm

na_slowacji
Książka kucharska
Ksiazka o herbatach
(OT) progr."OutCook" pyt. do uzytkowników
Pomocy ! - chodza za mna fladerki