Re: <oo>___ .~*

91. Data: 2007-05-04 20:30:46

Temat: Re: <oo>___ .~*
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
news:6c43f$463b9142$57cef659$21410@news.chello.pl...
> Przez jeden punkt w fizycznej przestrzeni można przeprowadzić TRZY
> rzeczywiste proste oraz nieskończoną ilość prostych urojonych

Można tyle prostych ile wynosi ilość wymiarów w przestrzeni. Real ma akurat
trzy wymiary (zwykłe)

92. Data: 2007-05-04 21:04:45

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl>

> Ten ostatni raz wtrącenie moje: a co z zerem???
> Odwrotność zera to 1/0, czyli już tu zgrzyta dzielenie przez zero i
> powinnam zakończyć w tym miejscu.

Nieee - proszę kontynuować. :)

> Zero nie ma odwrotności, bo inaczej byłoby (z definicji odwrotności):
> 0 * 1/0 = 1,
> a przecież
> 0 * 1/0 = 0/0, wartość 0/0 jest nieokreślona (choć wg innych szkół jest
> jedynką lub zerem), choć niby powinna być jedynką aby być w zgodzie z
> definicją odwrotności.
> Czemu 0/0 nie jest określone? Bo dla dowolnej liczby a mamy:
> a*0=0, więc 0/0=a czyli 0/0 przedstawiać może każdą z liczb a (oprócz 0
> lub 1), zatem działanie to jest niejednoznaczne/nieokreślone co do wyniku.
> Czyli zero nie posiada odwrotności.

Proszę mi wybaczyć ale Pani wypowiedź jest nieścisła.
Napisała Pani na przykład a*0=0 ale to nie jest prawdą tylko uproszczeniem.
Niech a=5
a*0=5*0 <= to odcinek
prostokąt, którego jeden bok ma długość 5 a drugi bok jest zerowy.
Dlaczego odcinek miałby być zerem? :-)
W algebrze
5*0=0+0+0+0+0 <= to pięć elementów
błędem byłoby napisać, że 5 elementów to to samo co jeden element
0+0+0+0+0 =/= 0
Ponadto domyślam się, że nie odróżnia Pani zera arytmetycznego 0=A-A
od zera geometrycznego +0=1/oo w związku z tym takie wielkości
2/oo i 5/oo według Pani rachunku są zapewne jednakowe i równe ZERO. Tak?

> Poza tym co z odwrotnościami liczb niewymiernych?
> Są to liczby nie dające się przedstawić w postaci ułamka x/y, gdzie x,y
> sa l.całkowitymi. Skoro tak, to i nie istnieją wymierne (!) ich
> odwrotności y/x .
> Tzn. oczywiście można zapisać te odwrotności, np. 1/pi, ale są to liczby
> niewymierne (jako ilorazy liczby wymiernej i niewymiernej), jednak
> niemożliwe do wyznaczenia rachunkowego bez zastosowania przybliżeń. No,
> w sumie to w końcu jakoś tam istnieją.

Proszę się dobrze zastanowić nad swoją wypowiedzią.
Gdyby liczba 'Pi' nie była wymierna, to nie miałaby swojej reprezentacji
na osi liczbowej podobnie pierwiastki nie byłyby punktami na tej osi.
Jeśli uznaje Pani, że liczby rzeczywiste, które mają nieskończone rozwinięcie
dziesiętne znajdują się na osi liczbowej to automatycznie musi Pani uznać
ich odwrotność bowiem jak wynika z Funkcji Robakksa:
każdą liczbę rzeczywistą r można wyrazić jako proporcję Ao/Bo
A------o----B r = Ao/Bo 1/r = Bo/Ao
Przyjmując liczbę na osi automatycznie przyjmuje Pani jej odwrotność. :-)
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

93. Data: 2007-05-04 21:05:47

Od: Krzysztof <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@u...googlegroups.com...

> <<Pańskie A = A ma zerową wartość poznawczą >> /Krzysztof Sulimowski/
> ROTFL
> Proszę mi napisać czy
> Lewa = Prawa
> także według nowomowy "ma zerową wartość poznawczą"?:-)

A czyżby to w Pańskim zapisie oznaczało A = A?

> Edward Robak*
> Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
> ~>°<~
> Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

Przykład Pańskiej nowomowy z postu, który przeoczyłem:

>Nie ma kilka. :-)
>Świat być JEDEN to i GEOMETRIA być JEDEN.
>W glowa mosze istnieć duzo geometria ale to nie być, ino istnieć jako mem. :)
>Edward Robak*"

W takim razie jak można się domyśleć w "świecie równoległym" jest
druga geometria.
Krzysztof Sulimowski

94. Data: 2007-05-04 21:13:33

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę mi wybaczyć ale Pani wypowiedź jest nieścisła.
> Napisała Pani na przykład a*0=0 ale to nie jest prawdą tylko
> uproszczeniem.
a*0 jest 0, sam Pan napisał
"Tą sprawę a więc zera arytmetycznego 0=A-A chybaśmy sobie wyjaśnli
na przykładzie pastwiska z KROWĄ. Puste pastwisko zawiera nieskończoną
i nieprzeliczalną ilość BRAK-KRÓW. To algebra urojeń. :-)"

> każdą liczbę rzeczywistą r można wyrazić jako proporcję Ao/Bo
Oczywista nieprawda

95. Data: 2007-05-04 21:16:40

Od: Krzysztof <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

96. Data: 2007-05-04 21:35:07

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "ksRobak" <k...@c...pl>

> Można tyle prostych ile wynosi ilość wymiarów w przestrzeni. Real ma akurat
> trzy wymiary (zwykłe)

Różnica pomiędzy moją wypowiedzią a Pana wypowiedzią polega na tym,
że JA piszę o 'fizycznej przestrzeni' oraz precyzuję wymiary tej przestrzeni
Pan natomiast piszesz o matematycznym "realu".
Dam Panu przykład fizycznego czwartego wymiaru.
Proszę zmierzyć objętość kulki metalowej oraz temperaturę
a następnie proszę podgrzać kulkę i ponownie zmierzyć objętość.
Jeśli to doświadczenie zrobisz Pan dokładnie to przekonasz się
w jaki sposób 4-ty wymiar wpływa na rozszerzalność cieplną a więc
powtarzalną zmianę geometrycznych wymiarów.
To zdarzenie jest symetryczne: ściskając objętość - zmieniamy temperaturę.
Napisał Pan: "Real ma akurat trzy wymiary (zwykłe)".
Czy byłbyś Pan taki miły i przybliżył mi nazwy tych trzech wymiarów zwykłych
z tej teorii o realu? Czy w rzeczywistości empirycznej można zobaczyć
te trzy wymiary zwykłe czy są to tylko słowa bez desygnatu? :-)

97. Data: 2007-05-04 21:39:41

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Różnica pomiędzy moją wypowiedzią a Pana wypowiedzią polega na tym,
> że JA piszę o 'fizycznej przestrzeni' oraz precyzuję wymiary tej
> przestrzeni
> Pan natomiast piszesz o matematycznym "realu".

W ogólnym matematycznym przypadku może być różna ilość wymiarów, a w Realu
fizycznym gdzie żyjemy są trzy wymiary przestrzenne (niezwinięte)

> w jaki sposób 4-ty wymiar wpływa na rozszerzalność cieplną a więc
> powtarzalną zmianę geometrycznych wymiarów.
> To zdarzenie jest symetryczne: ściskając objętość - zmieniamy temperaturę.

To temperatura jest czwartym wymiarem?

98. Data: 2007-05-04 21:42:41

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony napisał(a):
> [...]
>

> W ogólnym matematycznym przypadku może być różna ilość wymiarów, a w
> Realu fizycznym gdzie żyjemy są trzy wymiary przestrzenne (niezwinięte)

To którym wymiarem jest czas?

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

99. Data: 2007-05-04 21:43:50

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof" <k...@p...onet.pl>
.com...

> A czyżby to w Pańskim zapisie oznaczało A = A?
>
> Krzysztof Sulimowski

A w pańskim nie??? :o)

100. Data: 2007-05-04 21:48:54

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof" <k...@p...onet.pl>
.com...
> [...]

> Przykład Pańskiej nowomowy z postu, który przeoczyłem:
>
> W takim razie jak można się domyśleć w "świecie równoległym" jest

Czy pisząc o "świecie równoległym" masz Pan na myśli świat równoległy,
a pisząc druga geometria masz Pan na myśli "drugą geometrię"?
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

Jaką droge wybrać? Zachwianie równowagi mentalnej.
Siła, której szukasz, jest w Tobie.
Dożyjemy nieśmiertelności?
Poszukuję M. Argyle
Zawieja