operacja tętniaka łuku aorty wstępującej

1. Data: 2005-10-24 17:23:18

Temat: operacja tętniaka łuku aorty wstępującej
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bliska osoba z rodziny na początku listopada będzie poddana zabiegowi
usunięcia tętniaka na łuku aorty wstępującej (tętniak 7 cm- nie rozwarstwia
się) i jedocześnie wymianę zastawki aortalnej (poprzednia była wszczepiana
14 lat temu i jest już nieszczelna).
Jesteśmy świadomi wysokiego ryzyka reoperacji. Ostatnio wyczytałam w
internecie, iż średnia długość życia po wykonaniu zabiegu wszczepienia
sztucznej aorty wynosi 5 lat, co jest efektem odrzucania implantu. Jeżeli
ktoś orientuje się w temacie to bardzo proszę o informacje to dla nas bardzo
ważne.
Z góry dziękuję za opinie.
Pozdrawiam
Aga

2. Data: 2005-10-25 15:46:40

Temat: Re: operacja tętniaka łuku aorty wstępującej
Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> ktoś orientuje się w temacie to bardzo proszę o informacje to dla nas bardzo

Zarówno proteza jak i zastawka sa sztuczne , a więc nie ma
mozliwości "odrzucenia zastawki".
Reoperacja jest zawsze bardziej ryzykowna , ale co do sredniej 5 lat nie do
końca sie zgodzę...
Mozliwe powiklania wynikają głownie z rozleglości zabiegu (moga byc
powikłania neurologiczne i wynikające z niewydolnosci serca) czy pózniej z
ewentualnych powiklań infekcyjnych.
Jest to opercja trudna,ale w rękach dobrego chirurga nie nadzwyczajna.
Pozdrawiam i bążcie dobrej mysli

3. Data: 2005-10-25 17:24:09

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pestifer <p...@p...fm> napisał(a):

> Użytkownik "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> no chyba, ze homograft
>
> Szczerze powiem nie spotkalam się z przypadkiem "odrzucenia " zastawki
homogennej , podobnie jak póki co zastawki ksenogenne sa dobrze tolerowane
przez chorych.

4. Data: 2005-10-25 17:57:13

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pestifer <p...@p...fm> napisał(a):

> Użytkownik "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> mialem na mysli, ze nie musza byc sztuczne.
> niemniej w materiale biologicznym dochodzi do procesow degradacyjnych
>
> A to sorry ,żele Cię zrozumialam!
To prawda , zastawki homogenne maja swoje minusy.
W tym przypadku chyba taki zabieg nie wchodzi w gre, bo jest to wymiana aorty
wstepujacej i ewentualna wymiana homograftu(jesli techicznie daloby sie
pobrac taka dużą częśc aorty)to bylaby trzecia operacja..

5. Data: 2005-10-25 18:18:40

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-10-25 18:53:12

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-10-25 21:22:52

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wstepujacej i ewentualna wymiana homograftu(jesli techicznie daloby sie
> pobrac taka dużą częśc aorty)to bylaby trzecia operacja..

niekoniecznie. homograft jako aorta wstepujaca wraz z zastawkami. i wcale
nie jest to taka duza czesc :)

8. Data: 2005-10-26 17:03:00

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ewentualnych powiklań infekcyjnych.
> Jest to opercja trudna,ale w rękach dobrego chirurga nie nadzwyczajna.

Dziękuję za wszelkie wyjaśnienia i mam jeszcze pytanko czy istnieją jakieś
strony internetowe lub czy masz jakieś dane statystyczne na temat
śmiertelności pooperacyjnej oraz skuteczności tego typu zabiegów.
A jak to jest z ewentualnymi powikłaniami neurologicznymi?Jakiego są one
charakteru i jak często się zdarzają?
Piszesz też o powikłaniach infekcyjnych, czy takie przypaki są częste?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

9. Data: 2005-10-26 17:10:28

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
> Pozdrawiam
>
> Śmiertelnośc po zabiegu wymiany aorty wstepującej jest w granicach 4-5%,
wieksza niz w operacjach typu by-passy ,ale na pewno zdecydowanie mniejsza
niz w operacjach tętniaka rozwarstwionego.
Powiklania neurologiczne? częstsze sa na pewno przy operacjach tętniaków
rozwarstwionych ( kiedy rozwarstwione sa tętnice doglowowe) ,ale może dojśc
chocby do niedowladu polowiczego.
Infekcyjne? Zwiazane najczęsciej z infekcyjnym zapaleniem wsierdzia lub
ogolnieustrojowym zakażeniem.
Oczywiście takie przypadki się zdarzają,ale patrząc chocby na pacjenta ,
krory niedawno miał po raz kolejny wymianiana aorte (tzw. re-bental) , a
teraz jedzie do sanatorium napisze raz jeszcze-dobry chirurg zrobi wszysko ,
co potrafi!
Rozumiem niepokoj naturalny przed tak powaznym zabiegiem i trzymam kciuki!

10. Data: 2005-10-26 17:23:46

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co potrafi!
> Rozumiem niepokoj naturalny przed tak powaznym zabiegiem i trzymam kciuki!

Czyli wnioskuję, że lepiej poddać się operacji usunięcia tętniaka zanim
ropocznie się proces rozwarstwiania?

> http://www.gazeta.pl/usenet/

Tętniak łuku aorty wstępującej - operacja
Insulina (Humulin N), działania uboczne
praca a grypa
Wyciąganie metalowych wzmocnień z nogi
No i teraz skumajcie sami jaki Tusk to był cienki bolek