opłaty winietowe

81. Data: 2002-09-06 14:33:31

Temat: Re: opłaty winietowe
Od: "Maria" <m...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Józek - dziękuję za wypowiedź. Chyba się lepiej rozumiemy, niż sądziłam
Maria.

82. Data: 2002-09-06 14:42:33

Od: "Maria" <m...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na drogach Śląska, bo przecież nie w "Wólce Wielkiej"
Maria

83. Data: 2002-09-06 15:02:19

Od: "Maria" <m...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S.
Oczywiście, ON nie muszą jeździć samochodami, ale nich ktoś mi powie do
jakiego innego środka lokomocji może się dostać ON na wózku - PKS, MPK
(tylko niektóre trasy), PKP - nawet do Eurocity do Warszawy nie wjedzie
wózkiem, więc jak - na zapych przez Polskę? Tak idziemy do Unii.:-((((
M.T.

84. Data: 2002-09-07 21:02:11

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisał(a):

> Jacek Kruszniewski Fri, 06 Sep 2002 11:19:53 +0200
> <3...@p...pl> j...@p...pl

> Nie odpowiedziałeś mi na to pytanie. Dlaczego?

bo i tak będę płacił i tak :(
jeżeli nie winiety - to bramki - też mi różnica

> Wierzysz w to? Wierzysz, że zdublowany podatek w wysokości 180zł od
> samochodu pokryje budowę nowych i remont starych dróg? Bo ja nie. Pic
> na wodę, fotomontaż, który tylko doskonale przysłuży się dodatkowemu
> rozrostowi administracji.

wiesz - niech z tego 100 zł pójdzie na budowę i remonty - to już może
będą szybciej budowane nowy odcinki.

> Ach, teraz rozumiem, dlaczego jesteś zwolennikiem winiet. Teraz
> płacisz ok. 450zł. Po owinietowaniu - 180zł. Dla ciebie jest to
> korzystne.

no wiesz - na tym stoi gospodarka - na wyborze mniejszych kosztów.

> Tyle tylko, że mnie jakoś nie chce się dokładać do twojego
> jeżdżenia, no bo na to wychodzi, że nie dość że zapłacę podatek w
> paliwie, skredytuję budowę 2mm atostrady, zakup jednego kamyczka na
> remont drogi np. na Śląsku oraz część etatu jakiegoś urzędnika
> odpowiedzialnego za nadzór nad papierami związanymi z
> tąinfrastrukturą, to jeszcze dopłacę do twoich podróży, ponieważ sam
> korzystam od czasu do czasu tylko z drogi dwujezdniowej (nawet nie
> ekspresowej), która i tak jest w fatalnym stanie.

Wiesz, można powiedzieć tak, nie leżąc w szpitalu dopłcam do innych.
Składka na służbę zdroia też jest podatkiem. Tylko to jest wykęcanie
słów.

> Wykonam taki przejazd możę raz w roku. I to po czymś co _istnieje_.
> Dlaczego nie widzisz, że zgadzam się na _uczciwą_ opłatę (nie podatek,
> bo podatek już jest!) za coś, co używam, a nie czego obietnica tylko
> jest mi dana?

Tylko zauważ, że to co isnieje już było dawno zapłacone jeszcze za PRL i
pierwszych lat RP. Ty też do tego dopłaciłeś.

> Ale winiety będą musiały pokryć całą administrację związaną z _nową_
> obsługującą to organizacją/ funduszem czy jak to się tam ma nazywać.

> Ale ja tamtędy wcale nie jeżdżę.

tak, ale to czeka wszystkie buwane autostrady w dzisiejszym
systemie - one wszystkie oraz czesc dróg ekpresowych i tak i tak mają
być sprywatyzzowane i płatne.
To jest przykład - a pieniądze z bramek pójdą nie na budowę,
tylko na administracjęi zysk koncesjonariusza, a kredyt i tak spłacimy
my wszyscy w podatkach :(.
Po kilku latach stało się jasne, że budowa autostrad jest zbyt dużym
kosztem, aby prywatny podmiot sam bez pomocy państwa to wybudował.

> I to właśnie nazywam podwójnym opodatkowaniem. BTW: członek PSL, który
> kandyduje na stanowisko prezydenta Warszawy (nie pamiętam nazwiska, a
> poza tym nie miejsce tu na spam) stwierdził wczoraj bądź przedwczoraj
> w TV4 (podczas programu "Hot Chat"), że winieta jest jego zdaniem
> dodatkowym podatkiem :-P Jeżeli nawet koalicjant rządowy to
> przyznaje...

Z PSL zawsze był "taki" koalicjant. A po druge świadczy to o tym że nie
tylko
my szarzy obywale mamy inne poglądy.

> Otóż to: _dla ciebie_. I wiesz co powinienem na to odpowiedzieć?

dla nie , i dla każdego innego co jeździ.

> Gdybym złośliwy, powiedziałbym: "a co mnie to obchodzi?" Ale nie
> jestem, więc stwierdzę tylko, że dla mnie liczy się mój portfel i moje
> pieniądze, których nie mam tyle, żeby spokojnie rozdawać je państwu na
> nietrafione plany. Sam wiem lepiej, jak je wydać.

Słuchaj - jak kiedyś Urban rzekł = "rząd i tak się sam wyżywi" :)
oni nie w ten to w drugi sposób cię okradnie, tylko w mniej jawny
sposób.
Chodźby podwyższają akcyzę na paliwo :(. tutaj wystarczy nowela ustawy o
VAT i akcyzie (szybszy sposób).

> Czegoś tu nie rozumiem. Wyżej napisałeś, że winieta zastąpi płatności
> za autostrady. Teraz dowiaduję się, że oprócz kupienia winiety za
> przejazd nimi będę jednak musiał coś zapłacić.

może się źle wyraziłem,może za dużo wyciąłem. W tej cheili na tasie
Katowice- Krakow jest system francuski. Po wejściu winiet tozniknie
nawet w opisie jest że umowy mają być renegcjonowane.

..

> Opłaconej z budżetu, nie zaśbezpośrednio mojej kieszeni.

nie - budżet to też twoja kieszeń :(
budżet bieże się tylko z podatków - a te są tak skonstruowane - że
ostatnim ogniwem jest szara masa detalicznych klientów, i oni płacą
zawsze
wszystkie podatki.
W niemczech jest wyższa akcyza i dużo większy budżet - i ich jeszcze na
to stać
aby bez dodatkowych opłat utrzymać autostrady.
Austrii i Szwajcarii już nie :(

> Daj spokój...

> Daj spokój, jakże chcesz porównywać koszt zarządzania autostradą przez
> prywatną firmę do kosztu powołania specjalnej agencji (funduszu? niech
> ktoś mi podrzuci pomysły na ten temat) _państwowej_?

tak, ale pomyśl że tych koncesjnariuszy będzie 10, żaden z nich nie
wybuduja
drogi bo ich nie stać, tylko je przejmą.

> EGOISTA! EGOISTA! :-P

:P
wiesz - zaczyna się zaogniać :)
A tak narawde - zawsze przez nas przemawia egoizm.
Ba nawet miłość do bliźniego opiera się na egoiźmie:

Mt 22:39
39. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak
siebie samego.

Rz 13:9
Albowiem przykazania: Nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij,
nie pożądaj, i wszystkie inne - streszczają się w tym nakazie:
Miłuj bliźniego swego jak siebie samego.

Coś w tym jest :)

> Ale przyznasz, że nie wszędzie istnieje taki komfort?

Tak i to powinien być główny kontrargument, brak alternatyw.
A przynajmniej poważny głos.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

85. Data: 2002-09-09 06:51:57

Temat: Re: Wycinanie tekstu
Od: Scalamanca <s...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander pisze w news:3d7b856e@news.vogel.pl

> Chodzi o to żeby pomysleć troszeczkę o innych grupowiczach.

Oj tak, oj tak, i poprawić kodowanie. :PP

S, NMSP

--
Pozdrowienia,
Scally

86. Data: 2002-09-09 12:38:58

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Tatarczak wysłał na grupę pl.soc.inwalidzi wiadomość
<X...@1...0.0.1>, na którą niniejszym
odpisuję:

>Ale _moze_byc_dzielem_.

Ale _nie_jest_. Mówmy o faktach, a nie o gdybaniu.
Zresztą - pokaż mi choć jedną piekarnię, która podpisuje z klientem
umowę o dzieło na zrobienie chleba.

>Przeciez pisalem o materialach...

Wybacz, ale mam w nosie wykonawcę, który chce zaliczkę _przed_
wykonaniem prac.

>Zaraz, a tak nie jest ze wszystkim?

Nie.

>Kredytuje przyszla emeryture,

Nie. Słyszałeś o funduszach emerytalnych? A poza tym to będzie _moja_
emerytura, a nie "wspólna" = "niczyja".

>sluzbe zdrowia,

Z całym należnym szacunkiem: kpisz sobie ze mnie?

>edukacje

Nonsens.

>Poza tym obowiazek tez musi zostac oplacony z podatkow.

Jaki obowiązek? Jeżdżenia po autostradzie? Nie rozumiem.

>Ok, to nadal pokonuj Polske w koleinach,

Nie. Po prostu w wyborach zagłosuję na ugrupowanie, które znajdzie
lepszy sposób na ożywienie gospodarki -> zwiększenie wpływów do
budżetu (z tytułu lepszej ściągalności i większej liczby płacących, a
nie podwyższania i wynajdowania nowych, _podwójnych_ podatków) ->
wybuduje drogi z należnego, _niepodwójnego_ i wliczonego w _budżet_ (a
nie ukrytego po dziwnych funduszach) podatku.

>Moge, koszt budowy 1 km jest znany (a raczej 1 km w danym terenie).

Ale zrozum, że tego jeszcze nie ma, nie wiadomo jak, kiedy, którędy
nawet, a co najważniejsze - kto i za ile. Żaden przetarg nie jest
ogłoszony.

>IMHO rzad nie zrobi bledu i ustawa nakaze przeznaczyc 100% na drogi. Ot
>marketing polityczny.

A jak się to ma do tego, co napisałem wyżej? (Na marginesie: co do
drugiego zdania - 100% zgoda.)

>A droga po czesci tez bedzie Twoja, jako "wspolwlasciciela" spoldzielni
>zwanej panstwem.

No właśnie - "po części", tak jak "po części" mój jest Pajac Kultury.

>Jakos Czesi placa i maja zaufanie do winiet,

Bo mają drogi, za które mogą płacić. Jak i u nas będą wybudowane
drogi, zastanowię się i nad płaceniem za nie.

>a nie maja znaczaco lepszej kadry urzedniczej.

Skąd wiesz? IMHO mają lepszą, o czym świadczy choćby zaradność i
przygotowanie, którą wykazali podczas ostatniej powodzi.
BTW: wiesz, co Czesi robią, aby _odbudować_ zniszczenia spowodowane tą
tragedią? _Obniżają_ podatki.

>Tak, przez Polske ;)) To nie jest do konca zart,

:-x

>bo to nie bedzie oplata lokalna, ale podatek centralny.

Tym bardziej jestem przeciwko niemu.

>Doprecyzuj: podatek w sensie potocznym, czy prawnym?

I takim i takim. Będziesz, jeżeli "winiety" zostaną wprowadzone, de
facto płacił podwójny podatek za używanie samochodu.

>Ja tak, podatek idzie na remonty oplata na budowe drog.

Jeszcze nie idzie. Nie ma nawet projektu ustawy o tym "podatku
winietowym".

>Sprawdz, bo demonizujesz wplywy z drogowego.

To znaczy...?

>Poza tym rzad nie ma takiej
>dowolnosci w przeuwaniu srodkow jaka probujesz mi wmowic :)

A kto projektuje budżet?

>To tylko przyklad klasy wplywow z winiety, pewnie bedzie wiecej.

Eee tam, pewnie będzie mniej.

>Podatek drogowy w maksymalnej wysokosci wydatkow na drogi tez nie pomorze.

Skąd wiesz?

Z poważaniem
Piotr Zawadzki

--
Opinia zamieszczona powyżej jest moim prywatnym zdaniem
i nie ma żadnego związku z zajęciami wykonywanymi przeze mnie

87. Data: 2002-09-09 12:39:43

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski wysłał na grupę pl.soc.inwalidzi wiadomość
<3...@p...pl>, na którą niniejszym odpisuję:

>bo i tak będę płacił i tak :(
>jeżeli nie winiety - to bramki - też mi różnica

A dla mnie - owszem. Bramki sąpostawione tam, gdzie można jużjechać.
Winietę jużteraz dostaniesz na szybę, a pojedziesz za... diabli
wiedzą, ile lat.

>wiesz - niech z tego 100 zł pójdzie na budowę i remonty - to już może
>będą szybciej budowane nowy odcinki.

Jesteś wielkim optymistą i chyba - bez urazy - przy tym zbyt
łatwowiernym w obietnice polityków.

>no wiesz - na tym stoi gospodarka - na wyborze mniejszych kosztów.

Chciałbym, aby tak w rzeczywistości było. Ale wracając do tematu: cóż,
wobec tego winiety nie powinny byćwprowadzone, ponieważ jednak dla
absolutnej większości kierowców mniejszym kosztem będzie za winiety
_nie_ płacić.

>Wiesz, można powiedzieć tak, nie leżąc w szpitalu dopłcam do innych.

Nie porównuj zdublowanego podatku drogowego ze służbą zdrowia. Wiesz,
jest pewien zakres usług, którymi zajmuje się państwo i płaci za nie z
budżetu, ponieważ nie poddają się one w zadowalający sosób
"niewidzialnej ręce rynku". Edukacja, zdrowie, system emerytalny, cała
sfera związana z ogólnie rozumianą polityką społeczną nijak nie
przystaje do reguł liberalnej (w rozumieniu liberalizmu
"konserwatywniego") ekonomii, podczas gdy samo budowanie dróg - jak
najbardziej.

>Składka na służbę zdroia też jest podatkiem. Tylko to jest wykęcanie
>słów.

Tak. Z tym podatkiem się zgadzam, ponieważ ma on wymierną wartość -
jest przecież niczym innym jak moim ubezpieczeniem na wypadek choroby.
Winieta nie ma dla mnie żadnej innej wartości poza czysto fiskalną -
dostarczy planowanemu, nowemu aparatowi administracyjnemu środków na
rozbudowę, mnie nie dając w zamian nic, czy raczej - gładkie słowa i
obiecanki.

>Tylko zauważ, że to co isnieje już było dawno zapłacone jeszcze za PRL i
>pierwszych lat RP. Ty też do tego dopłaciłeś.

Wybacz, ale co z tego? Teraz także płacone przeze mnie podatki
trafiajądo budżetu i w jakiejś części są przeznaczane na budowę /
naprawę dróg. Zauważ, że ja tylko nie chcę płacić za to samo dwóch
podatków różniących się tylko nazwą i sposobem naliczania.

[brak odpowiedzi = 1:0 :o) ]

>tak, ale to czeka wszystkie buwane autostrady w dzisiejszym
>systemie - one wszystkie oraz czesc dróg ekpresowych i tak i tak mają
>być sprywatyzzowane i płatne.

Myślisz, że jeżeli wejdzie "podatek winietowy", tak się nie stanie?

>To jest przykład - a pieniądze z bramek pójdą nie na budowę,
>tylko na administracjęi zysk koncesjonariusza, a kredyt i tak spłacimy
>my wszyscy w podatkach :(.

Pozostanę przy swoim zdaniu: wolę płacić za coś co _istnieje_, a nie
za jego obietnicę.

>Po kilku latach stało się jasne, że budowa autostrad jest zbyt dużym
>kosztem, aby prywatny podmiot sam bez pomocy państwa to wybudował.

Ależ państwo - ty, ja, każdy inny tankujący paliwo - pomaga / dopłaca
do dróg. Płacimy przecież podatki.

>dla nie , i dla każdego innego co jeździ.

Nie dla każego, bo dla mnie nie. Zatem fałsz.

> [...]
>sposób.
>Chodźby podwyższają akcyzę na paliwo :(. tutaj wystarczy nowela ustawy o

Ale, przyznasz, będzie to nadal jeden podatek, a nie zdublowany. Poza
tym - dlaczego tego nie mieliby uczynić? Dlaczego nie ma takich
planów? Jak myślisz?

>może się źle wyraziłem,może za dużo wyciąłem. W tej cheili na tasie
>Katowice- Krakow jest system francuski. Po wejściu winiet tozniknie
>nawet w opisie jest że umowy mają być renegcjonowane.

OK, dzięki za info. Tylko wiesz, jak to jest z renegocjacją umów...

>nie - budżet to też twoja kieszeń :(

Dlatego napisałem: "nie bezpośrednio". O to mi właśnie chodzi, że mam
_bezpośrednio_ sfinansować IMHO chybione przedsięwzięcie. Samo
założenie owinietowania samochodów i powołania w tym celu specjalnej
organizacji (funduszu?) jest chore.

>tak, ale pomyśl że tych koncesjnariuszy będzie 10, żaden z nich nie
>wybuduja drogi bo ich nie stać, tylko je przejmą.

No to fajnie. Zapłacimy za winiety, żeby za 20-30 lat będziemy mieć
super drogi, które przejmie 10 koncesjonariuszy albo jeden, wielki,
pozabudżetowy fundusz... Czarno to widzę.

>:P
>wiesz - zaczyna się zaogniać :)

Iii tam, bez przesady, rozumiem, że każdy ma swój pogląd na dany
temat. Powyższe traktuj jako żart, tym bardziej, że każdą dyskusję
"polityczną" staram się traktować bardziej z dystansu, nie biorąc do
siebie uwag "przeciwnej strony".

********************

********************

>Coś w tym jest :)

Och, po prostu umowa społeczna ;-D

>Tak i to powinien być główny kontrargument, brak alternatyw.
>A przynajmniej poważny głos.

Plus (upieram się): podwójne opodatkowanie oraz "kredytowanie" rządu
oraz rozrost administracji (i kosztów z tym związanych).

Z poważaniem
Piotr Zawadzki

88. Data: 2002-09-09 13:19:59

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisał(a):

> [...]
>
> A dla mnie - owszem. Bramki są postawione tam, gdzie można jużjechać.
> Winietę jużteraz dostaniesz na szybę, a pojedziesz za... diabli

A jak je postawią i gdzie indziej - np w wojej okolicy - już są plany
prywatyzacji dróg :P
To będą jaja :DDD

> Jesteś wielkim optymistą i chyba - bez urazy - przy tym zbyt
> łatwowiernym w obietnice polityków.

No to obniżę do 50 zł :P

> [...]
> wobec tego winiety nie powinny być wprowadzone, ponieważ jednak dla
> absolutnej większości kierowców mniejszym kosztem będzie za winiety

Szczegów -winiety już są na ciężarówki :))

> [...]
> przystaje do reguł liberalnej (w rozumieniu liberalizmu
> "konserwatywniego") ekonomii, podczas gdy samo budowanie dróg - jak

Na czym ma być liberalizm ekonomii w korzystaniu z dróg ??
Prywatyzacja - czarno to widzę :(

> Tak. Z tym podatkiem się zgadzam, ponieważ ma on wymierną wartość -
> jest przecież niczym innym jak moim ubezpieczeniem na wypadek choroby.

Wiesz - z tym ubezpieczenie to też nie jet tak do końca :)
Bo i tak to do końca nie działa :P
Jest to całkiem inna działka - bardzo skomplikowana, zwłaszcza oparta na
zasadach solidarności - nie myliż z NSZZ :) - i jeszcze z dopłatami z budżetu
państwa w przypadku procedur wysokospecjalistycznych :)

> [...]
> dostarczy planowanemu, nowemu aparatowi administracyjnemu środków na
> rozbudowę, mnie nie dając w zamian nic, czy raczej - gładkie słowa i

To są gadki polityków :(

> [...]
> naprawę dróg. Zauważ, że ja tylko nie chcę płacić za to samo dwóch
> podatków różniących się tylko nazwą i sposobem naliczania.

Ale jak są płatne autostrady (na razie 1)- to i tak i tak podwójnie płacisz :(
Jak nie wprowadzą winiet to wybudują bramki (już są w planach i nie tylko na
autostradach) :(
Wyjdzie na jedno.

> [brak odpowiedzi = 1:0 :o) ]
Jaki fundusz jaka organizacja - ma być przerobiona Dyrakcja Dróg na
Zarząd - i ityle :P

> Myślisz, że jeżeli wejdzie "podatek winietowy", tak się nie stanie?

Myślę że nie.
Wiesz A4 miła coś podobnego wprowadzić, ale ze względu na te winiety
wstrzymali się - miały być winiety z kodfem magnetycznym i bramki
zliczające na twoje konto.

> Pozostanę przy swoim zdaniu: wolę płacić za coś co _istnieje_, a nie
> za jego obietnicę.

Tylko że nic nie istnieje :(

> Ależ państwo - ty, ja, każdy inny tankujący paliwo - pomaga / dopłaca
> do dróg. Płacimy przecież podatki.

wynika na to że zamało :(

> Nie dla każego, bo dla mnie nie. Zatem fałsz.

a jazdzisz po dłuższych trasach - które mają być w przyszłością płatne ??

> Ale, przyznasz, będzie to nadal jeden podatek, a nie zdublowany. Poza
> tym - dlaczego tego nie mieliby uczynić? Dlaczego nie ma takich
> planów? Jak myślisz?

Tak, tylko wtedy zapłacą za to i roilnicy i inni którzy nawet nie
wjadą n autostradę :(

> OK, dzięki za info. Tylko wiesz, jak to jest z renegocjacją umów...

Wiesz - A4 miała już w plana usprawnienie na bramkach - i wstrzymali się
ze względu na winiety

> [...]
> _bezpośrednio_ sfinansować IMHO chybione przedsięwzięcie. Samo
> założenie owinietowania samochodów i powołania w tym celu specjalnej

Wiesz co do chybionego - i tak autostrad nie mamy :P

> No to fajnie. Zapłacimy za winiety, żeby za 20-30 lat będziemy mieć
> super drogi, które przejmie 10 koncesjonariuszy albo jeden, wielki,
> pozabudżetowy fundusz... Czarno to widzę.

prawda, ani tak ani siak :P
Ale widzisz jakiś inny pomysł

> [...]
> temat. Powyższe traktuj jako żart, tym bardziej, że każdą dyskusję
> "polityczną" staram się traktować bardziej z dystansu, nie biorąc do

i taj potraktowałem

> Plus (upieram się): podwójne opodatkowanie oraz "kredytowanie" rządu
> oraz rozrost administracji (i kosztów z tym związanych).

i tak i tak skredytujemy to jakoś :(

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

89. Data: 2002-09-09 15:16:47

Od: "Frank" <f...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Użytkownik "Maria" <m...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> Od tego czasu się poprawiłam. Możesz sprawdzić.
> Poza tym efekt jest taki, że np.p. Radosław Tatarczak i Frank nie
wchodząc
> w sens całej dyskusji odpowiada tylko na "wycinki", i to jest niestety
> przykre.

Odpowiadamy tylko na "wycinki"??? To jest grupa dyskusyjna, tak więc cytuje
te Twoje słowa do których mam własny komentarz.
Tak jak Radek skomentował w swoim poscie, tu nie jest krytyka Twojej osoby,
tylko Twoich słów! Tutaj może Ci się nie podobać wiele stwierdzeń, ale każdy
ma prawo do swojej opinii. I tą swoją opinie podczas dyskusji może zmienić
lub nie.

> A wstawki typu "Kup czołg! Wybacz ironie." przynajmniej nie godne
> tej listy i to są efekty "ciach".

Wybacz, ale jak widzę Twój tekst o tym jakie mamy straszne drogi i że po
KAŻDEJ DŁUŻSZEJ PODRÓŻY naprawiasz lub korygujesz zawieszenie w swoim
samochodzie, to trochę przesadzasz. Wcale nie twierdzę, że mamy w Polsce
drogi rewelacyjne. Akurat wczoraj wróciłem z Świnoujścia i ogólnie mówiąc
droga jest dobra ale też są odcinki złe. Po powrocie zawieszenia nie będę
naprawiał, bo jest OK. Tak się składa, że kiedyś skończyłem technikum
samochodowe i jakąś tam wiedzę mam na temat konserwacji i napraw pojazdów
samochodowych i mogę Ci powiedzieć, że bardziej niszczysz zawieszenie
jeżdżąc po Poznaniu po torowiskach niż na trasie. Mogę też Ci zalecić zmianę
marki samochodu, ale Citroeny są dobrą marką i mają zawieszenie komfortowe.
Tak więc nie bierz krytyki jako do Twojej osoby, tylko do tekstu który
piszesz, bo każdy ma prawo do swojego zdania.

Pozdrawiam
- Frank

90. Data: 2002-09-10 12:14:14

Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
<3...@p...pl>, na którą niniejszym odpisuję:

>A jak je postawią i gdzie indziej - np w wojej okolicy - już są plany

Wypluj te słowa, a poza tym "nie śmiej się dziadku z czyjegoś
przypadku..." :-P

>No to obniżę do 50 zł :P

O rety, jak możesz wobec tego oczekiwać, że ktoś zgodzi zapłacić się
180zł, z którego mniej niż jedna trzcia zostanie przeznaczona na cel,
na który płaci, a reszta, jak zwykle, "ulotni się"?

>Szczegów -winiety już są na ciężarówki :))

I co z tego? Ciężarówki najbardziej niszczą drogi, a w dodatku są to
"cysterny na kołach", więc żaden zagraniczny TIR nie zapłaci podatku w
paliwie, niechaj zatem lepiej płaci za winiety.

>Na czym ma być liberalizm ekonomii w korzystaniu z dróg ??

Na zastosowaniu pdstawowych praw ekonomicznych dotyczących popytu i
podaży.

>Prywatyzacja - czarno to widzę :(

Dlaczego?

>Wiesz - z tym ubezpieczenie to też nie jet tak do końca :)

Jasne. Dlatego powiadam, że trudno porównywać opłaty / podatki
związane ze służbą zdrowia etc. ze "zwykłymi" usługami / towarami.

>Bo i tak to do końca nie działa :P

A to już zupełnie ina para kaloszy...

>Jest to całkiem inna działka - bardzo skomplikowana, zwłaszcza oparta na
>zasadach solidarności

Nie tylko, ale w sumie zgoda.

>To są gadki polityków :(

Nie rozumiem, dlaczego zatem chcesz się z nimi zgodzić?

>Ale jak są płatne autostrady (na razie 1)- to i tak i tak podwójnie płacisz :(

Nie. Po drogach ekspresowych i dwupasmowych jeżdżę za "zatankowany"
podatek.

>Jak nie wprowadzą winiet to wybudują bramki (już są w planach i nie tylko na
>autostradach) :(
>Wyjdzie na jedno.

Nie zgadzam się. Albo wiesz co? Mam pomysł, mały kompromis. Zgodzę się
na winiety, kiedy autostrady będą już wybudowane. Wtedy będę
przynajmniej wiedział za co płacę. A dzisiaj: "no pasaran" ;-)

>Jaki fundusz jaka organizacja - ma być przerobiona Dyrakcja Dróg na
>Zarząd - i ityle :P

"I tyle"? Chyba sam w to nie wierzysz. Inne fundusze (te
nie-offtopiczne) również miały być "przerobione" bądź w ogóle
zliwkidowane.

>Myślę że nie.
>Wiesz A4 miła coś podobnego wprowadzić, ale ze względu na te winiety
>wstrzymali się - miały być winiety z kodfem magnetycznym i bramki
>zliczające na twoje konto.

Zobaczymy. Na dzisiaj, mówię, nic nie jest pewne.

>Tylko że nic nie istnieje :(

Otóż to! Dlatego nie mam zamiaru za to "nic" płacić.

>wynika na to że zamało :(

Masz ochotę płacić jeszcze większe podatki?! :-O IMHO i tak są
zbyt wysokie, przez co dławią wszelką przedsiębiorczość a z nią całą
gospodarkę. (Podawałem już zresztą na grupie projekt Czechów, którzy
dla odbudowy kraju po powodzi obniżają (i tak niższe od naszych)
podatki).

>a jazdzisz po dłuższych trasach - które mają być w przyszłością płatne ??

Nie. A co to ma do rzeczy? Mówimy o "tu i teraz".

>Tak, tylko wtedy zapłacą za to i roilnicy i inni którzy nawet nie
>wjadą n autostradę :(

Nie. Wystarczy tylko podatek drogowy (z paliwa) przeznaczyć na drogi a
nie inne wydatki.

>Wiesz co do chybionego - i tak autostrad nie mamy :P

Otóż to. I wiesz, co jeszcze bym dodał? Żadne winiety tu nie pomogą.
Zapamiętaj moje słowa.

>prawda, ani tak ani siak :P
>Ale widzisz jakiś inny pomysł

Tak. Usprawnić biurokrację, zmniejszyć podatki w celu zwiększenia
wpływów do budżetu, dokonać oszczędniości w administracji...

>i tak i tak skredytujemy to jakoś :(

:-( Tak, w tej kwestii, podobnie do ciebie, także jestem pesymistą.

Z poważaniem
Piotr Zawadzki

--
Opinia zamieszczona powyżej jest moim prywatnym zdaniem
i nie ma żadnego związku z zajęciami wykonywanymi przeze mnie
zawodowo.

Zasiłki pielęgnacyjne
Czyzby rewolucja?
Jakie są przyczyny nie poszukiwania pracy ON?
Warsztaty Terapii Zajęciowej
turnusy rechabilitacyjne, gdzie oferty