Re: opłaty winietowe

From: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: opłaty winietowe
Date: Mon, 09 Sep 2002 15:19:59 +0200

Piotr Zawadzki napisał(a):

> Jacek Kruszniewski wysłał na grupę pl.soc.inwalidzi wiadomość
> <3...@p...pl>, na którą niniejszym odpisuję:

> A dla mnie - owszem. Bramki są postawione tam, gdzie można jużjechać.
> Winietę jużteraz dostaniesz na szybę, a pojedziesz za... diabli
> wiedzą, ile lat.

A jak je postawią i gdzie indziej - np w wojej okolicy - już są plany
prywatyzacji dróg :P
To będą jaja :DDD

> Jesteś wielkim optymistą i chyba - bez urazy - przy tym zbyt
> łatwowiernym w obietnice polityków.

No to obniżę do 50 zł :P

> Chciałbym, aby tak w rzeczywistości było. Ale wracając do tematu: cóż,
> wobec tego winiety nie powinny być wprowadzone, ponieważ jednak dla
> absolutnej większości kierowców mniejszym kosztem będzie za winiety
> _nie_ płacić.

Szczegów -winiety już są na ciężarówki :))

> Nie porównuj zdublowanego podatku drogowego ze służbą zdrowia. Wiesz,
> jest pewien zakres usług, którymi zajmuje się państwo i płaci za nie z
> budżetu, ponieważ nie poddają się one w zadowalający sosób
> "niewidzialnej ręce rynku". Edukacja, zdrowie, system emerytalny, cała
> sfera związana z ogólnie rozumianą polityką społeczną nijak nie
> przystaje do reguł liberalnej (w rozumieniu liberalizmu
> "konserwatywniego") ekonomii, podczas gdy samo budowanie dróg - jak
> najbardziej.

Na czym ma być liberalizm ekonomii w korzystaniu z dróg ??
Prywatyzacja - czarno to widzę :(

> Tak. Z tym podatkiem się zgadzam, ponieważ ma on wymierną wartość -
> jest przecież niczym innym jak moim ubezpieczeniem na wypadek choroby.

Wiesz - z tym ubezpieczenie to też nie jet tak do końca :)
Bo i tak to do końca nie działa :P
Jest to całkiem inna działka - bardzo skomplikowana, zwłaszcza oparta na
zasadach solidarności - nie myliż z NSZZ :) - i jeszcze z dopłatami z budżetu
państwa w przypadku procedur wysokospecjalistycznych :)

> Winieta nie ma dla mnie żadnej innej wartości poza czysto fiskalną -
> dostarczy planowanemu, nowemu aparatowi administracyjnemu środków na
> rozbudowę, mnie nie dając w zamian nic, czy raczej - gładkie słowa i
> obiecanki.

To są gadki polityków :(

> Wybacz, ale co z tego? Teraz także płacone przeze mnie podatki
> trafiajądo budżetu i w jakiejś części są przeznaczane na budowę /
> naprawę dróg. Zauważ, że ja tylko nie chcę płacić za to samo dwóch
> podatków różniących się tylko nazwą i sposobem naliczania.

Ale jak są płatne autostrady (na razie 1)- to i tak i tak podwójnie płacisz :(
Jak nie wprowadzą winiet to wybudują bramki (już są w planach i nie tylko na
autostradach) :(
Wyjdzie na jedno.

> [brak odpowiedzi = 1:0 :o) ]
Jaki fundusz jaka organizacja - ma być przerobiona Dyrakcja Dróg na
Zarząd - i ityle :P

> Myślisz, że jeżeli wejdzie "podatek winietowy", tak się nie stanie?

Myślę że nie.
Wiesz A4 miła coś podobnego wprowadzić, ale ze względu na te winiety
wstrzymali się - miały być winiety z kodfem magnetycznym i bramki
zliczające na twoje konto.

> Pozostanę przy swoim zdaniu: wolę płacić za coś co _istnieje_, a nie
> za jego obietnicę.

Tylko że nic nie istnieje :(

> Ależ państwo - ty, ja, każdy inny tankujący paliwo - pomaga / dopłaca
> do dróg. Płacimy przecież podatki.

wynika na to że zamało :(

> Nie dla każego, bo dla mnie nie. Zatem fałsz.

a jazdzisz po dłuższych trasach - które mają być w przyszłością płatne ??

> Ale, przyznasz, będzie to nadal jeden podatek, a nie zdublowany. Poza
> tym - dlaczego tego nie mieliby uczynić? Dlaczego nie ma takich
> planów? Jak myślisz?

Tak, tylko wtedy zapłacą za to i roilnicy i inni którzy nawet nie
wjadą n autostradę :(

> OK, dzięki za info. Tylko wiesz, jak to jest z renegocjacją umów...

Wiesz - A4 miała już w plana usprawnienie na bramkach - i wstrzymali się
ze względu na winiety

> Dlatego napisałem: "nie bezpośrednio". O to mi właśnie chodzi, że mam
> _bezpośrednio_ sfinansować IMHO chybione przedsięwzięcie. Samo
> założenie owinietowania samochodów i powołania w tym celu specjalnej
> organizacji (funduszu?) jest chore.

Wiesz co do chybionego - i tak autostrad nie mamy :P

> No to fajnie. Zapłacimy za winiety, żeby za 20-30 lat będziemy mieć
> super drogi, które przejmie 10 koncesjonariuszy albo jeden, wielki,
> pozabudżetowy fundusz... Czarno to widzę.

prawda, ani tak ani siak :P
Ale widzisz jakiś inny pomysł

> Iii tam, bez przesady, rozumiem, że każdy ma swój pogląd na dany
> temat. Powyższe traktuj jako żart, tym bardziej, że każdą dyskusję
> "polityczną" staram się traktować bardziej z dystansu, nie biorąc do
> siebie uwag "przeciwnej strony".

i taj potraktowałem

> Plus (upieram się): podwójne opodatkowanie oraz "kredytowanie" rządu
> oraz rozrost administracji (i kosztów z tym związanych).

i tak i tak skredytujemy to jakoś :(

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |