ospa- pytanie

1. Data: 2004-01-01 22:58:46

Temat: ospa- pytanie
Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moja 2,6 letnia córeczka zachorowala na ospe, w sumie od 7 dni, dzis krostki
sie goja, nie ma nowych, nie ma goraczki ale od trzech dni w nocy poci sie,
tylko glowa - wlosy sa mokre- czy to normalne, tak reaguje organizm, dodam,
ze temp. w zasadzie przez caly okres miala podwyzszona 37,8 , 38 , 38,2 ,
zwykle wieczorem, obnizalismy -moglibysmy moze tego przy takiej temp. nie
robic ale obnizalismy dajac calpol czy paracetamol, dzieki temu lepiej
troszke spala - to wiaze sie z drugim pytaniem - podczas choroby wlasnie zle
przesypiala noce, budzila sie ,krecila,poplakiwala, mówila, ze boli ja noga
czy obie, gdy podawalam jej paracetamol i pózniej gdy nie bylo temp. kladlam
cieply oklad na nogi uspokajala sie i zasypiala - takie noce sa odkad
zachorowala na ospe. Wczesniej jakies pól roku temu tez bolaly ja nogi,
oklady pomagaly i przeszlo i teraz znowu. Czy sa to bóle wzrostowe, które
nasilily sie przy chorobie?
Co o tym myslicie, czy tymi mokrymi wlosami mam sie martwic, co z bólem
nózek - poczekac i obserwowac, isc do lekarza, w sumie wtedy gdy nogi bolaly
pediatra powiedzail ze jak ból jest wieczorem, w nocy, dziecko pociera
nogami kreci sie, moze byc to ból wzrostowy i tyle i jak bedzie zle to
przyjsc do niego- ale przeszly i dlugo nic nie bylo. Czy robic jakies
badania?

Pozdrawiam,
Zmartwiona Agnieszka z biedronka w gojace sie juz kropki

Aha i jeszcze jedno pytanie - czy istnieje mozliwosc aby drugie dziecko
przebywajace ciagle z chorym nie zachorowalo na ospe - druga córcia póki co
bez ospy - choc jeszcze ma czas.

2. Data: 2004-01-02 07:57:02

Temat: Re: ospa- pytanie
Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> [...]
> dziecko przebywajace ciagle z chorym nie zachorowalo na ospe - druga
> córcia póki co bez ospy - choc jeszcze ma czas.

Oczywiście że może jeszcze nie zachorować.
U mnie pierwszy zachorował syn (2 lata) pomimo, że nie chodzi do
żłobka/przedszkola, a córka (5 lat - przedszkole) zachorowała dopiero
po ponad 2óch tygodniach. Już nawet sądziłem, że w cudowny sposób
sie uodporniła.
Objawy były podobne: pocenie się, temperatura, itp.

____________ artii(at)abc-service(dot)com(dot)pl -+- GG #14211
_ _ | . . ---+++ http://www.abc-service.com.pl +++---
(_\`| ' | | | ---+++ Przyłącz się do nas: http://www.rzeszow.net
Arkadiusz Płanica ---+++ Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow

pisk w uszach
androlog
Przerost lewej komory
Szczepienie okresowe a brak kontraktow z NFZ
żółtaczka typu C i B a pocałunki