paella

1. Data: 2001-10-07 07:50:25

Temat: paella
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

witam! i mam pytanie dotyczace paelli

czy ktos to jadl?

i czy ktos kupowal mrozoną firmy FR..

a moze w jakis prosty sposob mozna ja przyzadzic w domu? patrze w sklepach
na to cus w duzych paczkach- zamrozone i tak sie zastanawiam czy kiedys nie
zakupic na obiad.

pozdrawiam
MechaGodzilla

1. Data: 2001-10-07 10:38:10

Temat: Re: paella
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla <m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

> witam! i mam pytanie dotyczace paelli
>
> czy ktos to jadl?

Oczywiscie.

> i czy ktos kupowal mrozoną firmy FR..
>
> a moze w jakis prosty sposob mozna ja przyzadzic w domu?

W archiwach listy znajdziesz sporo przepisow.

> spatrze w sklepach
> na to cus w duzych paczkach- zamrozone i tak sie zastanawiam czy kiedys nie
> zakupic na obiad.

Kup. Jak nie masz czasu przyrzadzic w domu. Zreszta to dobra metoda,
zanim sie sprobuje robic samemu jakas nieznana potrawe z obcego kraju,
sprobowac kupic pochodzacy z tego kraju polprodukt, zeby zobaczyc, jak
to mniej wiecej powinno samkowac. (Oczywiscie, jeszce lepiej pojechac
np. do Hiszpanii)
Boje sie tylko, ze w mrozonej paelli nie ma szafranu.

Wladyslaw

1. Data: 2001-10-07 12:17:05

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> np. do Hiszpanii)
> Boje sie tylko, ze w mrozonej paelli nie ma szafranu.

dziekuje bardzo:)
a szafran mam z Tunezji przywieziony wiec moze dodam do mrozonki bo do
Hiszpanii w najblizszym czasie sie nie wybieram:)))

Mechcia

1. Data: 2001-10-07 12:38:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

> witam! i mam pytanie dotyczace paelli
>
> czy ktos to jadl?
>
> i czy ktos kupowal mrozoną firmy FR..

Frosta? International dinner?
Oczywiście, że jadłam.Nadaje się idealnie do Caffe za słupem - czas
przygotowania 8 minut... ;-)))
Ja dodaję do tego jeszcze paczkę krewetek taką 250g, bo jak dla mnie
krewetek jest w tym za mało...
Ale koniec z emocjami...
Muszę się na koniec zarzec, że używam takich dań jak mam dla siebie jakieś
istotne usprawiedliwienie za nie zrobienie obiadu... :-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-10-07 12:49:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Muszę się na koniec zarzec, że używam takich dań jak mam dla siebie jakieś
>istotne usprawiedliwienie za nie zrobienie obiadu... :-)))

dobra, dobra...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-07 13:06:42

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:jpj0st0qnlkq9r1v76ohhccktirdtrmv1q@4ax.com...

> dobra, dobra...

Hmm... ostatnio mialam doskonale wytlumaczenie... mam dalej, ale nikomu nie
zycze takiego wytlumaczenia...
--
Joanna dzisiaj pierwszy ranek bez goraczki, ale tylko ranek...
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-10-07 13:31:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Joanna dzisiaj pierwszy ranek bez goraczki, ale tylko ranek...
http://jduszczynska.republika.pl

I tak trzymac!
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-07 14:37:15

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:29m0stsb57rq46vg1ikhap9voiel6undln@4ax.com...

> Joanna dzisiaj pierwszy ranek bez goraczki, ale tylko ranek...
> http://jduszczynska.republika.pl
>

> I tak trzymac!

Eeee nie jest ze mna tak zle... Wyszlo na to, ze nadzialam wlasnie
jabluszkami i morelami piers indycza i moze sie pojawia zdjecia pieczeni na
mojej stronie, bo wlasnie dziecko zrobilo kilka zdjec tej zupelnie martwej
naturze... ;-))) Na dodatek maz mi kazal brata i mame na obiad zaprosic, a
ze mieska mam ogromna ilosc to pewnie dam sie skusic na gosci, ale sami
sobie jesc podadza... Ja tylko do piekarnika wloze... Hmm... Ten obiad
bedzie tak na dwudziesta, bo my jakos tak na sródziemnomorskie pory jestesmy
przerzuceni... ;-)))

1. Data: 2001-10-08 09:18:52

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla <m...@n...pl.NOSPAM> wrote in message

> witam! i mam pytanie dotyczace paelli
>
> czy ktos to jadl?

Pod tematem danie z jednego palnika poslalam wegetarianska paelle z bobem
jakby ktos zainteresowany przegapil :-).
Ania

1. Data: 2001-10-08 10:47:20

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robiliśmy ostatnio z kolegą - taką nie na 100% bo bez zapiekania ale wyszła
super :

Składniki - ryż, krewetki w sosie własnym, małże, kalmary, ośmiorniczki baby
i jakieś inne puszkowane cuda ( morskie oczywiście )
nogi z kurczaka ( podzielone ), czosnek - wyciskany, cebulka - pokrojona,
oliwa , wywar z grzybów ( zamiast bulionu ), papryka świeża (czerwona
pokrojona), puszka pomidorów bez skóry, z przypraw - sól, pieprz cayenne,
pieprz czarny, paellaro ( przyprawa do paelli - zapasy z Hiszpanii ).

Kurczaka przesmażamy ( do zbrązowienia ), zdejmujemy z patelmni, patelnie
płuczemy, wycieramy na sucho, podgrzewamy oliwę, wrzucamy ryż i smażymy aż
zbieleje, dorzucamy cebulkę, czosnek, wlewamy wywar, dusimy ok 10 minut,
wrzucamy paprykę, kurczaka, paellaro, pieprze, mieszamy, dolewamy bulionu,
dusimy ok 5 minut, wrzucamy owoce morza ( z zalewami ) i posiekane pomidory
z puszki ( razem z sosem ). Dusimy pod przykryciem kolejne parę minut, jak
ryż jest już ok dodajemy małże. Dusimy dalsze 5 minut. Potem tylko pozostaje
zjeść :)

--
Lilly was here

nowa