palenie ?!

21. Data: 2002-06-24 21:54:49

Temat: Re: palenie ?!
Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paloma" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:af83oo$4a8$1@news.tpi.pl...

> Ludzie niepalący też umierają na raka płuc i inne jeszcze gorsze
choroby, a
> mnie mam nadzieję,to ominie. Ale i tak nie boję się śmierci, bo i
tak kiedyś
> umrzeć trzeba.

Przynajmniej jeden rozsadny glos w dyskusji.

Osobiscie mam dosc takich idiotycznych teorii, ze jak rzucisz palenie
to Cie nie spotka. Widzialem opisany przez Piotra krwotok u 21-latka z
rakiempluc, ktory w zyciu nie wypalil papierosa. Na chorobe Buergera
choruja nie tylko palacze. Na raka krtani tez nie tylko.

Rzucenie palenia moze jedynie zminimalizowac ryzyko. Ale nie jest 100%
zabezpieczeniem.

Pozdrawiam,
Krzysztof

22. Data: 2002-06-24 21:59:35

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, ja palę, w tej chwili nawet.
> Ani mnie to grzeje, ani ziębi. I tak kiedyś umrę.
> Ludzie niepalący też umierają na raka płuc i inne jeszcze
> gorsze choroby,

Ale znacznie rzadziej.

> a mnie mam nadzieję,to ominie.

Oby.

> Ale i tak
> nie boję się śmierci, bo i tak kiedyś umrzeć trzeba.

Pewnie, tylko po co tak wczesnie? I jeszcze za to placic?

> Dużo lekarzy pali papierosy, ale najwięcej piją alkoholu
> i niech zaczynają od leczenia siebie i swojej duszy.

A to juz inna para butow.

pozdrawiam
Krzysztof

23. Data: 2002-06-24 22:16:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jun 2002, Krzysztof wrote:

> to Cie nie spotka. Widzialem opisany przez Piotra krwotok u 21-latka z
> rakiem pluc

bardzo duza rzadkosc, ktora nie jest zadnym argumentem - a propos
czy opisales ten przypadek - jesli nie to szkoda, bo warto
byloby aby taki przypadek byl opisany w dobrym czasopismie medycznym.
Poza tym czy byl to guz pierwotny. Ja tez widzialem krwotok plucy
u 21 latka ale z nasieniakiem z przerzutami do pluc.

Raki pluca u nie palaczy jesli juz to zdarzaja sie na ogol
u ludzi podeszlego wieku > 80 rz. Czesto sa to zreszta bierni
palacze

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

24. Data: 2002-06-24 22:22:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Jun 2002, Paloma wrote:

> Dużo lekarzy pali papierosy, ale najwięcej piją alkoholu i niech zaczynają
> od leczenia siebie i swojej duszy.

generacja palaca lekarzy to zdecydowanie w wiekszosci
generacja ustepujaca - czyli odchodzaca na emerytury. Jest jeszcze
jedna zaleznosc, ktora warto byloby socjologicznie przebadac
- wsrod lekarzy istnieje pewna hierarchiczna zaleznosc, ktora
przeklada sie tez czesto na wiele roznych aspektow. Tam gdzie
ordynator pali - pali wielu lekarzy asystentow - tam gdzie nie
pali - wiekszosc raczej nie pali - dobrze byloby to przebadac,
bo mozna byloby napisac ciekawa prace na ten temat

P.
----

25. Data: 2002-06-24 22:49:43

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]
| pali - wiekszosc raczej nie pali - dobrze byloby to przebadac,
| bo mozna byloby napisac ciekawa prace na ten temat
prawda:)
szczególnie na chirurgiach , pecking order jest bardzo wyraźny, na jednym
zaznajomionym oddziale palił profesor, i jeden po drugim kolejno zaczynali
palic młodsi lekarze ( starzy dawno kopcili ).
Mało tego , ile razy byłem tam na dyżurze , po operacji , zawsze mnie
częstowałi , ja nie palę więc odmawiałem , ale jakąś leciutką presję się
wyczuwało
pozdrawiam Tichy

26. Data: 2002-06-24 23:21:27

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w
wiadomości
am.torun.pl...

> bardzo duza rzadkosc, ktora nie jest zadnym argumentem

Nie straszeniem Piotrze droga i nie falszywymi przekazami (nie pal,
nie pij, a nie bedziesz zawalu, raka, itd.).

Niepalenie, ograniczenie alkoholu i zdrowy tryb zycia jedynie
zmniejszaja ryzyko wielu chorob, nie daja gwarancji. Fakt -
ograniczaja i to znacznie. Ale juz np. w raku gruczolu piersiowego
niekoniecznie.

IMO promocja zdrowia powinna dawac wybor, ale byc zgodna ze
wspolczesna wiedza. Straszenie nie jest najskuteczniejszza metoda,
zreszta po wielu latach bombardowania takimi informacjami kazdy
normalny czlwoiek zobojetnieje na nie.

Wszelkie plakaty typu tak bedzie wygladal twoj mozg, jak nie rzucisz
palenia sa po prostu falszywe. Bez wzgledu na to, ile tytulow znajdzie
sie przed nazwiskiem zalozyciela fundacji je wydajacej, jak czesto
nazwisko tej osoby pada we wszelkich mediach i jak czesto poucza nas
ona z malego ekranu o koniecznosci prowadzenia zdrowego trybu zycia.

Prawwa brzmi: jezeli bedziesz, palil, pil, itd., statystycznie biorac
masz np. 90% szansy zachorowania na x. Ale nie: na pewno zachorujesz.

Chyba w gazetce szkolnej :-)

Pozdrawiam,
Krzysztof

27. Data: 2002-06-24 23:24:12

Od: robert <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jak i spozywczych. Jakos nikomu jeszcze nie przyszla ochota na pietnowanie takiego
> czy innego produktu, wszyscy uwzieli sie na tyton.

> Wszyscy robia dobra mine do zlej gry. W milczeniu opychaja sie konserwantami,
> barwnikami, antybiotykami w przetworach miesnych i nabialowych jednoczesnie
> wytykajac palcami palaczy.

> Kupujesz owoce i jarzyny? Kupujesz mieso,drob,nabial?Masz meble z plyt?Kupujesz
> produkty spozywcze?Masz w mieszkaniu jakis dywan?Malujesz mieszkanie od czasu do
> czasu?Spisz na materacu z czegos sztucznego a moze o zgrozo z pianki

Jezeli odpowies na powyzsze "tak", to nie jestes innym od palacza. Jedyna roznica to
fakt ze, albo o tym nie wiesz albo sie sam przed soba wstydzisz przyznac.

> Ale palaczowi nic nie przemawia do rozsądku, bo tym się właśnie cechuje nałóg. Nie
> przemawia do nich nawet to, że za tę śmierć na raty płacą ciężkie pieniądze, co
> czyni z produkcji papierosów jeden z najlepszych biznesów na świecie.

Palacz po prostu do listy niezdrowych rzeczy ktore robisz Ty dodal palenie.

28. Data: 2002-06-25 06:35:58

Od: "Sotb" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jezeli odpowies na powyzsze "tak", to nie jestes innym od palacza. Jedyna
roznica to
> fakt ze, albo o tym nie wiesz albo sie sam przed soba wstydzisz przyznac.

Nie powiesz chyba, że po zjedzeniu owoców lub położeniu się na materacu z
pianki śmierdzisz gorzej niż szambo w ustach palacza.
A może bierni wąchacze twoich pierdnięć będą padać jak muchy rażeni
siarkowodorozą powstałą w Twoim przewodzie pokarmowym z rozkładu owoców i
warzyw. Rozumiem, że jedząc mięso i nabiał wywołujesz u współbiesiadników
odruch wymiotny powodujący u nich owrzodzenie przełyku i w efekcie tego raka
oraz rychłą śmierć.
Naprawdę wstydzę się przyznać, że coś jem, że mam w domu wykładzinę, że śpię
wogóle na materacu, itd.
:-)

SOTB

29. Data: 2002-06-25 14:16:46

Od: "Paloma" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna_G" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wybacz, ale ten nałóg jest śmierdzący i nawet Twoje wypowiedzi tego nie
> zmienią.

Ale pewnie zapach alkoholu jest dla Ciebie pachnący, bo nic nie piszesz?

Pozdrawiam

Paloma

30. Data: 2002-06-25 14:20:03

Od: "Paloma" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> no - nie smierdzisz bo toniesz we wlasnym smrodzie jak wpadniesz do szmba,
> poplywasz w nim kilka minut i wyjdziesz to tez nie bedziesz smierdzial -
dla
> siebie samego - twoje komorki wechowe uodpornia sie na smrod i nie beda
> dawaly odpowiednich sygnalow ze jestes smierdzacy - to samo jest w
przypadku
> stanu uwedzenia we wlasnym papierosowym smrodzie...

> wiesz
>
> nie czje sie na silach wyleczyc cie z twoich kompleksow...

> a ty odczuj prawdziwa przyjemnosc czytajac ze zrozumieniem to co
napisalem.

Po śmierdzących piwkach to napisałeś?
A może czosnku się najadłeś :-D

Pozdrawiam

Paloma

co to jest (suche usta)?
czy można sprawdzić niedobór w organ. wit. PP???
Atropina
blada cera - co robic?
usuniecie nadzerki - jaka metode wybrac?