palniki gazowe czy płyta elektryczna

21. Data: 2005-02-16 12:15:31

Temat: Re: palniki gazowe czy płyta elektryczna
Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 16-02-2005 12:07:09 niejaki Arbiter napisał:

> tylko po co?
>
> Moj brat kupil sobie własnie kuchnie pół na pół. ALe zaczal gotowac na
> ceramicznej. I tak juz mieszka 4 lata. Obecnie zastanawia sie jakby tu
> wyciac w ogole rure do gazu - bo do tej pory jej nie podlaczyl.
> I po co płacic stala oplate za gaz

zanim zabierzesz głos w dyskusji obejrzyj dokładnie kuchenkę o której
pisalem

> byc moze jesli prowadzisz stołówkę albo robisz zawodowo przetwory w słoiki
> to tak.
>
> Mysle ze przy przecietnym uzytkowaniu kuchni nie jest to znaczaca roznica

nie - zwykłe codzienne gotowanie dla 3 osób - czasami jakieś wypieki

--
P0zdrawiam
p0li

22. Data: 2005-02-16 12:17:13

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Feb 2005 12:37:13 +0100
"J.S.K." <j...@p...fm> wrote:

> No to ładnie...
> Wydaje mi się, że najwięcej termy ciągnęły. Moi Rodzice swojego czasu
> odłączyli je ze względu właśnie na zbyt wysokie rachunki za prąd.
> Dodatkowo ogrzewanie podłogowe pewnie też niemało ciągnęło. Ale to nie
> oznacza, że winna była płyta ceramiczna. Spójrz na inne posty, które
> mówią, że jednak płyta jest porównywalna cenowo (w eksploatacji) albo
> nawet tańsza.

to jest generalnie ciekawe :-)
w jednym watku twierdza, ze plyta ceramiczna jest tania w utrzymaniu,
w innym, ze ogrzewanie podlogowe takze jest tanie (w obu watkach
pojawiaja sie odmienne zdania) - to za co te rachunki za prad? ;-)

Sierp

23. Data: 2005-02-16 12:26:38

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp"wrote in message
..
> [...]
| w innym, ze ogrzewanie podlogowe takze jest tanie (w obu watkach
| pojawiaja sie odmienne zdania) - to za co te rachunki za prad? ;-)

Za komputer i czytanie newsów ;)))))))

Bozenka :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

24. Data: 2005-02-16 12:31:56

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Feb 2005 13:26:38 +0100
"Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

> Za komputer i czytanie newsów ;)))))))

oooooooo przepraszam
http://sierp.net/faq/#prad

:P

Sierp

25. Data: 2005-02-16 17:48:47

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lechu" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> zamierzam kupic do kuchni kuchenkę gazową,
> czy kuchenka z płytą elektryczną/ceramiczną jest w eksploatacji
> porównywalna z w/w
> jeżeli chodzi o koszta energii.

Przyłączam się do pytania.
Hmm... też się zastanawiam, mam w domu starą kuchenkę na gaz, w domu
brak gazu tylko butla, butla średnio starcza na 2-2,5 miesiąca.
Piekarnik nie działa i zastanawiam się nad kuchenką gazowo elektryczną
(piekarnik na prąd, reszta gaz) lub całkowicie elektryczną. Które
kuchenki porównywalne parametrami są tańsze przy zakupie, a które przy
eksploatacji. Kuchenka wolnostojąca.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl

26. Data: 2005-02-16 22:15:28

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" wrote in message
..

| oooooooo przepraszam
| http://sierp.net/faq/#prad
|
| :P
| Sierp

;))))))))))))))))

27. Data: 2005-02-18 08:03:29

Od: "Aga" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam

jestem na etapie kupowania zmywarki, ale w planach mamy już zakup - właśnie
chyba płyty elektrycznej. Bardzo proszę Szanownych Grupowiczów o info na
temat kuchenki na prąd, płyt ceramicznych, elektrycznych - czy to to samo?
Jeżeli nie - to czym się różnią.Czy kupuje się osobno kuchenkę i do tego
płytę (bez śmiechu proszę :) ) Czy do podłączenia elektrycznej kuchenki
wystarczy zwykłe gniazdko 220 V?

A ja uciekam już do google i do archiwum grupy :)

pozdrawiam :)
Agata
Agata
ICQ#: 126080017
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/126080017
gg: 1553644

28. Data: 2005-02-18 08:30:55

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> właśnie chyba płyty elektrycznej. Bardzo proszę Szanownych Grupowiczów o
> info na temat kuchenki na prąd, płyt ceramicznych, elektrycznych - czy to

na prad i na elektrycznosc to to samo:)

Obecnie elektryczne sa albo ceramiczne albo indukcyjne. Ceramiczne to te
najbardziej popularne. A indukcyjne - o nich mało wiem, natomiast chyab
wymagaja specjalnych garnków i maja mała bezwladnosc cieplna

> to samo? Jeżeli nie - to czym się różnią.Czy kupuje się osobno kuchenkę i
> do tego płytę (bez śmiechu proszę :) ) Czy do podłączenia elektrycznej

Mozesz kupic komplet - czyli piekarnik oraz płytę w jednym zestawie. Wtedy
jest taniej. Lub kupic te czesci osobno. Płyte zamontowac w blacie a
piekarnik kilka metrów dalej

> kuchenki wystarczy zwykłe gniazdko 220 V?

niestety nie wystarczy. NIeodzowne jest odpowiednie podłaczenie sieci o
duzym przydziale mocy. plyta + piekarnik to moc około 8-9kW. Zwykłe gniazdko
spaliło by sie na starcie. Potrzebne sa grube kable doprowadzajace zasilanie
ze skrzynki. Krotkomowiac - instalacja elektryczna musi byc przystosowana.

29. Data: 2005-02-18 08:54:03

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga wrote:

To znowu ja :-)

> [...]
> Grupowiczów o info na temat kuchenki na prąd, płyt ceramicznych,
> elektrycznych - czy to to samo? Jeżeli nie - to czym się różnią.

W niektórych sklepach można jeszcze zobaczyć relikt z plejstocenu czyli
tradycyjną płytę elektryczną. To jest taka z wystającymi metalowymi
"palnikami". Sądząc z klasy zmywarki, jaką chcesz kupić, jest ona całkowicie
poza obszarem Twoich zainteresowań :-)

Generalnie pisząc "płyta", "płyta elektryczna" albo "płyta ceramiczna"
wszyscy mają na myśli płytę ceramiczną, która wygląda jak prostokąt grubego,
czarnego (na ogół) szkła pod którym zamontowane są pola grzejne.

Są jeszcze płyty indukcyjne. Wyglądają bardzo podobnie do ceramicznych. Mają
parę zalet ale są kosmicznie drogie.

> Czy
> kupuje się osobno kuchenkę i do tego płytę (bez śmiechu proszę :) )

Co rozumiesz przez "kuchenkę"? Piekarnik? Jeżeli tak to są 3 możliwości:
1) cała kuchenka wolnostojąca - zwykła kuchenka po prostu, tyle że
elektryczna. Być może są takie, które są jakoś bardziej przystosowane do
zabudowy - nie wiem;
2) piekarnik ze sterowaniem + płyta - na panelu piekarnika zamontowane są
gałki (przyciski, sensory, whatever) do sterowania płytą. Płytę normalnie
wpuszcza się w blat a piekarnik montuje w szafce pod nią;
3) piekarnik + płyta z własnym sterowaniem (na ogół sensorowym -
dotykowym) - masz możliwość zamontowania piekarnika w zupełnie innym miejscu
miejscu niż płyta.

Ze względów estetycznych zdecydowaną przewagę mają rozwiązania 2 i 3,
niestety są też wyraźnie droższe. Dają też możliwość kupna płyty i
piekarnika różnych producentów.

> Czy do podłączenia elektrycznej kuchenki wystarczy zwykłe gniazdko
> 220 V?

Piekarnika tak, płyty nie. Płyta ma maksymalną moc 6-8 kW i raczej wymaga
podłączenia trójfazowego.

30. Data: 2005-02-18 10:30:36

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Piekarnika tak, płyty nie. Płyta ma maksymalną moc 6-8 kW i raczej wymaga
> podłączenia trójfazowego.

Moja cała kuchnia - płyta+piekarnik wymaga ma mozliwwosc podlaczenia pod 1
faze. Trzeba tylko zrobic mostek.

Mysle ze inne kuchnie tez maja takie mozliwosci. Tak czy inaczej potrzebny
jest solidny przewod zasilajacy. Jesli jedna faza to okolo 4-6mm2

Reaktywacja ekspresu
[Warszawa] projektant wnętrz
Półka na książki z płyty gipsowo-kartonowej
+/- dozownika z przodu
Kaloryfer (grzejnik) i okno ..