panele

1. Data: 2003-02-11 07:43:49

Temat: panele
Od: "air45" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam zapytanie

jaki polecacie system układania paneli za pomocą kleju czy system clik

i jeszcze jedna sprawa co zastosowac jako podklad ....

dzieki

Air45

1. Data: 2003-02-11 12:12:05

Temat: Re: panele
Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jaki polecacie system układania paneli za pomocą kleju czy system clik

Własnie niedawno śkończyłem układać bezklejowe, w pokoju 22 metry
Układa się rewelacyjnie, nie trzeba sie babrać z klejem i nadodatek jestem
bardzo pozytywnie zaskoczony brakiem szczelin pomiędzy panelami. U nikogo
nie widziałem tak ładnie ułożonych paneli. Sam w zeszlym roku, w innym
pokoju układałem klejone i pomimo moich starań wyszło znacznie gorzej.
Jedyną wadą jest cana, ok 60-70 zł/metr, za te pieniądze można już się
rozglądać za naturalnym drewnem na panelach, ale mi się udało dorwać w
promocji w castoramie po 21 zł za metr, podobno końcówka produkcji czy coś
takiego
Bałem sie że bedą kiepskiej jakości, ale naprawde wyszło super

> i jeszcze jedna sprawa co zastosowac jako podklad ....

jak jest równa podłoga to wystarczy folia paroizolująca i pianka na to
jak sa nierówności to trzeba jeszce wylewkę zrobić

pozdrawiam
Łukasz

1. Data: 2003-02-11 12:31:39

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

> Własnie niedawno śkończyłem układać bezklejowe, w pokoju 22 metry
> Układa się rewelacyjnie, nie trzeba sie babrać z klejem i nadodatek jestem
> bardzo pozytywnie zaskoczony brakiem szczelin pomiędzy panelami.

Klejem się nie trzeba babrać, ale należy używac uszczelniacza (chyba nie
zastosowałeś ?) - praktycznie ta sama robota.

> U nikogo
> nie widziałem tak ładnie ułożonych paneli. Sam w zeszlym roku, w innym
> pokoju układałem klejone i pomimo moich starań wyszło znacznie gorzej.

Położyłem już trochę klejonych i w pomieszczeniach do ok. 20m2 i przy
prostym pomieszczeniu (bez jakiś słupków, załamań itp.) nie ma najmniejszego
problemu, "schody" zaczynają się przy dużych pomieszczeniach (>30-40m2 i
przy jakiś połączeniach np. dwóch pomieszczeń, lub jak są jakieś słupki
itp.) wtedy faktycznie z klejonymi ciężko jest utrzymać idealne połączenia,
nie miałem okazji kłaść "click"-ów, ale wydaje mi się, że też byłby problem

> [...]
> rozglądać za naturalnym drewnem na panelach, ale mi się udało dorwać w
> promocji w castoramie po 21 zł za metr, podobno końcówka produkcji czy coś

"Click"-i mozna kupić "normalnie" od ok. 35-40zł/m2.

> Bałem sie że bedą kiepskiej jakości, ale naprawde wyszło super

To dobrze ... mam nadzieję, że będziesz zadowolony także za 2-3 lata
Jak można wyczuć jestem trochę pezymistycznie nastawiony do Click-ów, ale
może zbyt dużo słyszałem negatywnych opinii ...

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-11 13:30:42

Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klejem się nie trzeba babrać, ale należy używac uszczelniacza (chyba nie
> zastosowałeś ?) - praktycznie ta sama robota.

Postępowałem zgodnie z instrukcja na panelach
Nie było ani słowa o uszczelniaczach a była dość obszerna
Z resztą to nie łazienka, ani kuchnia, tylko pokój dzienny

> [...]
połączenia,
> nie miałem okazji kłaść "click"-ów, ale wydaje mi się, że też byłby

Skoro układałeś juz tyle paneli to powinieneś wiedzieć że jeśli układa się
je w dwóch pomieszczeniach to bezwzględnie należy oddzielić je listwą w
progu
W instrukcji było również o tym że przy dużych powierzchniach (o boku
większym niż 8m) również nalezy panele podzielić i zastosować listwy

> To dobrze ... mam nadzieję, że będziesz zadowolony także za 2-3 lata
> Jak można wyczuć jestem trochę pezymistycznie nastawiony do Click-ów, ale
> może zbyt dużo słyszałem negatywnych opinii ...

Podłogi się zużywają, jak wszystko. Jak ktoś chce podłogę na kilka pokoleń
to od tego są parkiety.
Wg mnie cała idea paneli polega na tym że taką podłoge co pare lat się zrywa
i układa nową. Coś jak malowanie, wraz z nowym kolorem na ścianach, nowa
podłoga żeby zmienić wyglad pokoju.
Bałem sie że mogą sie rozejśc zaraz po wstawieniu mebli, jak sie podłoga
obciąży, ale tak sie nie stało, więc sądze że przez pare lat bedzie dobrze.

> Pozdrawiam.

Ja również
Łukasz

1. Data: 2003-02-11 13:49:18

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Postępowałem zgodnie z instrukcja na panelach
> Nie było ani słowa o uszczelniaczach a była dość obszerna
> Z resztą to nie łazienka, ani kuchnia, tylko pokój dzienny

Zgadza się , ale należy wtedy uważać z wodą (np. mycie typu "kałużowego"
:-), czy wujście na taras itp.)

> Skoro układałeś juz tyle paneli to powinieneś wiedzieć że jeśli układa się
> je w dwóch pomieszczeniach to bezwzględnie należy oddzielić je listwą w
> progu

Jeżeli nie ma dużej powierzchni lub długości to nie trzeba ..., a nie było
to całkiem dwa pomieszczenia lecz jedno ze ścianką (nośną) ...

> W instrukcji było również o tym że przy dużych powierzchniach (o boku
> większym niż 8m) również nalezy panele podzielić i zastosować listwy

Zgadzam się, ale nie miałem takiego przypadku, chociaż bardzo się zbliżało
do tej granicy ...

> Podłogi się zużywają, jak wszystko. Jak ktoś chce podłogę na kilka pokoleń
> to od tego są parkiety.

Zgadza się - opawaim się tylko w "click"-ach o dostanie się wody lub/i
rozchodzenie się po jakimś czasie lub/i skrzypienie.

> Wg mnie cała idea paneli polega na tym że taką podłoge co pare lat się
zrywa
> i układa nową. Coś jak malowanie, wraz z nowym kolorem na ścianach, nowa
> podłoga żeby zmienić wyglad pokoju.

Zgadza się i to mi się w panelach podoba, jak mi się znudzą to sobie
wymienię - koszt niezbyt duży, roboty przy wymianie chyba z 5 razy mniej niż
przy parkiecie. Zaraz po położeniu w jednym pomieszczeniu mieliśmy obawę, bo
sobie wybraliśmy b.ciemne (drzewo egzotyczne - na mój gust poprostu mahoń) i
się bardzo brudziły (kurzyły), więc nie przeraziła mnie wizja, że najwyżej
wezmę i wymienię, bo akurat dodatkowo niewielki pokój (ok. 10-11 m2) i
zrobiłbym to w 1 do 2 dni. Ale teraz po zakończeniu prac kurzących i po
wprowadzeniu się te panele są chyba najciekawsze i praktycznie w ogóle się
nie brudzą. Ale to tak na marginesie ...

1. Data: 2003-02-11 15:51:59

Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadza się , ale należy wtedy uważać z wodą (np. mycie typu "kałużowego"
> :-), czy wujście na taras itp.)

Zawsze trzeba uważać, klejone panele też nie gwarantuja "szczelności"
Wg mnie sytuacja wygląda mniej wiec tak jak z meblami z naturalnym fornirem,
nielakierownaym
Jak przetrzesz szmatką to nic sie nie stanie, ale jak zostawisz stojącą wode
to fornir zacznie pękać

> Zgadza się - opawaim się tylko w "click"-ach o dostanie się wody lub/i
> rozchodzenie się po jakimś czasie lub/i skrzypienie.

Wg mnie jak sie trochę dostanie i nie zdąży wejśc głąboko to woda sama
odparuje i nic sie nie stanie
Gorzej jakby rzeczywiście kałuża stała, ale wydaje mi sie że klejoine panele
też by tego nie wytrzymały
Pozdrawiam
Łukasz

1. Data: 2003-02-12 08:13:45

Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odparuje i nic sie nie stanie
> Gorzej jakby rzeczywiście kałuża stała, ale wydaje mi sie że klejoine

Jeśli nie zabezpieczysz spoin, to clicki dużo szybciej się wstaną.
W klejowych klei stanowi lekkie zapezpieczenie spoin.

DJ

1. Data: 2003-02-12 08:17:51

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

> Zawsze trzeba uważać, klejone panele też nie gwarantuja "szczelności"

Klejone są napewno szczelniejsze niż click-i bez uszczelniacza, a
szczególnie jak się klei samemu lub przez fachowca (a nie "fachowca" ;-)) i
starannie się wypełnia klejem - woda praktycznie nie ma możliwość dostania
się w szczelinę. Oczywiście gwarancji nie ma, ale jest duuużo większe
prawdopodobieństwo, że nic się nie stanie.

> [...]
fornirem,
> nielakierownaym
> Jak przetrzesz szmatką to nic sie nie stanie, ale jak zostawisz stojącą

Zgadza się ...

> [...]
> odparuje i nic sie nie stanie
> Gorzej jakby rzeczywiście kałuża stała, ale wydaje mi sie że klejoine

j.w.

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-13 18:17:03

Od: "Robmon" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian (POCZTA - e-mail)" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b2cvvv$ivb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
>
> j.w.
>
> Pozdrawiam.
>
>Ostatnio rozmawiałem z ekspediemtem na temat cclick-ów i zteo co się
dowiedziałem to brzegi są jakoś impregnowane, a dodatkowo ranty są
dokładniej sfrezowane niż w klejonych. Dodatkową zaletą clicków jest
możliwość przełożenia w przypadku uszkodzenia jednej płyty przez jakiś
spadający przedmiot, a przyznacie, że każdy czasami coś upuści.
Pozdrawiam
Robmon

1. Data: 2003-02-13 18:18:52

Od: "Robmon" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
możliwość przełożenia w przypadku uszkodzenia jednej płyty przez jakiś
spadający przedmiot, a przyznacie, że każdy czasami coś upuści.
Dodatkowo polecam panele clicki wyglądem do złudzenia przypominające
terakotę. Do nabycia w sklepach Komfortu
Pozdrawiam
Robmon

Hydrofor problem
mieszkanie