panele na drewnianej podlodze ????

1. Data: 2006-05-22 07:39:39

Temat: panele na drewnianej podlodze ????
Od: Panele <p...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Mam drewnianą podłogę na legarach, która nie skrzypi, nie ugina się - i chcę
na niej położyć panele.
Czy to jest dobry pomysł ?
Co dać pod panele ? - piankę czy takie płyty ?

Dzieki za informacje

2. Data: 2006-05-22 08:21:47

Temat: Re: panele na drewnianej podlodze ????
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam podobnie. Pod panele dałem piankę. Panele sa położone prostopadle do
desek. Na razie trzyma się bez zastrzeżeń
Jacek

3. Data: 2006-05-22 08:34:06

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

Panele wrote:
> [...]
> na niej położyć panele.
> Czy to jest dobry pomysł ?
> Co dać pod panele ? - piankę czy takie płyty ?

pianka powinna wystarczyc. U znajomych w starej kamienicy mają takie
podłogi i w jednym pokoju pianka plus panele a w drugim zamiast pianki
stara wykładzina, ktora juz tam była. Po prostu położyli panele na
wykładzine. Zaleta jest taka ze nie stujaja tak bardzo jak pianka. Na
razie 2 lata chyba lezy i nie narzekaja.

4. Data: 2006-05-22 08:57:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panele" <p...@u...pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
> Mam drewnianą podłogę na legarach, która nie skrzypi, nie ugina
> się - i chcę
> na niej położyć panele.
> Czy to jest dobry pomysł ?

Jeśli jesteś pewien, że nie chcesz odrestaurować drewnianej podłogi i
wolisz ją przykryć syntetycznym szajsem, to tak, oczywiście, nie ma
przeszkód.

> Co dać pod panele ? - piankę czy takie płyty ?

Płyty! Gąbka jest niby tańsza, ale pod każdym względem gorsza od tych
płyt, panele na gąbce po pierwsze wyczuwalnie "pracują" przy chodzeniu
po nich, po drugie są na niej głośniejsze, płyty ze sztywnej pianki,
albo jeszcze lepiej te "zielone" paździerzowe dużo lepiej panele
wyciszają.

J.

5. Data: 2006-05-22 11:04:38

Od: Panele <p...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Ja mam podobnie. Pod panele dałem piankę. Panele sa położone prostopadle
> do desek. Na razie trzyma się bez zastrzeżeń
> Jacek

No wlasnie,
Na stronach pisza, ze powinno sie klasc panele prostopadle to zrodla swiatla
(okna), a ja mam wlasnie polozona tak podloge.
Wiec jezeli poloze panele zgodnie z tą zasadą to bedą wzdłuż podłogi ( a nie
prostopadle :(

A jak powinny być położone wzgledem drzwi ?
wzdluz czy na poprzek ?

6. Data: 2006-05-22 11:52:32

Od: Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 May 2006 13:04:38 +0200 _Panele_ wrote:

> [...]
> prostopadle :(
> A jak powinny być położone wzgledem drzwi ?

Zbędne jęczenie.. I tak wywalisz panele i zmienisz na nowe, nim się zdążą
odbarwić lub odkształcić..

--
FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
http://www.fotosabat.org

7. Data: 2006-05-22 19:54:04

Od: "przemek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał

> Jeśli jesteś pewien, że nie chcesz odrestaurować drewnianej podłogi i
> wolisz ją przykryć syntetycznym szajsem, to tak, oczywiście, nie ma
> przeszkód.

święta racja - jeżeli deski nie mają dramatycznych uszkodzeń to porządne
odszlifowanie i dobrany lakier dadzą rewelacyjny efekt na długość życia 10
warstw paneli - widziałem już podłogi, które na pierwszy rzut oka usunałbym
ale jak je kończono to stwierdzenie czy to stare cy nowe było bez szukania
detali niemożliwe

8. Data: 2006-05-22 20:24:43

Od: "Marek" <m...@-...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na niej położyć panele.
> Czy to jest dobry pomysł ?
> Co dać pod panele ? - piankę czy takie płyty ?

Jak nie skrzypi i nie ugina się to dlaczego chcesz dawać na nie badziew w
stylu "panele"... Najlepsze panele gorsze niż deski. Weź ekipę cykliniarza i
lakiernika i kłopot z głowy - podłoga jak nowa

Pozdrawiam
Marek

9. Data: 2006-05-22 20:38:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panele napisał(a):

> No wlasnie,
> Na stronach pisza, ze powinno sie klasc panele prostopadle to zrodla swiatla
> (okna)

A z ciekawości - można wiedzieć, dlaczego tak? Ja mam wzdłuż.

Ewa

10. Data: 2006-05-22 21:00:42

Od: "przemek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał

> A z ciekawości - można wiedzieć, dlaczego tak? Ja mam wzdłuż.

łączenia wzdłuż paneli zajmują dużo wiekszą powierzchnie i są to ciągłe
linie i (przynjamniej teoretycznie) są one mniej widoczne będąc prostopadle
do okna ale to zależy głównie od jakości samych paneli i tego o ile
wybrzuszają się brzegi w momencie łączenia ich poprzez klejenie i napinanie
bądź nabijanie bezklejowych - ta sama zasada obowiązuje np w przypadku
tapetowania sufitów włóknem bądź tapetą

termometr bezprzewodowy
antresola
efekt surowego betonu na scianie