filtr osmotyczny

1. Data: 2006-05-22 10:18:46

Temat: filtr osmotyczny
Od: "MK" <n...@f...spam> szukaj wiadomości tego autora

Zainstalowalem sobie takie cos w kuchni i mam kilka pytan do osob, ktore
uzywaja juz od jakiegos czasu takiego filtra. W komplecie z filtrem jest
zbiornik na wode - rozumiem, ze membrana ma stosunkowo mala wydajnosc wiec
pracuje caly czas i woda przefiltrowana gromadzi sie w zbioniki z ktorego ja
potem pobieram. Po przepelnieniu zbiornika leci do zlewu. Mam jednak dziwne
wrazenie, ze zbiornik dosc szybko sie naplenil i teraz caly czas trace
wode - trzeba by wiec wyprowadzic zawor odcinajacy gdzies w latwodostepne
miejsce i zamykac doplyw wody gdy sie nie zuzywa tyle ile produkuje
membrana.
Jak to u was wyglada w praktyce?
mk

2. Data: 2006-05-22 11:06:32

Temat: Re: filtr osmotyczny
Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

MK napisał(a):
> [...]
> wode - trzeba by wiec wyprowadzic zawor odcinajacy gdzies w latwodostepne
> miejsce i zamykac doplyw wody gdy sie nie zuzywa tyle ile produkuje

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Ale chyba powinieneś zainstalować sobie
także wylewkę. Wówczas woda z filtra leci tylko wówczas gdy odkręcisz
zawór. Swoją drogą warto zainstalować sobie wylewkę podwójną. Jeden
zawór by odkręcał wodę z RO drugi z wodę z filtra wstępnego (czyli przed
wejściem na membranę). Bowiem woda z RO jest zbyt "czysta" aby stosować
ja do celów spożywczych. Dzięki podwójnej wylewce mógłbyś mieszać ja z
wodą przefiltrowaną filtrami mechanicznymi i węglowym.

Pozdrawiam,
Arek

3. Data: 2006-05-22 12:20:10

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 2006-05-22 12:18:46 niejaki MK napisał:

> Jak to u was wyglada w praktyce?

jeśli wszystko dobrze zamontowałeś to powinien być w układzie zaworek
ciśnieniowy który po napełnieniu zbiornika zamyka dopływ wody do membrany
i nic nie leci "w kanał" ;)

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

4. Data: 2006-05-22 12:22:14

Od: "MK" <n...@f...spam> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy dobrze rozumiem.

zle :)

>Ale chyba powinieneś zainstalować sobie także wylewkę.

wydawalo mi sie oczywiste, ze mam wylewke, przeciez nie nalewam sobie tej
wody z baniaka :-)

>Wówczas woda z filtra leci tylko wówczas gdy odkręcisz zawór.

no i tu sie mylisz. na pewno nie masz podlaczenia do scieku??

pozdrawiam
mk

5. Data: 2006-05-22 17:57:12

Temat: [OT] Re: filtr osmotyczny
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" <n...@f...spam> napisał w wiadomości
> Zainstalowalem sobie takie cos w kuchni i mam kilka pytan

warto taki filtr montowac zeby z niego tylko wode do zelazka pobierac? ;-P
HINT: woda z RO nie nadaje sie do picia, jest wrecz szkodliwa

Tomasz

PS. no ale kto bogatemu zabroni ;-)))

6. Data: 2006-05-22 20:02:19

Temat: Re: [OT] Re: filtr osmotyczny
Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 22-05-2006 19:57:12 niejaki Tomasz napisał:
> Użytkownik "MK" <n...@f...spam> napisał w wiadomości
>
> warto taki filtr montowac zeby z niego tylko wode do zelazka pobierac? ;-P
> HINT: woda z RO nie nadaje sie do picia, jest wrecz szkodliwa

hint - jak sobie po ro dodasz mineralizator dolomitowy to masz wode taka
jak w butelkach w sklepie - tylko wiesz że twoja na pewno jest mineralna a
nie od pana kazia zza szopy

7. Data: 2006-05-22 21:07:27

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hint - jak sobie po ro dodasz mineralizator dolomitowy to masz wode taka
> jak w butelkach w sklepie - tylko wiesz że twoja na pewno jest mineralna a
> nie od pana kazia zza szopy

masz oczywiscie racje, ale te ktore dzialaja sa wielkosci pralki, kosztuja
co najmniej kilka tysiecy zlotych i musza byc zasilane w CO2, co robi cala
sprawe zupelnie nieoplacalna dla gospodarstwa domowego... te wklady
wielkosci membrany wpinane w obieg poprawiaja tylko samopoczucie, niestety
nie wode :(

Tomasz

8. Data: 2006-05-24 08:43:40

Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

MK napisał(a):

> zle :)

Tak opisałeś problem.

> wydawalo mi sie oczywiste, ze mam wylewke, przeciez nie nalewam sobie tej
> wody z baniaka :-)

Z Twojego opisu nie. Napisałeś, że jak zbiornik się przepełnia to woda
wylewa Ci się do zlewu. Więc jest to jednoznaczne, że wylewki nie masz.

> no i tu sie mylisz. na pewno nie masz podlaczenia do scieku??

Mam ale co ma wspólnego ściek z wodą wylatującą z baniaka?

Być może zachodzi tu jeszcze jedna sprawa. Masz, źle podłączony ten
poczwórny zawór. Ewentualnie nie masz zaworu zwrotnego za wyjściem z
membrany. Teoretycznie jak woda w baniaku przekroczy pewne ciśnienie to
odpływ do ścieku też powinien zostać odcięty.

Arek

9. Data: 2006-05-24 10:25:50

Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):
> [...]
>

> warto taki filtr montowac zeby z niego tylko wode do zelazka pobierac? ;-P
> HINT: woda z RO nie nadaje sie do picia, jest wrecz szkodliwa

Do żelazka, do celów kosmetycznych, do akwarium. Jest wiele zastosowań
wody RO. Co celów spożywczych wystarczy filtr wstępny jaki jest
stosowany w filtrach Ro. Czyli kubełek 10 mikronów - węglowy - 5
mikronów. Woda jest pozbawiona syfu i smrodu. Taką wodę można jeszcze
dodatkowo mieszać z wodą z RO, IMHO taka herbata lepiej smakuje.

Pozdrawiam,
Arek

10. Data: 2006-05-24 10:56:26

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ytorkin wrote:

> [...]

Moja jamniczka zawsze wybiera miskę z wodą z filtru RO, testowane
kilka razy przy użyciu dwóch identycznych misek. No, ale
ona nie czytuje p.r.d i pewnie się nie zna... :-))

> Do żelazka, do celów kosmetycznych, do akwarium. Jest wiele zastosowań

I jeszcze do chłodnicy, do rozcieńczania koncentratu do spryskiwacza, do
nawilżaczy zawieszanych na grzejnikach.

> mikronów. Woda jest pozbawiona syfu i smrodu. Taką wodę można jeszcze
> dodatkowo mieszać z wodą z RO, IMHO taka herbata lepiej smakuje.

Ja tam wolę herbatę z wody tylko z RO. Dodatkowa zaleta: od 2,5 roku
nie musiałem odkamieniać czajnika elektrycznego, grzałka cały czas
lśni jak nowa.

T.

panele na drewnianej podlodze ????
termometr bezprzewodowy