ma byc pieknie

61. Data: 2002-11-20 15:12:08

Temat: Re: paprocie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
news:Xns92CC92C2E561Cewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...
> Dobrze Ci sie kojarzy. A mlode liscie, jeszcze zwiniete (nie powiem,
> ktorych, coby nie podpasc pod paragraf :-) sa bardzo ekskluzywnym dodatkiem
> do salatek. Tzn. u nas ekskluzywnym, bo w pn czesci Am. Pn. po prostu to
> jedza...

Oj, nie wierz tym informacjom. W Ameryce Polnocnej na polnoc od Meksyku
jedza tylko to, co kupia w supermarkecie lub w McDonaldzie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

62. Data: 2002-11-20 15:17:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do salatek. Tzn. u nas ekskluzywnym, bo w pn czesci Am. Pn. po prostu to

Za mało mam, żeby jeść:-(, a faktycznie czytałam, że młode, zwinięte pastorały
podobne są
w smaku do szparagów (ale o ilu roślinach to piszą? polecają np. jedzenie liście
funkii, a
w smaku są po prostu obrzydliwe). W ogóle paprocie są bardzo interesujące.
Wykształciły
mechanizmy obronne - spora zawartość gorzkawych substancji w liściach - broniąc się
przed
zjadaniem. Faktycznie ślimaki nie są zainteresowane. Konie Krychy widać są
niewrażliwe.

Pozdrawiam, Basia.

63. Data: 2002-11-20 15:22:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co one kurczę lubią. Bo to, ze mnie nie lubią to już ustaliliśmy!
> Mam jednak taki subtelny problem.
> Bogusław podarował mi (jeszcze raz dziękuję) sadzonkę naprawdę ładnej
> paproci w kolorach zielono, szaro, srebrzystych. Coś w języku Rzymian o
> nipponicum , czy jakoś tak, wspominał... Ja niestety zbyt młody jestem by
> język Rzymian pamiętać i dlatego niewiele z tego zrozumiałem.

Athyrium nipponicum 'Pictum' (wietlica japońska bodajże).

> Wolałbym takiego podarunku nie zmarnować bo to i pamiątkowe, i ładne...
> I o poradę się dopraszam: co taka paproć jak w tym siermiężnym opsie lubi, a
> czego nie toleruje???
> Poratujecie?

Zawsze do usług, chyba że chodzi o winorośla:) Lekki cień, lekko kwaśna ziemia. Na
wszelki
wypadek można okryć na zimę.
Aha, i moim zdaniem to różowy kolor też w tej paproci przebłyskuje...

Pozdrawiam, Basia.

64. Data: 2002-11-20 15:58:34

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czym różni się Athyrium nipponicum 'Pictum' od
Anth.nipp. "Metallicum"? Nie mam pojęcia którą z nich mam.
Pozdrawiam Kaśka

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:arg9fd$jv8$...@n...tpi.pl...

65. Data: 2002-11-20 18:02:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Ty wandalu! To chronione!

Jaki wandalu. Skoro mam paprotkę dobrze chronić to muszę ją mieć pod
ręką . Jasne?:))
Ja...cki

66. Data: 2002-11-20 19:22:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czym różni się Athyrium nipponicum 'Pictum' od
> Anth.nipp. "Metallicum"? Nie mam pojęcia którą z nich mam.

Każdą:-))) Te dwie nazwy to synonimy.

Pozdrawiam, Basia.

67. Data: 2002-11-21 06:39:46

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in

> Oj, nie wierz tym informacjom. W Ameryce Polnocnej na polnoc od
> Meksyku jedza tylko to, co kupia w supermarkecie lub w McDonaldzie.

Popatrz, a jak ogladalam film (w odcinkach) takich dwoch szajbusow-
kucharzy, Amerykancow zreszta, ktorzy paletali sie po bozym swiecie i
testowali rozne kuchnie, to w ramach kuchni kanadyjskiej byly jakies cuda z
syropem klonowym, jakies placuszki i wlasnie wiosenna salatka z mlodych
pedow paproci... Mine mial co prawda tester nietega, ale zapewnial, ze smak
jest bardzo oryginalny...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

68. Data: 2002-11-21 06:43:32

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> [...]
> pastorały podobne są w smaku do szparagów (ale o ilu roślinach to
> piszą? polecają np. jedzenie liście funkii, a w smaku są po prostu

Moze nie bylas dosc glodna? :-)

> [...]
> - broniąc się przed zjadaniem. Faktycznie ślimaki nie są
> zainteresowane. Konie Krychy widać są niewrażliwe.

Albo maja taki wyrafinowany gust :-)
Zwroc uwage, ile slynnych dan bazuje na naturalnej goryczce roslin.
Np takie PIWO.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

69. Data: 2002-11-21 06:47:43

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in news:argioa$nt3$1@news.tpi.pl:

> Jaki wandalu. Skoro mam paprotkę dobrze chronić to muszę ją mieć
> pod
> ręką . Jasne?:))

No niby jakis slad logiki w tej wypowiedzi jest...
A czy jak idziesz do pracy, to ja zabierasz w doniczce ze soba? :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

70. Data: 2002-11-21 08:38:53

Temat: RE: ma byc pieknie
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krystyna Chiger

> :-)) Posadziłam go na słońcu z wrzosami. Zupełnie nie wyglądał
> na paproć. Czy na wiosnę szybko przesadzić do cienia,
> czy może zostać na słońcu?
>
> Krycha zadziwiona paprocią z listkami jak sukulent

Na słońcu nie u mnie wszystkie rosną w cieniu, w naturze razem z Hederą
helix.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

pytanie lamera
Woda z akwarium