parapety wewnętrzne

1. Data: 2009-02-25 13:28:32

Temat: parapety wewnętrzne
Od: "Ewa" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie stoję przed wyborem parapetów wewnętrzych. No i mam dylemat bo....

z pcv są brzydkie,
z kamienia jakoś mi się nie podobają,
drewniane podobają mi się , ale lubię mieć kwiaty na parapetach i tak
wydaje mi się że te parapety nie polubią się z kwiatami,
a parapety z mdf-u ? macie jakieś doświadczenia z nimi ? czy nie "spuchną"
jak wyleje mi się woda z doniczki i nie zauważę tego ?

Jak to jest u Was? Z czego macie parapety ? Może jakiś inny materiał ?
Pomóżcie !!

pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2009-02-25 14:01:34

Temat: Re: parapety wewnętrzne
Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze:

> drewniane podobają mi się , ale lubię mieć kwiaty na parapetach i tak
> wydaje mi się że te parapety nie polubią się z kwiatami,

To zależy jakie drewno i jak zabezpieczone. Ja mam drewniane parapety z
merbau, lakierowane. Od roku żadnych problemów, tyle że lakier potrafi
się porysować przy suwaniu ceramicznych donic czy podkładek. Gdybym mógł
cofnąć czas, olejowałbym parapety olejem chemoutwardzalnym.

> a parapety z mdf-u ? macie jakieś doświadczenia z nimi ? czy nie "spuchną"
> jak wyleje mi się woda z doniczki i nie zauważę tego ?

Ja w starym mieszkaniu miałem parapety z MDF-u. Jeden spuchł w
narożniku od spodu, gdy woda skraplająca się na oknach spływała na
krawędź parapetu gdzie okleina nie trzymała szczelności. Nic szczególnie
strasznego. MDF nie rysuje się jak lakierowane drewno, ale ja wolę
prawdziwe drewno a nie oklejony plastikiem zlepek trocin :)

Sebcio

3. Data: 2009-02-25 14:05:40

Od: Tadek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze:
> [...]
> jak wyleje mi się woda z doniczki i nie zauważę tego ?
>
> Jak to jest u Was? Z czego macie parapety ? Może jakiś inny materiał ?

ja osobiście kazałem wykonać z Merbau, i do tej pory na cokolwiek nie
narzekam. Żona równo leje wodę do doniczek i czasami ( no przynajmniej
raz w tygodniu coś sie tam wyleje ) Jedną deskę wsadziłem w zeszłym roku
( latem ) do stawu ( sprzedawca zapewniał że nie będzie jakichkolwiek
odbarwień itd ) w styczniu wydobyłem i osuszyłem, miał racje skubaniec :)

4. Data: 2009-02-25 14:32:11

Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze:
> [...]
> jak wyleje mi się woda z doniczki i nie zauważę tego ?
>
> Jak to jest u Was? Z czego macie parapety ? Może jakiś inny materiał ?

Jest jeszcze konglomerat, czyli kawalki kamienia zalane zywica
epoksydowa czy czyms w tym stylu. Wyglada to troche inaczej niz kamien,
jest tansze, dostepnych jest wiele wzorow. No i nie do zajechania
praktycznie.

BbT

5. Data: 2009-02-25 14:48:09

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> drewniane podobają mi się , ale lubię mieć kwiaty na parapetach i tak
> wydaje mi się że te parapety nie polubią się z kwiatami,

Jesli kupisz twarde drewno i z tego stolarz zrobi ci parapety - nie bedzie
wielkiego problemu.
Mozesz parapet polakierowac jednym z tych lakierow ktore tworza gruba,
elastyczna warstwe (lakiery oparte na zywicach czy tam poliuretanach) - jest
to wodoszczelne plus dosyc odporne na rysy, powstaja z reguly wlasnie w
warstwie lakieru i mozna to naprawic.

Mozesz tez poeksperymentowac z twardymi olejowoskami - odpornosc bedzie
nizsza ale za to ewentualna naprawa bez zadnego szlifowania itp. Podobnie
odnowienie - po prostu kladziesz kolejna warstwe.

Merbau i inne egzotyki maja ten plus ze z gruntu sa juz bardziej odporne
(wilgoc od okna, muru, kwiaty). Uzywajac mniej odpornych gatunkow -
porzadnie je zaimpregnuj. Jak zwykle proponuje olej lniany.

Sasiad ma parapet z dębu, sam sobie robil. 5-6 lat narazie, brak narzekan.
Ma na tym normalnie kwiaty itp, nie uzywal jakichs superspecjalnych lakierow
typu Coelan (poliuretanowy, dosc highendowe rozwiazanie). Ja osobiscie
wybralem brzoze bo moglem ją tanio dostac plus bardzo podoba mi się jej
kolor i rysunek - jeszcze ich nie mam - robią sie. Natomiast odradzam
sosnowe. Na podstawie opinii tych moich ziomkow ktorzy sobie takie zalozyli.
Nie wiem czy kwestia zlego wykonczenia drewna (zle lakiery itp) czy po
prostu samej miekkosci materialu (sosna) - dwoch chce to zmieniac w
najblizszym czasie a mieszkaja moze po 4-6 lat.

Pozdrawiam

Kane

6. Data: 2009-02-26 10:19:02

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze:

> [...]
> jak wyleje mi się woda z doniczki i nie zauważę tego ?
>
> Jak to jest u Was? Z czego macie parapety ? Może jakiś inny materiał ?

W kuchni są kamienne (granit), właściwie to jest przedłużenie blatu
kuchennego, bardzo praktyczne, w pokojach są drewniane - dobrze
impregnowane, więc kwiatki im nie szkodzą, jeśli nawet coś kapnie z
nich. Doniczki z kwiatkami sezonowymi(teraz hiacynty i żonkile) stoją w
miskach ochronnych, woda nie leje się strumieniami na drewno.
--
BBjk

7. Data: 2009-02-26 19:17:42

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze:
> Właśnie stoję przed wyborem parapetów wewnętrzych. No i mam dylemat bo....
>
> z pcv są brzydkie,
> z kamienia jakoś mi się nie podobają,

hmm... Jak dla mnie z kamienia najlepsze, ale jest to oczywiście rzecz
gustu. No ale oprócz użytego materiału na ich wygląd wpływ mają też
wymiary - imo ważne by parapety nie były zbyt cienkie i/lub zbyt głębokie.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku