parkiet a podgumowany dywan

1. Data: 2006-04-04 14:57:44

Temat: parkiet a podgumowany dywan
Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam świeżo położony parkiet w pokoju dziecięcym i podgumowany (taki a'la
Ikea) dywan dla dziecka. Nie wiem czy mogę na parkiet położyć takie coś, bo
nastarszyli mnie, że parkiet musi oddychać i że guma może się z czasem
"wgryźć" w lakier i zniszczę parkiet.
Parkieciarz nie wie (dziwne nie?:)) i powiedział, że póki lakier świeży to
nie kłaść, a po tygodniu to na własne ryzyko.
Do tej pory dywanik leżał na terakocie, więc nie mam doświadczenia.
Jak sądzicie? Może ktoś ma na parkiecie położony tego typu dywan (taka
cienka guma jest pod spodem i dzięki temu się nie ślizga) i może się
wypowiedzieć. Kłaść czy kupić coś bawełnianego (coś chce położyć pod łóżkiem
i na kawałku pokoju, bo jednak sam parkiet choć piękny nie jest zbyt
"przytulny")?

Z góry dzięki za opinie!
--
Małgorzatka

2. Data: 2006-04-04 16:57:29

Temat: Re: parkiet a podgumowany dywan
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości news:44328504$0$1473$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Nie wiem czy mogę na parkiet położyć takie coś, bo nastarszyli mnie, że
> parkiet musi oddychać i że guma może się z czasem "wgryźć" w lakier i
> zniszczę parkiet.

Też tak słyszałam. Miałam kiedyś wykładzinę na gumie, położoną na parkiet.
Zabezpieczyłam go kładąc pod tą wykładzinę warstwę gazet (na całej
powierzchni). Parkiet przetrwał bez uszczerbku. Ale i tak mi na nim
specjalnie nie zależalo, by był stary i nie chciałam go odkrywać.
Iwona

3. Data: 2006-04-04 18:52:54

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka napisał(a):
> [...]
> całej powierzchni). Parkiet przetrwał bez uszczerbku. Ale i tak mi na
> nim specjalnie nie zależalo, by był stary i nie chciałam go odkrywać.

Rodzicie mają dywaniki w przedpokoju z dodatkową gumą pod spodem
(dokupione osobno). Już dobrych kilkanaście lat i nie widać żadnych
negatywnych skutków.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

4. Data: 2006-04-05 11:01:26

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:e0ufa3$f8a$2@inews.gazeta.pl
Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>
Było:
> Rodzicie mają dywaniki w przedpokoju z dodatkową gumą pod spodem
> (dokupione osobno). Już dobrych kilkanaście lat i nie widać
> żadnych negatywnych skutków.

Ja bym dorzucił, żeby nie moczyć, a jak już się zamoczy to wysuszyć osobno
dywanik i parkiet... ;-)

Socjomat - automat do gry (hazardowej) w państwo.

5. Data: 2006-04-05 12:13:17

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:e104hu$429$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Było:
>
> Ja bym dorzucił, żeby nie moczyć, a jak już się zamoczy to wysuszyć osobno

Miałam wykładzinę na gumie i po paru latach parkiet (buk parzony) pod
wykładziną zrobił się dosłownie czerwony, a guma się wykruszyła. Poza tym
nic się nie stało i po cyklinowaniu kolor wócił do normy. Przypuszczam, że
zaszła jakaś reakcja między wierzchnią warstwą lakieru a gumą, co
doprowadziło do jej zniszczenia. Było to 2 lata temu więc może zmieniono
materiał i jest on teraz odporniejszy. Jednak radziłabym odczekać z tydzień,
aż lakier zupełnie stwardnieje, a od czasu do czasu pociągnąć jakąś pastą
ochronną, np. Sidoluksem.

faktury do wniosku o zwrot VAT-orginał czy kopia?
Jak zmywarka Bosch vs Whirlpool?
kuchnia wyspa - fajna?
odległośc między licznikiem gazu, a kuchenką
Zle cyklinowanie i co teraz??