pecherze po odparzeniu i odmrozeniu azotem

1. Data: 2006-07-07 20:12:53

Temat: pecherze po odparzeniu i odmrozeniu azotem
Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pęcherze wielkości małej monety na rękach, wypełnione płynem, grubości 5-
7mm.
Powstały po wizycie u dermatologa, gdzie prosiłam o usunięcie kurzajek -
dotknięcie pałeczką z ciekłym azotem.
Dermatolog prosił na następną wizytę, kolejne wymrożenie, w ciągu 7 dni.

Pytanie: czy pęcherze usunąć, przeciąć delikatnie lub nakłuć?
Czy pozostawić?

Wątpliwości mam ponieważ pęcherze wyglądają bardzo nieapetycznie, wstydzę się,
jest w nich dużo płynu, są nabrzmiałe, "napięte", ciemnieją.
A jest gorąco i nie chcę zakładać bluzki z długim rękawem.
Czy mogę je delikatnie nakłuć i przyłożyć suchy kompres który "odbierze" wodę?
Czy zedrzeć skórkę pod którą znajduje się wysięk?

Inna wątpliwość - ten pęcherz nie zdąży zniknąć do następnej wizyty, która
jest już za 5 dni. Czy wtedy mimo pęcherza z wysiękiem dermatolog będzie mógł
drugi raz wymrażać, czy też będę musiała znowu tam chodzić za kolejny tydzień
(a nie chce mi się stać w kolejach w dusznym budynku szpitalnym)?

Dziękuję za pomoc, z diabelstwem jakim jest kurzajka męczę się dopiero
pierwszy raz i lekarz nie uprzedził mnie o takim następstwie i nie wskazał co
z tym robić.
Majka

2. Data: 2006-07-07 22:30:27

Temat: Re: pecherze po odparzeniu i odmrozeniu azotem
Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja po wymrażaniu nic nie ruszałam. Raczej trzeba na te pęcherze uważać. Żeby
nie popękały. Nie rozmaczać za bardzo. Mi kilkukrotne wymrażanie nie pomogło
wcale.

3. Data: 2006-07-08 07:13:15

Od: "Stach - SaTooT" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Powstały po wizycie u dermatologa, gdzie prosiłam o usunięcie kurzajek -
> Pytanie: czy pęcherze usunąć, przeciąć delikatnie lub nakłuć?

Wg mnie nic nie rób.
Może jakiś dermatolog czyta listę i Ci pomoże?
Stachu S.

4. Data: 2006-07-08 07:52:41

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te pecherze to normlalna reakcja po wymrazaniu. Lepiej ich nie ruszac, nie
przekluwac, itp, zeby nie wdala sie jakas infekcja. Musza sie same zagoic.
Użytkownik "Majka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Dziękuję za pomoc, z diabelstwem jakim jest kurzajka męczę się dopiero
> pierwszy raz i lekarz nie uprzedził mnie o takim następstwie i nie wskazał

leki po udarze
Metody LASEROWEJ KOREKCJI WZROKU
Biopsja watroby - jesli tak to czy bolesna?
Co to znaczy ,ze jest woda w plucach?
Zmiana diety i potezne ssanie w zoladku