pesto

1. Data: 2004-09-02 15:36:00

Temat: pesto
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Chcę zrobić pesto, i mam pytanko czy te orzeszki pinii mogę zastąpić
włoskimi? i czy mam je zmielić?
Zakupiłąm makaron razowy taki ciemny może być:)?
dzięki serdeczne
Pozdrawiam słonecznie
A.

1. Data: 2004-09-02 15:52:17

Temat: Re: pesto
Od: "Kryb" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" napisał w wiadomości
> [...]
> włoskimi? i czy mam je zmielić?
> Zakupiłąm makaron razowy taki ciemny może być:)?

Ja zrobilem pesto z orzeszkow wloskich :)
Zmiksowalem to z czosnkiem, olejem z pestek winogron,
dodalem suszone pomidory ( ktore sam zrobilem :)
i troche sera owczego (moze byc bryndza :)
doprawilem sola i juz :)
Smakuje jak kupione czerwone pesto

Mozna chyba zrobic to z bazylia.

Pozdro

_K_

1. Data: 2004-09-02 15:55:29

Od: "Kryb" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kryb"
> Ja zrobilem pesto z orzeszkow wloskich :)

Pomylilo mi sie - z laskowych.

_K_

1. Data: 2004-09-02 16:12:46

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta <a...@i...pl> napisał(a):

> Witajcie!
> Chcę zrobić pesto, i mam pytanko czy te orzeszki pinii mogę zastąpić
> włoskimi? i czy mam je zmielić?

Mozesz. Choc "piniony" sa bardziej tluste.
Wszystko trzeba zemlec/zmiksowac razem na ...pesto :-)))

Jesli chcesz przechowywac pesto, to nie dodawaj parmezanu (czy jaki tam ser
przediwujesz...) tylko wmieszaj go przed podaniem.
A przechowywac zielone (z bazylia) pesto mozna w lodowce w sloiku (najlepiej
waskim) zalane oliwa z oliwek coby sie nie utlenialo nawet pare tygodni.
Ale jak wmiksujesz ser to po paru dniach zmienia sie smak :-(((
Czerwone pesto nie trzyma sie zbyt dobrze ze wzgledu na kwaskowatosc
pomidorow, chyba ze uzyjesz malych, slodkich pomidorkow suszonych na sloncu
(sun-dried tomatoes.)

> Zakupiłąm makaron razowy taki ciemny może być:)?
> dzięki serdeczne

Jak lubisz razowy, to dlaczego nie. Zeby tylko by gruby (np. linguine) coby
pesto mialo sie czego trzymac.

1. Data: 2004-09-02 17:41:31

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
> Chcę zrobić pesto, i mam pytanko czy te orzeszki pinii mogę zastąpić
> włoskimi? i czy mam je zmielić?

mogą być włoskie, mogą być ziarna słonecznika.
Zmielić.

> Zakupiłąm makaron razowy taki ciemny może być:)?

Jak dla mnie razowy jest ohydny. Kwestia gustu :) Polecam oryginalne włoskie
z pszenicy durum :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-09-03 07:15:32

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

pare razy widzialem to w sklepie i zastanawialem sie do czego sie uzywa ...
moglibyscie podpowiedziec?
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2004-09-03 08:47:44

Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta (a...@i...pl) napisał(a):

> Witajcie!
> Chcę zrobić pesto, i mam pytanko czy te orzeszki pinii mogę zastąpić
> włoskimi? i czy mam je zmielić?
A ja mam pytanko...JAK to zmielic na pesto wlasnie ? He ? Koleaznka w Niemchech
mielila w
Thermomixie, ale ja siem go jeszcze nie dorobilam :(((

pozdr.nann, z slinotokiem na mysl o pesto...

1. Data: 2004-09-03 09:13:00

Od: "Kryb" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mam pytanko...JAK to zmielic na pesto wlasnie ? He ? Koleaznka w
Niemchech mielila w
> Thermomixie, ale ja siem go jeszcze nie dorobilam :(((
>
> pozdr.nann, z slinotokiem na mysl o pesto...

Mikserem z ta przystawka do mielenia.
Albo malakser normalny.

_K_

1. Data: 2004-09-03 09:15:23

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> napisał w wiadomości
> pare razy widzialem to w sklepie i zastanawialem sie do czego sie uzywa
> moglibyscie podpowiedziec?

Masz na myśli pesto? Sklepowe jest bez smaku, zrób sam ze świeżej bazylii i
używaj do spaghetti np. :)

1. Data: 2004-09-03 09:16:13

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

zamiast włoskich spróbuj nerkowce,