pierniki

1. Data: 2004-11-23 10:50:54

Temat: pierniki
Od: "kasia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Nie wiem, czy to nie za wczesnie, ale tak sobie mysle, ze zanim kupie
skladniki, foremki i zabiore sie do pieczenia - zrobia sie juz swieta.
Wiec pytam: Czy macie jakies super przepisy na dobre ciasto na pierniki?

1. Data: 2004-11-23 11:33:23

Temat: Re: pierniki
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy to nie za wczesnie, ale tak sobie mysle, ze zanim kupie
> skladniki, foremki i zabiore sie do pieczenia - zrobia sie juz swieta.
> Wiec pytam: Czy macie jakies super przepisy na dobre ciasto na pierniki?

e tam za wcześnie... ja już zrobiłam...
poszukaj w Google "pierniczki Anki"
są super!
połowy juz nie ma... i chyba musze znowu zrobić :-)))

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-23 11:47:40

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> e tam za wcześnie... ja już zrobiłam...
> poszukaj w Google "pierniczki Anki"
> są super!
> połowy juz nie ma... i chyba musze znowu zrobić :-)))

i sie nie przyznajesz??? a ja rozpaczliwego posta wysmazylam w poszukiwaniu
"pierniczacych" :)))

pzdr
marta

1. Data: 2004-11-23 11:50:24

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hihihihi... ukrywałam się z moimi pysznymi pierniczkami, w celu
przetestowania:
czy na pewno są takie pyszne na jakie wyglądają ;-)))

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-23 12:07:47

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy to nie za wczesnie, ale tak sobie mysle, ze zanim kupie
> skladniki, foremki i zabiore sie do pieczenia - zrobia sie juz swieta.
> Wiec pytam: Czy macie jakies super przepisy na dobre ciasto na pierniki?

podam przepis na Piernik Staropolski, który robiła moja mama. ciasto w smaku
jest takie jak piernik, który kupowało się dawno temu w sklepie - smak
mojego dzieciństwa ...

ciasto należy przygotować 4-5 tygodni przed świętami Bożego Narodzenia, a
piec 7-10 dni przed świętami
50 dkg miodu
2 niepełne szklanki cukru
kostka masła lub margaryny
1 kg i 1 szklanka mąki tortowej
3 jajka
3 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 szklanki mleka
1 szklanka posiekanych orzechów
1/2 szklanki kandyzowanej skórki pomarańczowej
1/2 szklanki rodzynek
1 czubata łyżka ciemnego kakao
2 płaskie łyżeczki cynamonu
2 płaskie łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki mielonych goździków
szczypta soli

Miód, cukier i tłuszcz włożyć do garnka, powoli podgrzewać stale mieszając
do połączenia wszystkich składników. Masę pozostawić do ostygnięcia.
Następnie dodać do niej mąkę, jaja, sól, sodę rozpuszczoną w zimnym mleku,
kakao oraz przyprawy. Ciasto dobrze wyrobić, pod koniec wyrabiania dodać
bakalie. Uformować kulę, włożyć ją do szklanego lub kamionkowego naczynia,
przykryć folią plastykową i okryć ściereczką bawełnianą podwójnie złożoną.
Ciasto odstawić w chłodne miejsce (dobrze by było nie do lodówki) na 3
tygodnie.
Po trzech tygodniach...
Przygotować blachę do pieczenia. Ciasto wyłożyć na grubość najwyżej 5 cm,
ponieważ bardzo rośnie podczas pieczenia. Piec 40-45' w temp. 180-200 st. C.
Po upieczeniu i ostudzeniu placek owinąć w ściereczkę i odłożyć na 7-10 dni,
aż ciasto zmięknie. Piernik przekroić na dwie lub trzy warstwy, przełożyć
marmoladą lub powidłami i polać polewą czekoladową.

--
rene
"Człowiek jest stworzony do szczęścia; cierpienie trzeba zwalczać i niszczyć

1. Data: 2004-11-23 13:12:56

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Nov 2004 12:33:23 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Jini*, w
wiadomości news:<news:cnv774$bjp$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> e tam za wcześnie... ja już zrobiłam...
> poszukaj w Google "pierniczki Anki"
> są super!
> połowy juz nie ma... i chyba musze znowu zrobić :-)))

muszę przekazać przyjaciółce (rzeczonej Ance), bo to jej przepis tutaj
wklepywałam
na pewno będzie cała szczęśliwa :)

a ja zabieram się za pierniczki w weekend :) od razu z kilograma mąki i po
tygodniu jeszcze raz
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-11-23 13:19:23

Od: "Kaska W" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> e tam za wcześnie... ja już zrobiłam...
> poszukaj w Google "pierniczki Anki"
> są super!

pod haslem "pierniczki Anki" nie daje Google przepisu Moze to jakos inaczej
wpisac?

1. Data: 2004-11-23 13:27:30

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Kaska W
Tue, 23 Nov 2004 14:19:23 +0100 napisałeś:
> pod haslem "pierniczki Anki" nie daje Google przepisu Moze to jakos inaczej
> wpisac?

tak samo, ale w grupach dyskusyjnych.

From: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pierniczki po raz "enty" - zdążę jeszcze?
Date: Wed, 10 Dec 2003 08:13:29 +0100

PIERNICZKI ANKI

1 kg mąki
2 łyżeczki mielonych goździków
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
1/2 kg cukru
1 pudełko miodu
1 kostka margaryny
3 jaja
1/2 butelki kwaśnej śmietany

(to jest stary przepis - ja goździki zastępuję przyprawą gotową do
pierników, a cynamon i tak dodaję, bo lubię dużo. co do miodu - pudełko
miało bodajże 250 gramów kiedyś, w każdym razie ja tyle daję. śmietany
250ml)

Rozpuszczasz w rondelku miód z margaryną i cukrem. Gotujesz na małym
ogniu, aż trochę ściemnieje, zbrązowieje.
Mieszasz mąkę z sodą, przyprawami - dodajesz zawartość rondelka i
kręcisz kopystką, aby trochę przestygło. Na końcu dodajesz jaja i
śmietanę i wyrabiasz ręcznie. I to wszystko ląduje na 24h w lodówce.
Dalej jak w każdym przepisie - rozwałkować, wycinać, piec
w rozgrzanym piekarniku (ale oby im się końcówki nie pozawijały do góry,
bo to nieefektowne jest). Po wyjęciu należy zaobratrzyć się w shotguna,
albo inny odstraszać na braci, którzy twierdzą, że pierniczki prosto z
piekarnika są podstawą przewigilijnej egzystencji...
Proszę bardzo :)

--
Pozdrawiam, Ti`Ana

--
Pozdrawiam, Laik.
[ Pomyśl zanim odpiszesz ]

1. Data: 2004-11-23 13:29:05

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Nov 2004 14:19:23 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Kaska W*, w
wiadomości news:<news:41a338e3$1@news.home.net.pl> zawarł, co następuje:

> pod haslem "pierniczki Anki" nie daje Google przepisu Moze to jakos inaczej
> wpisac?

daje, ale nie ogólny google, tylko google wyszukujący w grupach dyskusyjnych
proszę, tu link bezpośrednio do przepisu

http://glinki.com/?l=h36fnz

1. Data: 2004-11-23 13:46:23

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> e tam za wcześnie... ja już zrobiłam...
> poszukaj w Google "pierniczki Anki"
> są super!
> połowy juz nie ma... i chyba musze znowu zrobić :-)))

podałam na forum przepis mojej mamy a sama zabrałam się za robienie
pierniczków z przepisu Anki.
właśnie wsadziłam ciasto do lodówki i rękę mam jeszcze czerwoną od ciepłego
ciasta, Jini powiedz mi czy jutro to ciasto będzie takie rzadkie jak dziś?
bo jak tak to jak go mam wałkować na stolnicy?

--
rene
"Śmiech jest lekarstwem, które każdy może sam sobie przepisać"

Co z pierniczkami????
[P] Taki mały sekret - SEREK TOPIONY
marynata do karkówki
dip serowy i salsa