pierogi mam już z głowy

1. Data: 2004-12-08 15:29:10

Temat: pierogi mam już z głowy
Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, po dzisiejszym spędzeniu 4 godzin w kuchni mam już z głowy
pierogi z kapustą i grzybami (hura!!!!!). Za jakieś 3 dni czekają mnie
kołduny:(((, a w przyszłym tygodniu biorę sie za pierniczki Anki. A wy macie
coś już w zamrażalnikach albo schowane gdzieś, żeby przed samymi świętami
mniej robić?
Pozdrawiam, Lena odpoczywająca przed kompem ( a mały ciągnie za rękaw i chce
się bawić:((

1. Data: 2004-12-08 16:34:46

Temat: Re: pierogi mam już z głowy
Od: "Kaska W" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elena Morawska" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie, po dzisiejszym spędzeniu 4 godzin w kuchni mam już z głowy
> pierogi z kapustą i grzybami (hura!!!!!).
A czy mozna prosic o wypowiedzi co mozna zrobic wczesniej? Rozumiem, ze
pierogi (mrozone ugotowane czy surowe?) pierniczki, keks ktory pojawil sie
niedawno na grupie i pasztet a reszta?
Kaska

1. Data: 2004-12-08 17:26:49

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elena Morawska" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie, po dzisiejszym spędzeniu 4 godzin w kuchni mam już z głowy
> pierogi z kapustą i grzybami (hura!!!!!).

To ja poproszę przepis :)

--
pozdrawiam, misiczka

"Kiedy dziewczyna ma piętnaście lat,
nienawidzi mężczyzn i wszystkich chętnie by wymordowała,
w dwa lata później rozgląda się, czy któryś przypadkiem nie ocalał." Carlo Ponti
http://misiczka.com

1. Data: 2004-12-08 18:01:25

Od: "Blanka Zych" <b...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaska W" <t...@h...pl> napisał...
> [...]
ze
> pierogi (mrozone ugotowane czy surowe?) pierniczki, keks ktory pojawil
Ja w zeszłym roku miałam zamrożone pierogi i uszka (ugotowane) oraz
rybę (też już gotową, czyli usmażoną).

Pozdrawiam
Blanka

1. Data: 2004-12-08 18:05:26

Od: "Gosi@" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kołduny:(((, a w przyszłym tygodniu biorę sie za pierniczki Anki. A wy
> macie coś już w zamrażalnikach albo schowane gdzieś, żeby przed samymi

hihi a ja nic nie robie bo ide do tesciow a potem do rodzicow albo na odwrot
:-)
slodkie lenistwo
no moze zrobie makowca w ostatniej chwili .... :-)
pozdrowka

1. Data: 2004-12-08 18:16:27

Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" naskrobała:
> To ja poproszę przepis :)

Nic specjalnego te moje pierogi: tzn farsz taki sam jak wszędzie - kapusta
kiszona, podsmażona cebula, grzyby prawdziwe (borowiki i temu podobne) i
udawane ( czyli pieczarki) podsmażone-uduszone, wszystko dobrze doprawione
( czasami też solę, bo nie zawsze kapusta jest wystarczająco kwaśna, a nie
lubię takich mdłych pierogów).
Natomiast ciasto robię z mąki oczywiście, jajka i pół na pół wody i mleka,
bo mleko IMHO dodaje delikatności( moja szwagierka robi z samej wody, ale
dzieciaki i inni goście wolą moje pierogi niż jej). No i takim właśnie
sposobem dzisiejszy dzień spędziłam w kuchni. A na obiad robiłam kotlety
ziemniaczane - mniam, pycha.

Pozdrawiam, Lena
Właśnie idę usypiać małego a potem dalej szperać w archiwum w poszukiwaniu
czegoś dobrego na święta:))

1. Data: 2004-12-08 18:21:47

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast ciasto robię z mąki oczywiście, jajka i pół na pół wody i mleka,
A możesz podać jakieś przybliżone proporcje? Bo ja jestem lajkonik pierogowy
;) Nie dajesz do ciasta ani trochę tłuszczu?

--
pozdrawiam, misiczka

"Zepsuta kobieta należy do tego rodzaju istot,
których mężczyźni nigdy nie mają dosyć."
Oscar Wilde
http://misiczka.com

1. Data: 2004-12-08 18:25:23

Temat: pierogi mam już z głowy/ALE CZY TO MA W WIGILIĘ SMAK
Od: "maja" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elena Morawska" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> A wy macie coś już w zamrażalnikach albo schowane gdzieś, żeby przed
samymi świętami
> mniej robić?
Mniej robić... ale jak to potem smakuje?
Może lepiej nie robić i kupić zamrożone produkty sklepowe?
No nie wiem.
U mnie w domu zawsze się uszka lepiło w ostatniej chwili, kto chciał, to
włączał się w akcję lepienia, aby było szybciej, a jednocześnie rodzinnie,
kto nie chciał podjadał ukradkiem, złapanym był karcony, "że nie wystarczy,
bo wyliczone" itede...
Z zamrażarki?
Barszcz może też zamrozić... i karpia.
Można wszak zacząć już teraz wszystko przygotowywać i zamrażać - wszak Boże
Narodzenie w Polsce to Święta zimowe!
kicia

1. Data: 2004-12-08 18:29:05

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierogi (mrozone ugotowane czy surowe?) pierniczki, keks ktory pojawil sie

Ja niedawno odkryłam, że mrozić można prawie każde ciasto. Próbę zamrażarki
przeszły u mnie: piernik przełożony kremem na maśle, sernik, keks, tort
orzechowy przekładany kremem na maśle, ciasto z owocami Magdaleny Bassett,
ciasto drożdżowe, makowiec w cieście drożdżowym. Z tego, co pamiętam, to
tyle. Acha, moja ciocia mroziła jeszcze wszelkiego rodzaju torty z kremami i
po rozmrożeniu były jeszcze lepsze niż przed.
Pierogi mroziłam surowe. Nie wiem, jak reszta potraw. Niestety nie mam tak
dużej zamrażarki, żeby ekesperymentować ze wszystkim :-(
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara z pasztetem świątecznym (oczywiście domowej roboty) w zamrażarce :-)

1. Data: 2004-12-08 18:36:10

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ciasto pierogowe robię z takiego przepisu i zawsze świetnie wychodzi:
35 dkg mąki
1 jajko
1/2 szklanki ciepłego mleka (choć czasami daję zimne bo nie chce mi się
podgrzewać)
szczypta soli
Do przesianej mąki wsypać szczyptę soli, wbić jajko.
Następnie powoli wlewając wodę wyrabiać ciasto, aż będzie gładkie i
elastyczne.
Rozwałkowac, wycinać pierogi, nakładać farsz i sklejać.

Pozdrawiam.
Barbara, co parę dni temu robiła pierogi ze szpinakiem i z soczewicą.

Jak przyrządzic FRUTTI DI MARE?
Ciastka Jezyki Jutrzenki
melasa
Lodówki