pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał?

1. Data: 2014-02-02 18:13:17

Temat: pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

O psie , kocie gadamy, że umarł.
Ale pralka, telewizor, na razie zdyhają.
Za ile lat komputer będzie umierał?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a

2. Data: 2014-02-02 22:14:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Feb 2014 18:13:17 +0100, Stokrotka napisał(a):

> O psie , kocie gadamy, że umarł.
> Ale pralka, telewizor, na razie zdyhają.
> Za ile lat komputer będzie umierał?

Nie, pies i kot _zdychają_ - wszystkie zwierzaki _zdychają_.
--
XL
"Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

3. Data: 2014-02-02 22:34:59

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, pies i kot _zdychają_ - wszystkie zwierzaki _zdychają_.

No ale pszczelarze uważają inaczej:-)

--

Chiron

4. Data: 2014-02-02 23:02:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Feb 2014 22:34:59 +0100, Chiron napisał(a):

> No ale pszczelarze uważają inaczej:-)

Pszczoły spadają. Inne zwierzęta - padają lub zdychają.

5. Data: 2014-02-03 01:02:35

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pszczoły spadają. Inne zwierzęta - padają lub zdychają.

Miałem wuja pszczelarza. Zawsze podkreślał, że pszczoła jako jedyne zwierzę-
umiera, nie zdycha.

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

6. Data: 2014-02-03 01:56:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Feb 2014 01:02:35 +0100, Chiron napisał(a):

> Miałem wuja pszczelarza. Zawsze podkreślał, że pszczoła jako jedyne zwierzę-
> umiera, nie zdycha.

Nie wiem, co złego widzą ludzie w okresleniu "zdychać" stosowanym w
stosunku do zwierząt. Że gorzej brzmi fonetycznie niż "umierać"? - chyba
tylko o fonetykę chodzi. "Zdychać" jako bezokolicznik składa się z dwóch
części: zdych-ać. gdzie "zdych" to źródłosłów powstały jako zlepek słów
"zbyć dech", czyli "z(być)dech" jako późniejszy "zdech", a oznacza nic
innego niż stracić oddech, po prostu bardzo stary źródłosłów. Absolutnie
nie ma zabarwienia pogardliwego, nie sugeruje braku szacunku ani nic z tych
rzeczy. Może kojarzyć się źle jedynie z powodu przekleństwa "zdychać jak
pies", ale nic poza tym.
To podobna konstrukcja jak "zbyć krew", czyli "z(być)krew" jako połączenie
"z-krew", a po przegłosie "z" na "s" przed spółgłoską bezdźwięczną "k" mamy
"skrew", które stało się źródłosłowem dla "skrwawiać". Itd.

Dlatego moje ukochane najukochańsze psy - zdychają. Ale ludzie - zawsze
umierają. Bo jest różnica między śiercią zwierzecia i człowieka, dlatego
trzeba inaczej tę śmierć nazywać.

http://www.katolik.pl/czy-zwierzeta-maja-dusze-,1784
,416,cz.html
"(...)A zatem, jeżeli dusza w sensie ogólnym to pierwiastek życiowy, to w
takim razie duszę posiada wszystko to, co żyje, a więc zwierzęta też. Ale
między duszą zwierzęcą i duszą ludzką zachodzi kolosalna różnica, jak
między niebem i ziemią. Dusza zwierzęca - to dusza zmysłowa (sensytywna),
która organizuje ciało, posiada czucie, poznaje otaczający świat, wprawia
ciało w ruch i posiada zmysły. W przeciwieństwie do duszy ludzkiej, która
jest nieśmiertelna, dusza zwierzęca ginie bezpowrotnie, gdy zwierzę umiera.
A zatem w niebie nie będzie żadnych zwierząt. Niektórzy może powiedzą:
szkoda! Człowiek dzięki duszy duchowej i rozumnej potrafi rozumować,
poznawać nawet abstrakcyjne prawdy, tworzyć systemy filozoficzne, planować,
przewidywać, a zwierzę tego nie potrafi.

Dusza ludzka pozwala człowiekowi prowadzić ciągły dialog z Bogiem, poznawać
Go przez wiarę, przyjaźnić się z Nim, postępować w sposób wolny i świadomy,
posiadać uczucie wdzięczności, poczucie odpowiedzialności, poczucie
obowiązku. A tego zwierzęta również nie potrafią. Zwierząt, choć ich dusze
giną z chwilą śmierci, nie wolno przeceniać ani niedoceniać. Należy stawiać
je na właściwym dla nich miejscu, a więc tam, gdzie im się należy zgodnie z
wolą Stwórcy i ich wewnętrzną naturą, bez okrutnego zabijania, dręczenia,
ani też bez przesadnej egzaltacji czy niesłusznego uwielbiania i stawiania
wyżej niż człowieka.(...)"

Dla pełnego obrazu polecam całość, jest tam bardzo dobrze wyjaśniony cały
szereg problemów odnośnie relacji zwierzę-człowiek w ujęciu oczywiście
katolickim, ale i ogólnoludzkim też. Naprawdę warto przeczytać.

7. Data: 2014-02-03 01:58:27

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> O psie , kocie gadamy, że umarł.
> Ale pralka, telewizor, na razie zdyhają.
> Za ile lat komputer będzie umierał?

Formacja Nieżywych Schabuff
"Centrum wynalazków"

Za oknem burza, szumią drzewa i ptaki nie śpiewają.
Za oknem zawierucha z szybą walczy mucha przy kominku drzemie pies.
Umarł telewizor, pękła lodówka i radio czeka śmierć .
żegnajcie wieki odkryć nie potrzebnych wynalazków i na was przyszedł czas.

http://youtu.be/lLv9QSD_jYQ

Formacja Nieżywych Schabuff :
Wiązanka Melodii Młodzieżowych :
Jacek Palucha - śpiew
Rafał Łuszczyk - bas
Wojciech Wierus - gitara
Aleksander Klepacz - klawisze
Jacek Otręba - klawisze
Robert Bielecki - perkusja

--
????
???

8. Data: 2014-02-03 09:36:29

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dlatego moje ukochane najukochańsze psy - zdychają. Ale ludzie - zawsze
> umierają. Bo jest różnica między śiercią zwierzecia i człowieka, dlatego

Tyle, że nie wiem, czy ma sens powoływanie się na genezę słowa. Bo np
"rzewny" w polskim języku oznacza "smutny" "melancholijny", a w niektórych
językach słowiańskich to, co oznaczało pierwotnie: ryczący. Czyli- "ryczeć"
u nas skojarzyło się zapewne z płaczem etc. Wyrazy, znaczenia ich- mogą więc
zmieniać swoje pola semantyczne (i zmieniają).

> [...]
> poznawać nawet abstrakcyjne prawdy, tworzyć systemy filozoficzne,
> planować,
> przewidywać, a zwierzę tego nie potrafi.
Tu jednak święty Kościoła Katolickiego- za jakiego jest uważany Franciszek z
Asyżu- miał inne zdanie. Do dziś przecież na Jego pamiątkę są raz do roku w
niektórych kościołach msze dla zwierząt.

> [...]
> szereg problemów odnośnie relacji zwierzę-człowiek w ujęciu oczywiście
> katolickim, ale i ogólnoludzkim też. Naprawdę warto przeczytać.
To prawda. Właściwe miejsce oznacza, że zwierzę to nie rzecz. Co z kolei
wykluczać powinno np testy kosmetyków na zwierzętach . A także- przy dalszym
wroscie ludzkiej świadomości- przejście ludzi na weganizm. Oczywiście- dla
podkreślenia- nie moze to być wprowadzane na siłę- lecz ze wzrostem
świadomości, jako coś naturalnego.

9. Data: 2014-02-03 10:10:25

Temat: Re: pies umiera, pralka zdycha, za ile lat komputer będzie umierać?
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-02 22:34, Chiron pisze:
> No ale pszczelarze uważają inaczej:-)

Pszczoła pada

10. Data: 2014-02-03 10:12:17

Od: Borneq <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-03 01:56, Ikselka pisze:
> Dlatego moje ukochane najukochańsze psy - zdychają. Ale ludzie - zawsze
> umierają. Bo jest różnica między śiercią zwierzecia i człowieka, dlatego

Psy i koty umierają albo odchodzą

I znowu szkodzą, każde katolickie zachowanie jest tylko po to aby wszystkim zaszkodzić.
jak stwierdzic, co jest prawda?
Papież
dla Ikselki :)
Czy to tragiczne czy zabawne?