pisanie jak od lustra

11. Data: 2006-06-05 09:39:41

Temat: Re: pisanie jak od lustra
Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Borek napisał(a):

> No to super :) Zaburzenia mogą dotyczyć motoryki małej albo dużej (rower
> i plastelina to raczej wykluczają), umiejętności językowych (mówiłaby
> słabo po polsku,
mówi słabo, kiedyś mówila plynnie i czysto b. ladnie spiewala teraz ma
problemy logopedyczne i nie da się nauczyc mówić poprawnie.
Wydawało mi się że jest to wina rodzeństwa a to zbiegło sie chyba w
czasie z przestawieniem reki. Natomiast cząsto z wykonaniem
najprostrzych rzeczy ma problemy.
o nauce obcych słówek nie byłoby w ogóle mowy).

> Tu może wychodzić ta przestawiana ręka.

> Zupełnie jak moja żona :)

> W kontekście młodszego rodzeństwa i niechodzenia do przedszkola nie
> widzę w tym nic dziwnego.

> To się przestań martwić, za to obserwuj, zwłaszcza jak będzie wypadała
> na tle rówieśników w zerówce, bo dopiero wtedy będziesz miała jakieś
> realne porównanie.
>
> Moja małżonka mówi zupełnie jak Siwa, żeby jednak zbadać lateralizację.
> Czuję się przegłosowany ;)

A czy pisanie przez corkę prawą ręką przez 3,4 lata nie jest nawykiem
trydnym do wyeliminowania. ?

> Pozdrawiam,
> Marcin Borkowski
> --http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
> http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj
> http://www.bpp.com.pl/?left=dyslektyk-2&right=dyslek
tyk-2

--
...człowiek lubi wprowadzać gdzie indziej to, co posiada u siebie...

Montesquieu

12. Data: 2006-06-05 09:47:28

Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

twiza napisał(a):

> [...]
> o nauce obcych słówek nie byłoby w ogóle mowy).

> A czy pisanie przez corkę prawą ręką przez 3,4 lata nie jest nawykiem

aha rysując i pisząc prawą ręką zawsze dziwiłam sie dlaczego ma
tendencję zbyt bardzo dużego naciskania ołówka, często przekręcala
główkę i sie bardziej rysunkom przypatrywała, nie mogla nigdy pisać
równo w jednej linii, litery były inne od drugich często wielkością.

Natomiast co do ruchu dzisiaj zauważyłam że potrafi dłużej utrzymać się
na lewej noce niż prawej.

Pozdrawiam Twiza

13. Data: 2006-06-05 09:49:59

Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2006-06-05 14:37:22

Od: "Old Rena" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Borek pisze:
> Wszystko prawda - i daleki jestem od zamiatania sprawy pod dywan - ale
> jeśli to jest tak, że małej zdarza się pisać raz w jedną raz w drugą
> stronę, proponowałbym wziąć sobie na wstrzymanie. Jak ma 5.5 to może jej
> się to zdarzyć i nie ma żadnej paniki.

Ależ ja nie chciałam podsycać paniki. Wskazałam, gdzie może twiza pójść z
córeczką, żeby zbadać lateralizację. Bezpłatnie. :)

Old Rena, matka gimnazjalisty
[Renata Gierbisz]

15. Data: 2006-06-05 22:01:48

Od: "egol" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "twiza" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> Kiedyś zauważyłam u swojego dziecka że pisze tak jak od lustra, biorąc
> pod uwagę to że bylo jeszcze małe, zbagatelizowałam to, myśląc że jest
> to taki urok małych dzieci. Dzisiaj ponownie zauważyłam że pisze tak
> samo, jak by pisała z pomocą lustra.
Do dziś wiszą na lodówce karteczki z końca przedszkola wlasnie z takim
pismem lustrzanym drukowanym. Do glowy mi nie przyszlo, ze to niewlasciwe.
Dzis Adam konczy szóstą klasę i jest doskonalym uczniem. Glowa do gory,
sądzę, ze to norma.
Egol

dziecko mało sprawne- jak rozruszać?
Taka sobie refleksja po komuni :)