"Szkoły tylko dla grzecznych uczniów"

1. Data: 2006-05-30 12:00:21

Temat: "Szkoły tylko dla grzecznych uczniów"
Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3380807.htm

IMO krok w lepszym kierunku... Ale ponieważ od paru lat "oświata ma
misję" obniżania poziomu do najniższego, z zamierzeń nic nie wyjdzie w
praktyce.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

2. Data: 2006-05-30 12:07:02

Temat: Re: "Szkoły tylko dla grzecznych uczniów"
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> IMO krok w lepszym kierunku... Ale ponieważ od paru lat "oświata ma
> misję" obniżania poziomu do najniższego, z zamierzeń nic nie wyjdzie w

Chciałam napisać, że zaraz podniesie się larum, że to dyskryminacja, ale
przeczytałam artykuł do końca i już nie muszę nic pisać...

Agnieszka

3. Data: 2006-05-30 12:42:52

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 May 2006 14:00:21 +0200, Agnieszka Krysiak w wiadomości
<news:poco72dhhnuo2lc3f26i934fdd433vkb33@4ax.com> napisał(a):

> http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3380807.htm

"Józef Szczepańczyk, dyrektor bielskiej delegatury Śląskiego Kuratorium
Oświaty, mówi, że dyskryminacja absolwentów gimnazjum z powodu złych ocen z
zachowania jest naganna. - To wykracza poza zasady rekrutacji ustalone
przez Śląskie Kuratorium Oświaty. Jeśli któryś z uczniów nie zostanie
przyjęty do szkoły tylko ze względu na złą ocenę z zachowania, będziemy
interweniować - zapowiada Szczepańczyk. Przypomina, że okres gimnazjum to
najtrudniejszy wiek, kiedy uczniom do głowy przychodzą różne głupie
pomysły. - Nie wolno nikogo z tego powodu przekreślać, każdemu trzeba dać
szansę. Poza tym, szkoła, cała oświata, ma pewną misję do spełnienia, także
w stosunku do tych najtrudniejszych dzieci. Gdyby wszystkie były
geniuszami, wtedy szkoła byłaby niepotrzebna, wystarczyłyby im książki
kupione przez rodziców - uważa Szczepańczyk."

Jak zwykle najmniej z tego, co się w szkołach teraz dzieje, rozumieją
pracownicy kuratoriów.

--
Sz.

4. Data: 2006-05-30 12:46:59

Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak napisał(a):
> [...]
>
> IMO krok w lepszym kierunku... Ale ponieważ od paru lat "oświata ma
> misję" obniżania poziomu do najniższego, z zamierzeń nic nie wyjdzie w

Byl taki czas, ze z ocena naganna z zachowania nie bylo co liczyc na
promocje do nastepnej klasy. I problem, jaki przedstawiono w artykule
nie mialby jak zaistniec. Ale to byly czasy powszechnej dyskryminacji
tych co sie nie chceli uczyc i nie chcieli przyzwoicie zachowywac.

pozdrawiam
Dorjanka

5. Data: 2006-05-30 20:02:18

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorjanka" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Byl taki czas, ze z ocena naganna z zachowania nie bylo co liczyc na
> promocje do nastepnej klasy.

A teraz z naganną się przechodzi ??? Hmmm, to po co w ogóle ocena z
zachowania ?

pozdrówka
Karolina (retorycznie)

6. Data: 2006-05-31 11:50:19

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e5hcmm$cmf$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Agnieszka" <a...@z...pl> wrote:

> Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Chciałam napisać, że zaraz podniesie się larum, że to dyskryminacja, ale
> przeczytałam artykuł do końca i już nie muszę nic pisać...

Myślisz, że się nie podniesie?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

7. Data: 2006-05-31 11:57:14

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:jareks-9AFD1A.13501931052006@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...

> Myślisz, że się nie podniesie?

Nie, przeczytałam artykuł do końca, na którym to końcu Ktoś Bardzo Ważny z
kuratorium powiedział, że to dyskryminacja i że jest naganna (z pamięci),
więc argument, że _się_podniesie_ jest nieaktualny ;-)

Agnieszka

8. Data: 2006-05-31 12:38:45

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e5k0g7$af5$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Agnieszka" <a...@z...pl> wrote:

> [...]
> kuratorium powiedział, że to dyskryminacja i że jest naganna (z pamięci),
> więc argument, że _się_podniesie_ jest nieaktualny ;-)

Ale to larum się ma podnieść, a nie KBW :)

9. Data: 2006-05-31 15:05:35

Od: "Magda" <m...@W...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Karolina (retorycznie)
>
>Sprawa jest złożona .Pan inspektor jak się wydaje nie rozumie istoty rzeczy
.Chce przeciwdziałać dyskryminacji niegrzecznych , niesfornych uczniów
.Słusznie .Często na podłożu takiego nonkonformizmu wyrastają z nich
wartościowi ludzie .Tylko który normalnie myślący , choć trochę doświadczony
nauczyciel postawi naganną lub nieodpowiednią z zachowania za tzw .
młodzieńcze wybryki ?Jeśli tak zrobi to znaczy że pojęcia o wychowawczej
funkcji oceny ze sprawowania nie ma .Więc jeśli uczeń otrzymał taką ocenę z
istotnych przyczyn istnieją poważne obawy ,że może innym zaszkodzić a więc
i powody , aby ograniczyć jego kontakt z grzecznymi , dobrze zachowującymi
się rówieśnikami , ponieważ może na nich źle wpłynąć ,zdemoralizować itd .
Tylko wtedy co z tymi nieprzystosowanymi ? Stworzyć osobne szkoły -
getta -nie .Odizolowani, znajdujący się w swoim towarzystwie dojdą do
stopnia demoralizacji jak w zakładzie karnym czy innej placówce
resocjalizacji dla nieletnich .Stymulować pozytywnie , nagradzać za poprawę
, rozmawiać , wspierać-tak . Przydzielić każdemu kuratora -dobry pomysł .
Nadzorować sprawowanie , wysłać na zajęcia socjoterapeutyczne -tak , tylko
kto za to zapłaci ?Pzdr Magda

10. Data: 2006-06-01 07:30:52

Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda napisał(a):
> [...]
> Nadzorować sprawowanie , wysłać na zajęcia socjoterapeutyczne -tak , tylko

Problem jest bardzo zlozony. Dlaczego w imie dawania szansy bandytom,
szansa moich dzieci na chodzenie do normalnej szkoly musi byc
zredukowana do minimum? Bardzo czesto zdarza sie, ze jeden mlodociany
terroryzuje 30 pozostalych uczniow. Pal szesc
przeszkadzanie w lekcjach. Dlaczego jako rodzic mam sie bac o to co
dziecku bedzie sie dzialo na przerwie, w drodze do domu? Potencjalny
agresor rzadko jest sam, zwykle ma calkiem spora bande kolegow.
Dlaczego demokracja ma byc rownaniem do sredniej, a nie moze dawac
szansy na wybor? Na wybor lepszej szkoly i gorszej. Moze nie poprawne
politycznie, ale zapewniajace minimum bezpieczenstwa na starcie.

Bardzo ciekawym, choc nie do konca dajacym sie przelozyc na nasze
warunki, jest przyklad niemieckiej szkoly w Neukoelln w Berlinie.
Kompletne getto, nikt nie chce tych uczniow w swoich szkolach, rowniez
w trosce o zdrowie i psychike swoich uczniow. Nikt jednak nie potrafi
znalezc rozwiazania. W wiekszosci po prostu mlodzi bandyci, i
spoleczenstwo ich nie chce. I trudno sie im dziwic.

pozdrawiam
Dorjanka

letni obóz - do Warszawiaków
Wielki casting dla dzieci Blue City Warszawa 3-4 czerwca!
My, dzieci z dworca ZOO
Dzień Matki
dentysta ZG