Re: "Szkoły tylko dla grzecznych uczniów"

From: "Magda" <m...@W...lodz.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: "Szkoły tylko dla grzecznych uczniów"
Date: Wed, 31 May 2006 17:05:35 +0200

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
news:e5i880$evr$1@achot.icm.edu.pl...

> Użytkownik "Dorjanka" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> A teraz z naganną się przechodzi ??? Hmmm, to po co w ogóle ocena z
> zachowania ?
>
> pozdrówka
> Karolina (retorycznie)
>
>Sprawa jest złożona .Pan inspektor jak się wydaje nie rozumie istoty rzeczy
.Chce przeciwdziałać dyskryminacji niegrzecznych , niesfornych uczniów
.Słusznie .Często na podłożu takiego nonkonformizmu wyrastają z nich
wartościowi ludzie .Tylko który normalnie myślący , choć trochę doświadczony
nauczyciel postawi naganną lub nieodpowiednią z zachowania za tzw .
młodzieńcze wybryki ?Jeśli tak zrobi to znaczy że pojęcia o wychowawczej
funkcji oceny ze sprawowania nie ma .Więc jeśli uczeń otrzymał taką ocenę z
istotnych przyczyn istnieją poważne obawy ,że może innym zaszkodzić a więc
i powody , aby ograniczyć jego kontakt z grzecznymi , dobrze zachowującymi
się rówieśnikami , ponieważ może na nich źle wpłynąć ,zdemoralizować itd .
Tylko wtedy co z tymi nieprzystosowanymi ? Stworzyć osobne szkoły -
getta -nie .Odizolowani, znajdujący się w swoim towarzystwie dojdą do
stopnia demoralizacji jak w zakładzie karnym czy innej placówce
resocjalizacji dla nieletnich .Stymulować pozytywnie , nagradzać za poprawę
, rozmawiać , wspierać-tak . Przydzielić każdemu kuratora -dobry pomysł .
Nadzorować sprawowanie , wysłać na zajęcia socjoterapeutyczne -tak , tylko
kto za to zapłaci ?Pzdr Magda