pizza twarde ciasto - rozwiazanie

1. Data: 2002-12-11 10:40:04

Temat: pizza twarde ciasto - rozwiazanie
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie otoz czesto mialam problemy z ciastem do pizzy (moze tez ze wzgledu
na moj stary piekarnik gazowy)
zawsze sam spod albo cale ciasto bylo twarde mimo iz robilam
wg przepisu, otoz ostatnio rozrobilam drozdze w dwoch porcjach maki pszennej
i po urosnieciu okazalo sie ze dla drugiej porcji zabraklo maki
W szafce znalazlam jedynie make ziemniaczana - dodalam ja
(nie za duzo tak z garsc aby wyrobic ciasto )
i stal sie chyba cud bo pizza z maka ziemniaczana wyszla super
no a pizza bez maki znow dosc twarda i niesmaczna
(dodalam tez plaska lyzeczke proszku do pieczenia)
moze ktos skorzysta z tego pomyslu
pozdrawiam
flowerka
______________ ICQ#:
39287498 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more about me:
______________

1. Data: 2002-12-11 11:44:19

Temat: Re: pizza twarde ciasto - rozwiazanie
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Hym,
No ja rozumiem, ze ciasto moze byc twarde, czy miekkie, ale po jaka chol...
rozdzielac na dwie czesci, nie lepiej wszystko razem zrobic a potem rozdzielic
gotowe ciast???!!!
Poza tym zeby nie bylo twarde wystarczy ograniczyc ilosc maki, to nic ze przy
walkowaniu bedzie trzeba troche poskakac, ale to cala frajda, a ciasto jest
wtedy super

Leon

1. Data: 2002-12-11 11:58:17

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Moze nie wyrazilam sie jasno
najpierw zrobilam jedno ciasto a potem stwierdzilam ze mam
zbyt duzo ;-) geb do wykarmienia i zrobilam drugie (nie chcialam sie wdawac
w szczegoly
tylko zaznaczyc fakt ze jedno wyszlo super drugie twarde )
Po prostu za dlugo ciasto siedzi
u mnie w piecu, bo piekarnik gazowy mam stary i z dolu jest dopieczone a z
gory niestety surowe a jak trzymam za dlugo
to wlasnie ciasto robi sie twarde badz tez jego sam spod jest twardy.
Wczoraj moj eksperyment po raz drugi sie potwierdzil - tym razem zroiblam
tylko
1 ciasto i z dodatkiem maki ziemniaczanej (mala garsc)
Moze Tobie ten przepis sie nie przyda ale skierowalam tego maila do osob,
ktore juz kiedys pytaly sie twardosc i problemy z tym zwiazane ciasta na
pizze (badz tez maja problemy z piekanikiem)
moze pomoze komus moja rada.
pozdrawiam
flowerka

Użytkownik <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

______________

1. Data: 2002-12-11 12:21:00

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Flowera" <b...@p...com> schrieb im Newsbeitrag
> Wczoraj moj eksperyment po raz drugi sie potwierdzil - tym razem zroiblam
> tylko
> 1 ciasto i z dodatkiem maki ziemniaczanej (mala garsc)

Tak mi sie skojarzylo, nic wspolnego z pizza, ale z maka ziemniaczana.
Od pewnego czasu robie kopytka z dodatkiem maki ziemniaczanej i sa
pulchniejsze, napewno Ameryki nie odkrylam, ale jezeli moj "wynalazek"sie
komus przyda ?
Ilona

1. Data: 2002-12-11 12:51:18

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik I.P. <i...@g...de> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:at7aji$9p5$07$...@n...t-online.com...

> [...]
> Od pewnego czasu robie kopytka z dodatkiem maki ziemniaczanej i sa
> pulchniejsze, napewno Ameryki nie odkrylam, ale jezeli moj "wynalazek"sie

to prawda pewnie Ameryki nie odkrylysmy ale na pewno "cos w tym jest"
nastepnym razem jeszcze poekperymentuje z maka kukurydziana
pozdrawiam cieplutko
flowerka

1. Data: 2002-12-11 13:16:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:at74qu$t4s$1@news.tpi.pl Flowera
<b...@p...com>napisał(a):
> [...]
> no a pizza bez maki znow dosc twarda i niesmaczna
> (dodalam tez plaska lyzeczke proszku do pieczenia)

Niedawno, w jednej z wiadomości był opisany przypadek wykorzystania do
ciasta na pizzę pozostałości ciasta na kopytka z bardzo dobrym wynikiem. Coś
w tym musi być - myśle o dodatku skrobi ziemniaczanej.
J. Siedlecki

1. Data: 2002-12-11 13:23:01

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Coś
> w tym musi być - myśle o dodatku skrobi ziemniaczanej.

znowu skojarzenie, ale od pewnego czasu nalesniki robie nie na mleku, a na
wodzie mineralnej ( nie daje proszku do pieczenia np. do racuchow/chyba taka
byla nazwa), ale to nie moj eksperyment, ten typ dal mi znajomy kucharz
pozdrowienia
Ilona

1. Data: 2002-12-11 13:50:37

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.P. wystukała w wiadomości <at7aji$9p5$07$1@news.t-online.com>:

> [...]
> Od pewnego czasu robie kopytka z dodatkiem maki ziemniaczanej i sa
> pulchniejsze, napewno Ameryki nie odkrylam, ale jezeli moj "wynalazek"sie

Znaczy robisz kluski śląskie? ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-12-11 14:35:18

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia:

> Znaczy robisz kluski śląskie? ;)

czyli kluski polskie? (tak to w Opolu nazywano, bo śląskie były pół na pół)

Waldek

1. Data: 2002-12-11 14:36:05

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wystukał w wiadomości <3...@u...fu-berlin.de>:

> Jo'Asia:

> czyli kluski polskie? (tak to w Opolu nazywano, bo śląskie były pół na pół)

A to zależy. Ja namąciłam, bo zrozumiałam, że Iwona robi kopytka
z dodatkim obu mąk (pszennej i ziemniaczanej) a tedy to ja nie wiem,
co to jest. Z dodatkiem samej ziemniaczanej to są dla mnie śląskie
właśnie :)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.. |'.__.
Ze zbiorów biblioteki pintyjskiej: "Gdzie wasze ryby porzucone"

Geera
Geera
Kurczak w sezamie [P]
Krokiety z grzybami.