pl.sci.medycyna.moderated

21. Data: 2001-09-06 14:12:41

Temat: Re: pl.sci.medycyna.non-moderated
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał:

> Widzisz, zalozenie takiej grupy idzie dalej niz wyeliminowanie postow od
> jednego tylko oszoloma.

Drogi nospam, jak jeszcze raz uslysze jakies negatywne twoje uwagi odnoszace sie do
mnie,
to zwroce sie do ministra zdrowia kanady o porade.
Ty dyskutuj merytorycznie a nie osobiscie.
Jak ci sie cos nie podoba to pisza na privat.

> To w ogole udostepnienie nowoczesnej wiedzy medycznej dla polskiego czytelnika
> newsow .

Codziennie mam dostep do najnowoczesniejszej wiedzy medycznej z Medline i serwisow
ministerstw, serwisow stowarzyszen medycznych na calym swiecie.
Przeciez to wszystko jest juz i dziala od 10 lat, odkad uruchomiono internet.
Ta wiedza jest przekazywana przez kilkadziesiat medycznych list dyskusyjnych na
swiecie.

Czemu budowac cos nowego i dobierac materialy do wysylki gdy mozna
miec dostep do calej swiatowej wiedzy, a wyboru dokonywac samodzielnie, wedlug
wlasnych kompetencji ?

> Bo na przyklad Jacek powoluje sie, na materialy ministerstwa zdrowia Kanady ,
> dogodnie dla siebie zapominajac dodac, ze ogolne zasady umieszczania tekstow
> medycznych na WWW wymagaja podania disclaimera, ze tresc tych materialow wymaga
> zawsze sprawdzenia z konkretnym lekarzem, opiekujacym sie chorym i ze nie
> zastapia one kontaktow z nim. Takie reguly wynikaja z zsad HON.

Alez zamiescilem disclaimer, ale sam wiesz dokladnie, ze tam gdzie wystepuja
zagrozenia,
to opinia Ministerstwa maja charakter oficjalny.
Czy napisales juz do swojego ministra zdrowia, ze uwazasz ze zamieszczaja bledne,
niescisle,
wadliwe informacje ?

> Zadanie zmiany tresci disclaimera tekstu na WWW wyslalem do Ottawy wczoraj i
> sadze, ze zgodnie z ogolnymi regulami, zostanie to dokonane w ciagu kilku dni.

Na ktorym serwerze , jakiej instytucji i pod jakim adresem i jaka ma byc tresc
zmiany ?
Czy rowniez chcesz dokonac zmiany na serwerze Naczelnej Izby Lekarskiej ?

> Pl.sci.medycyna.moderated dzialalaby w ten sposob, ze kazdy posting,
> zatwierdzony przez moderatora (moderatorow) szedlby do publicznej wiadomosci.

Alez oczywiscie. Zaloz taka grupe.
Tylko nie w ten sposob, ze zlikwidujesz pl.sci.medycyna
a bedzie tylko pl.sci.medycyna moderowana.
Czyli zmienisz status dotychczasowej.
Na alt.pl mozesz taka grupe zalozyc w ciagu jednego dnia, bez jakichkolwiek ustalen
i uzgodnien
z kimkolwiek.

> Podstawa zatwierdzenia do publikacji bylby ten prosty fakt, ze tresc jest nie
> tylko "kulturalna" (bez SPAMu, uwag osobistych ), ale takze ze zawarte w niej
> tresci sa zgodne ze stanem wiedzy, tej szeroko rozumianej (na przyklad
> wlaczajac akupunkture - na ktora sam posylam pacjentow jak chca przerwac
> palenie papierosow).

Powiesz mi tylko, kto bedzie lub czuje sie upowazniony do stwierdzania, ze post do
usenetu jest zgodny ze stanem wiedzy medycznej ?
Wydaje sie ze co najmniej powinni to byc lekarze z tytulami naukowymi doktora, a
nawet profesora,
wybitni swiatowi specjalisci, czlonkowie rad naukowych, szefowie zespolow
programowych
izb lekarskich, szefowie szpitali, klinik, wykladowcy uczelni medycznych i to
niekoniecznie krajowych.
Czyli swiatowa elita naukowa i praktykujacy lekarze swiata.

> Ze smitkiem czytalem na przyklad odpowiedz na posting w ktorym przerazona
> kobieta pytala sie co robic , jezeli pekla prezerwatywa. NIKT nie podal jej
> odpowiedzi zgodnej ze wspolczesnymi, swiatowymi, rekomendacjami. Nie zrobilem
> tego i ja, bo nie mam ochoty na dyskusje z oszolomami. Wszelkiej masci.

Dla mnie tez jestes oszolomem, zatem zacznij pisac o ktorym oszolomie dyskutujesz
i oczekuje ze zaprzeczysz, bo nigdy sie na ten temat nie wypowiadalem.

> Mysle, ze takich sytuacji jest wiele i wyeliminowanie oszolomstwa i
> psycho/socjopatii jest jednym z zadan wlasnie takiej grupy.

Czy jestes specjalista z tej dziedziny ?

> I choc wiele
> postingow nie ukaze sie na WWW z powyzszych powodow, to jednak kazda osoba
> ktora postawi rozsadne pytanie bedzie miala o wiele wieksze szanse na
> otrzymanie prawidlowej, uzytecznej dla siebie, odpowiedzi.

Na jakiej podstawie opierasz te teorie ?
Kto bedzie udzielal bezplatnie porad przez internet ?

Poza tym mylisz usenet ze stronami www.
WWW to jest hipertekst, pliki umieszczone na serwerze www, ktore mozna sciagac i
przegladac przez przegladarke internetowa.
Grupa dyskusyjna to publiczny system usenet lub poza systemem usenet.
A lista dyskusyjna mailowa, to posty rozsylane przez e-mail na adresy zapisanych.

Jezeli bedziesz mial nadal problemy to chetnie cie przeszkole w zakresie
komunikacji internetowej, gdy znajde chwile czasu.

Czekam na odpowiedz jaka otrzymasz od ministra zdrowia Kanady i czy wyrazi zgode
za zmiane tresci na serwerze www.
Podobnie czekam na opinie NIL, czy zmieni artykul w Gaziecie Lekarskiej nt.
szkodliwosci
spozywania alkoholu przez ciezarne.

z powazaniem
Jacek

ps.
najgorsze co moze spotkac grupe medycyna to oszolomostwo podpierajace sie samo
miedzynarodowym autorytetem, gdy obowiazuje zasada, ze referencje wydaje osoba
trzecia.

22. Data: 2001-09-06 14:17:24

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk"

> Pan Jacek jest osoba wybitnie inteligentna. Wiele osob ma go w
> kill-file'u, a ja Go lubie czytac

Magdo, przypuszczam że nie czytasz wszystkich grup i wątków,
jeśli chcesz jestem gotowa przesłać Ci co ciekawsze wypowiedzi
i nie wierzę żeby tak inteligentna osoba jak Ty nie zmieniła zdania.
Chcesz?
Asia

23. Data: 2001-09-06 14:21:17

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"DominikaNM" <d...@a...pl> skrev i meddelandet
> [...]
> informacji na temat objawów. I to jak pewnie Pan je stawia!!! Jestem
> oszołomiona Pańską wiedzą we wszystkich dziedzinach medycyny ( i nie
tylko).
> Wydaje mi się że Pan się tu marnuje!
> Komentarz o czynniku RH jest tak wyczerpujący i jasny ( że przypomnę
"jest
> to nasz kawałek małpy")! Zresztą wszystkie Pana komentarze są
błyskotliwe i
> zaskakujące.
> Cóż więc robić żeby zdobyć TAKĄ wiedzę?

Pan Jacek jest osoba wybitnie inteligentna. Wiele osob ma go w
kill-file'u, a ja Go lubie czytac. Niestety, wiem tez dlaczego niektorzy
chca Jacka wymeldowac z grupy. Zadaje logiczne pytania, nie da sie
omamamic i drazy temat, az do bolu. A moderowanie to sposob, na pozbycie
sie z newsow osob niewygodnych dla moderatora.

magda

24. Data: 2001-09-06 14:30:16

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia Slocka napisał:

> [...]
> jeśli chcesz jestem gotowa przesłać Ci co ciekawsze wypowiedzi
> i nie wierzę żeby tak inteligentna osoba jak Ty nie zmieniła zdania.

Gdybym twoje posty przesylal znajomym ktorzy zrobili plonk na ciebie,
to pewnie nie mialby kto odpowiadac na twoje posty.

Pamietaj, ze swoje psychologiczne uzdolnienia najlepiej udoskonalisz
korzystajac z listy psychologia.

25. Data: 2001-09-06 14:31:38

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek"

> Gdybym twoje posty przesylal znajomym ktorzy zrobili plonk na
>ciebie,
> to pewnie nie mialby kto odpowiadac na twoje posty.
Może. Tamten post miał pójść na priva.
Asia

26. Data: 2001-09-06 14:34:40

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> [...]
> jeśli chcesz jestem gotowa przesłać Ci co ciekawsze wypowiedzi
> i nie wierzę żeby tak inteligentna osoba jak Ty nie zmieniła zdania.

odpowiadam Ci na priva.
magda

27. Data: 2001-09-06 14:38:09

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> omamamic i drazy temat, az do bolu. A moderowanie to sposob, na pozbycie
> sie z newsow osob niewygodnych dla moderatora.

Dziekuje Magdo,

zatem wyjasnie czemu zadaje logiczne pytania i bardzo konkretne,
no wlasnie poniewaz taki standard obowiazuje na swiecie.
Nie wystarczy mi, ze ktos odpowie, ze mam pic alkohol bo Francuz pije.
Nie jestem Francuzem, nie mieszkam we Francji.
A moze gdyby Francuz alkoholu nie pil, to by zyl 5 lat dluzej ?
Ktoz to wie.

Dlaczego z przyjemnoscia ogladalem wczoraj program w TVP1 nt. silikonowych
implantow biustu.
Prezentowali sie zwolennicy i przeciwnicy, pacjenci i lekarze, szefowie i
zwykli ludzie.

Raz jeszcze dziekuje Magdo za cieple slowa wsparcia na tej grupie, na ktorej
otwarta dyskusje przyszly moderator-cenzor z zagranicy usiluje zamrozic.

Z podobna sytuacja spotkalem sie na grupie gieldowej pl.biznes.wgpw
Tez grupa interesow planowala sa zlikwidowac.
Na szczescie ja wybronilismy, a pomagal w tym lekarz z Londynu, ktorego stac
byla na niezaleznosc
argumentow i dzisiaj grupa dyskusyjna wgpw rozkwita
a pisza na nia slawy swiata gieldowego, najznamienitsi krajowi maklerzy,
doradcy i analitycy gieldowi.

A co by bylo gdyby cenzura zlikwidowala grupe wgpw
a nadal by obowiazywala jedyna wiarygodna opinia cenzora, wysylana raz na
dzien do tlumow zadnych wiedzy.

Jacek

28. Data: 2001-09-06 17:30:50

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Stelmach napisał(a):

> Nie wydaje wam sie, ze Jacek pochodzi z rodziny z problemem alkoholowym?

To już n i k o g o nie powinno interesować!

Pozdrawiam, Kaja
--
*Szczęście sprzyja śmiałym*

29. Data: 2001-09-06 17:53:36

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał:

> To już n i k o g o nie powinno interesować!

Odpowiedzialem juz zainteresowanej ze niepicie nie jest problemem alkoholowym.

Jezeli ktos uzywa takiej definicji, to
by oznaczalo ze 99% pije, a 1% nie pije i stanowi problem spoleczny
jak te 99% pijacych ma wplynac na 1% niepijacych, aby takze pili.

I dokladnie z taka definicja problemu alkoholowego na grupie medycyna sie
spotkalem.

W literaturze definicja oficjalna jest calkowicie odmienna.

Ale gdyby isc dalej z taka logika, to leczenie pacjenta to nieustajace
wywolywanie u niego kolejnych chorob, ktore mozna leczyc.
A przeciez kazdy wie, ze celem leczenia jest wyleczenie a nie generowanie
chorob.
Jacek

30. Data: 2001-09-06 17:58:29

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:9n808d$llk$1@news.onet.pl...

> [...]
> omamamic i drazy temat, az do bolu. A moderowanie to sposob, na pozbycie
> sie z newsow osob niewygodnych dla moderatora.

To samo mozna powiedziec o Adolfie Hitlerze, Wlodzimierzu Iliczu Leninie i
np. Bret Easton Ellis (ta to drazy temat do boooolu).
Niestety...

"Pytal glupi Madrego: Na co rozum zda sie?
Rzekl Madry: Rozum zda sie, wedlug mego zdania, zeby nie odpowiadac na
glupie pytania"

Tomasz Bandurski

Leukocyty w moczu
gdzie slownik pojec medycznych - www??
inplant antykoncepcyjny
"Psychiatria kliniczna" - sprzedam
Nootropil - miedzynarodowa nazwa Piracetam ( instrukcja - tlumaczenie z rosyjskiego)