placki ziemniaczane

1. Data: 2003-07-15 17:03:49

Temat: placki ziemniaczane
Od: "Ania" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od razu przejdę do rzeczy: nie umiem i co się z tym łączy nie lubię robić
placków ziemniaczanych ale bardzo lubię je jeść. Mój monż twierdzi że placki
ziemniaczane powinny być "złociste i chrupiące", jeśli chodzi o chrupiące to
moim rzeczywiście czasami zdarza się być chrupiącymi natomiast cały problem
polega na złocistym kolorze ponieważ moje wychodzą raczej brązowo - buro -
szro - zgniło - zielone. Czy znajdzie się ktoś, kto ma przepis na placki
ziemniaczane (zwykle, najzwyklejsze - bez żadnych tam pestek i cukinii),
tylko żeby wyszły złociste i chrupiące jednocześnie, no mogłyby być jeszcze
dobre ;-)). Nie wiem może problem nie polega na złym przepisie (tym który już
mam), może chodzi o wykonanie, proszę więc przepis ze szczegółową instrukcją.
Z góry bardzo dziękuję
Pozrowionka
Ania

1. Data: 2003-07-15 18:42:20

Temat: Re: placki ziemniaczane
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ziemniaczane (zwykle, najzwyklejsze - bez żadnych tam pestek i cukinii),
> tylko żeby wyszły złociste i chrupiące jednocześnie, no mogłyby być

Ten atrakcyjny kolor Twoich placków bierze się stąd, że uzywasz złej odmiany
ziemniaków. Irga - nieprawdaż? Irga i niektóre inne białe odmiany łatwo się
utleniają w kontakcie z powietrzem i placki robią się bure. Proponuję
znaleźć inną odmianę - żółtą lub kremową, np. Bryza, Bintje, Aster, Pola
(ale one są dosyć późne, nie wiem, czy będą już na targu) lub Irys - ten
ostatni jest cudowny na placki! W hipermarketach łatwiej dostać żółte lub
kremowe ziemniaki. To najważniejsze.
A przepis?
Utrzeć pożądana ilość ziemniaków (im więcej tym lepiej :-) )
dodać 1-2 jajka (jak więcej niz kilo ziemniaków to 2)
dodać lekko czubatą łyżkę maki, szczyptę soli i smażyć na oleju na złocisto.
Pozdrawiam, Agata (co to lubi te tam pestki i cukinie :-))) )

1. Data: 2003-07-15 19:07:54

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam), może chodzi o wykonanie, proszę więc przepis ze szczegółową instrukcją.

Witam! Spróbuj zrobić placki wg mojego przepisu, który podałam
wcześniej /wariacje na temat placków/ , są własnie chrupiące i złociste. pzdr.

1. Data: 2003-07-15 21:24:52

Od: "alla" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
złocisto.
> Pozdrawiam, Agata (co to lubi te tam pestki i cukinie :-))) )

Jak to jest, ze w przepisach jest podana taka mala ilosc maki, ja daje
wiecej.

1. Data: 2003-07-15 21:34:35

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> złocisto.
>

> Jak to jest, ze w przepisach jest podana taka mala ilosc maki, ja daje
> wiecej.

Jeżeli dodasz więcej mąki wtedy placki stają się "ciastowate", przy mniejszej
ilości mąki są bardziej chrupiące. Rzecz w tym co komu smakuje. Ja np. robię
mizerię na słodko, inni dodają octu.Najlepiej dopasowć przepis do swoich
upodobań.pzdr.

1. Data: 2003-07-15 21:36:21

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alla" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jak to jest, ze w przepisach jest podana taka mala ilosc maki, ja daje
> wiecej.

Myślę, że to kwestia gustu. Ja lubię, jak jest malo. Są wtedy delikatniejsze
IMO.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2003-07-16 11:20:07

Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
już
> mam), może chodzi o wykonanie, proszę więc przepis ze szczegółową

Ziemniaki trzesz ręcznie czy wjakimś robocie?
Moja mama trze ręcznie i jej placki wychodzą właśnie takie jak twoje, ja
ziemniaki miksuje w robocie i moje są złociste :) . Wydaje mi się, że to
zależy od tego ile czasu jest od przygotowania ciasta do smażenia, przecież
surowy ziemniak po prostu ciemnieje.

Danka
===========
www.Polano.pl --- Twój serwis aukcyjny. Zapraszam do odwiedzin.
===========

1. Data: 2003-07-16 12:40:07

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@i...com.pl> napisał w wiadomości
Wydaje mi się, że to
> zależy od tego ile czasu jest od przygotowania ciasta do smażenia,
przecież
> surowy ziemniak po prostu ciemnieje.

Nie każdy! Patrz wyżej, zależy od odmiany. Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2003-07-16 12:44:59

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja np. widzę ogromną różnicę w "chrupciowatości" placków, jeśli zetrze się
je na tarce o grubych oczkach - wtedy są naprawdę złote po upieczeniu i w
ogóle mniam mniam...

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

1. Data: 2003-08-04 23:36:59

Od: "Aniela" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja cale zycie dodaje jeszcze cebule pokrojona w kostke i maki tez troszke
wiecej i tylko jedno jako, pycha.

--
Aniela

Wyniki pl.soc.wegetarianizm (72:16 - TAK)
Zupa myśliwska lub zbójecka
kuchnia
mniam czyli rybka z grila (lub patelni)
mniam czyli rybka z grila (lub patelni)