plyta ceramiczna a indukcyjna do kuchni

1. Data: 2008-01-27 16:38:48

Temat: plyta ceramiczna a indukcyjna do kuchni
Od: "Tomi" <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Przegladam sklepy internetowe i allegro z zamiarem zakupu plyty do
gotowania. Widze plyty ceramiczne i indukcyjne a inni jeszcze pisza pelna
indukcja, czym to sie rozni i czym sie sugerowac przy zakupie.
Pozdr

2. Data: 2008-01-27 17:28:10

Temat: Re: plyta ceramiczna a indukcyjna do kuchni
Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomi" <t...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gotowania. Widze plyty ceramiczne i indukcyjne a inni jeszcze pisza pelna
> indukcja, czym to sie rozni i czym sie sugerowac przy zakupie.

Najpierw poczytać archiwum grupy. Było wieeeelokrotnie.

Pozdrawiam emarcin

3. Data: 2008-01-27 18:37:42

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gotowania. Widze plyty ceramiczne i indukcyjne a inni jeszcze pisza pelna
> indukcja, czym to sie rozni i czym sie sugerowac przy zakupie.

Jeśli ma to być zakup na lata, to indukcyjna. Jeśli masz w domu siłę i duuuuużo
pieniędzy na prąd i nie wiesz, co z nimi zrobić, to ceramiczną. Jeśli masz tylko
gniazdko 230V to o ceramicznej (grzewczej) zapomnij.
Poczytaj, na czym polega działanie płyty ceramicznej (oporowej), a na czym
indukcyjnej

4. Data: 2008-01-27 18:47:06

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/27/2008 7:37 PM, jaQbek wrote:

> Jeśli ma to być zakup na lata, to indukcyjna. Jeśli masz w domu siłę i
> duuuuużo pieniędzy na prąd i nie wiesz, co z nimi zrobić, to ceramiczną.
Mam dla ciebie złą wiadomość. Okazuje się, ze płyta indukcyjna bierze
energię z sieci elektrycznej, a nie z powietrza. :->

MS

PS Zalety i wady obu rozwiązań były tu wielokrotnie omawiane. Polecam
archiwum.
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2008-01-27 20:02:23

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. indukcyjne to tez ceramiczna! (inenj nie znam)

moze byc ,,oporowa'' lub ,,indukcjna''

masz tylko
> gniazdko 230V to o ceramicznej (grzewczej) zapomnij.

TOTALNA ABSOLUTNA BZDURA, ja od 6 lat mam ceramiczna (grzejna)
i bynajmniej nie mam podlaczonych 3 faz.

moze nie jest to normalne ,,gniazdko'' ale z pewnoscia 230
-- po prostu osobny grubszy przewod i osobny bezpiecznik
do zasilania kuchenki

pozdrawiam WM

6. Data: 2008-01-27 23:16:00

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w wiadomości
> Mam dla ciebie złą wiadomość. Okazuje się, ze płyta indukcyjna bierze energię
> z sieci elektrycznej, a nie z powietrza. :->
A ja mam dla ciebie radę - zajrzyj do podręcznika fizyki, i poszukaj takiego
pojęcia, jak sprawność urządzenia. Dla leniwych - moc grzewcza urządzenia / moc
pobierana.

7. Data: 2008-01-28 04:57:54

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojęcia, jak sprawność urządzenia. Dla leniwych - moc grzewcza urządzenia /

To ja mam pytanie - z czystej ciekawości - jaka jest sprawność płyty
ceramicznej-ceramicznej (tzn. opornościowej ;-) oraz jaka ceramicznej-
indukcyjnej ?

pozdrawiam -

Stanley

8. Data: 2008-01-28 08:49:09

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chyba indukcyjna ma mniejszą sprawność, skoro brzęczy?
W końcu jakaś energia na to brzęczenie musi iść!
;-)
JaC

-----

9. Data: 2008-01-28 09:33:31

Od: "Łukasz G." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Chyba indukcyjna ma mniejszą sprawność, skoro brzęczy?
> W końcu jakaś energia na to brzęczenie musi iść!
> ;-)

Ale indukcyjna nie świeci - czyli zwykła ceramiczna vel
opornościowa musi trochę energii na świecenie przeznaczyć.
;-)

Łukasz Gryka

10. Data: 2008-01-28 15:47:15

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja mam pytanie - z czystej ciekawości - jaka jest sprawność płyty
> ceramicznej-ceramicznej (tzn. opornościowej ;-) oraz jaka ceramicznej-
> [...]

To ja mam pytanie do Ciebie.
O jaką sprawnośc Ci chodzi - zamiany jednego rodzaju energii na drugi czy
może
określającą ile trzeba zużyć energii elektrycznej na doprowadzenie do
wrzenia np. 1 litra wody?

Pielegnacja zestawu ze skory - jakie srodki?
Archiwalne płytki
Czajnik
Zmywarka - co jest grane
Pomóżcie - gdzie znajdę taką, albo bardzo podobną mozaikę ceramiczną ?