Czajnik

1. Data: 2008-01-25 17:00:20

Temat: Czajnik
Od: Mariusz <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zajrzałem dzisiaj do wnętrza czajnika emaliowanego i okazało się, że
pomimo odkamieniania go co pewien czas jest cały skorodowany z wyżartą
emalią.
Pomyślałem, że może lepiej kupić czajnik wykonany ze stali
nierdzewnej.

Może polecicie mi jakiś dobry czajnik (do kuchenki gazowej), który
wykonany jest ze stali nierdzewnej (ważne jest, aby był bez zawartości
aluminium!).
Oglądałem w sklepie czajniki i sprzedawca powiedział, że są chyba
wykonane ze stali nierdzewnej, ale wydało mi się, że mają spód z
aluminium a tego już sprzedawca niestety nie mógł zweryfikować.
Chciałbym kupić czajnik do kwoty 50-70 zł.
W sklepach i na Allegro są różne czajniki ze stali. Nie wiem, które z
nich brać pod uwagę (chyba nie brać tych w cenie do 40 zł)?

Pozdrawiam

Mariusz

2. Data: 2008-01-25 17:11:15

Temat: Re: Czajnik
Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> Oglądałem w sklepie czajniki i sprzedawca powiedział, że są chyba
> wykonane ze stali nierdzewnej, ale wydało mi się, że mają spód z
> aluminium a tego już sprzedawca niestety nie mógł zweryfikować.

Weź ze sobą mały magnesik. Do aluminium sie nie przyciągnie.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

3. Data: 2008-01-25 18:29:10

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" napisał:

> Może polecicie mi jakiś dobry czajnik (do kuchenki gazowej), który
> wykonany jest ze stali nierdzewnej (ważne jest, aby był bez zawartości
> aluminium!).

Uzasadnij w czym przeszkadza Ci czyste aluminium, bo jako takie jedynie jest
dopuszczane do kontaktu z żywnością? A jeśli tak to czym sie różni od sałaty
z zawartością ołowiu i innych syfów.
Oczywiście OT lecz bardzo mnie zaciekawiło dlaczego właśnie ;)

P.

4. Data: 2008-01-25 19:01:17

Od: Mariusz <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jan 2008 19:29:10 +0100, "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ
@wp.pl> wrote:

>Uzasadnij w czym przeszkadza Ci czyste aluminium, bo jako takie jedynie jest
>dopuszczane do kontaktu z żywnością?

http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51220,1087633.htm
"Naukowo udowodniono, że z garnków aluminiowych podczas gotowania
wymywa się szkodliwe dla nas aluminium. Jednak aluminium doskonale
przewodzi ciepło, dlatego nadal wyrabia się z niego garnki i patelnie,
ale zawsze pokrywa się je np. stalą, teflonem lub miedzią."

>A jeśli tak to czym sie różni od sałaty
>z zawartością ołowiu i innych syfów.
>Oczywiście OT lecz bardzo mnie zaciekawiło dlaczego właśnie ;)

http://www.zadajpytanie.pl/pytanie/3525
"Nie ma żadnych wątpliwości, że jest to szkodliwe dla zdrowia, choć
objawy chorobowe pojawiają się czasem dopiero po latach. Aluminum to
dla ludzkiego organizmu pierwiastek szkodliwy.

Udowodniono wpływ kumulowania się aluminium w mózgu na rozwój min.
choroby Alzheimera. Standardowe badania oczywiście tego nie wykrywają,
lecz zdoskonale widać obecność aluminium w analizie pierwiastkowej
włosów.

Aluminium jest dość trudno rugować z organizmu, lecz odpowiednio
dobrane działania detoksykacyjne są w stanie sukcesywnie usuwać glin z
tkanek.

Zagrożenie kumulowania się glinu w organiźmie jest tym większe im
większe są niedobory innych, niezbędnych pierwiastków (magnez, wapń,
cynk). Jeśli ich brakuje to pierwiastki toksyczne (glin, ołów, kadm)
"wchodzą" w ich miejsce."

Podsumowując: dlatego mi przeszkadza, że jest szkodliwe. Jeśli mam
więc wybór to wolę stal.

Pozdrawiam

Mariusz

5. Data: 2008-01-25 19:01:44

Od: Mariusz <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jan 2008 18:11:15 +0100, "Irokez" <h...@o...pl> wrote:

>Użytkownik "Mariusz" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

>Weź ze sobą mały magnesik. Do aluminium sie nie przyciągnie.

Dzięki!

Pozdrawiam

Mariusz

6. Data: 2008-01-25 19:12:43

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Jan 2008 20:01:44 +0100, Mariusz napisał(a):

> Dzięki!
>
> Pozdrawiam
>
> Mariusz

Do stali, z której zrobione sa naczynia, też niekoniecznie - moje są ze
stali 18/10 i magnes ich nie przyciąga. Więc to nie jest sposób na
sprawdzenie. To inna stal, niż np. w ostrzach noży do mięsa. Jakiś typ -
nie pamietam nazwy technicznej.
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

7. Data: 2008-01-25 19:56:28

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisała:

> [...]
> stali 18/10 i magnes ich nie przyciąga. Więc to nie jest sposób na
> sprawdzenie. To inna stal, niż np. w ostrzach noży do mięsa. Jakiś typ -

Stal 18/10 to stal chromoniklowa, magnez przyciąga żelazo, więc sugestia
kolegi Irokeza może nie być faktycznie trafiona.

P.

8. Data: 2008-01-25 20:30:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> wrote:

> magnez przyciąga żelazo,

Magnez raczej niczego nie przyciąga ;-)

J.

9. Data: 2008-01-25 20:44:45

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." zapodał:

> Magnez raczej niczego nie przyciąga ;-)

Racja, mea culpa ;)

P.

10. Data: 2008-01-26 00:32:25

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Mariusz" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> Weź ze sobą mały magnesik. Do aluminium sie nie przyciągnie.

Do stali nierdzewnej tyż nie. Chyba, ze będzie to czajnik do kuchen
indukcyjnych, ale to nie w tej cenie.

DJD

Zmywarka - co jest grane
Pomóżcie - gdzie znajdę taką, albo bardzo podobną mozaikę ceramiczną ?
która marka pralki lepsza - Ardo czy Candy ?
Spoldzielnia-moloch kontra mieszkaniec malej kawalerki :(((..
Rozlane chemikalia w piwnicy - jak to posprzatac?