Rozlane chemikalia w piwnicy - jak to posprzatac?

1. Data: 2008-01-24 13:38:42

Temat: Rozlane chemikalia w piwnicy - jak to posprzatac?
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Niedawno kupilem mieszkanie wraz z przynalezna piwnica. Niestety byla
wlascicielka (juz nie zyje - mieszkanie kupilem od spadkobiercow)
pracowala kiedys w zakladach chemicznych i trzymala w piwnicy rozne
chemikalia (m. in. natknalem sie na butelki z 20 - letnim szklem
wodnym). Piwnice oczywiscie probowalem posprzatac, bo chcialbym tam
trzymac swoj rower.
Niestety okazalo sie iz owej kobiecie prawdopodobnie wylaly sie
niegdys chemikalia (moze to nieszczesne szklo wodne?) i teraz cala
podloga pokryta jest jakims nalotem z metalowych opilkow, ktory juz
czesciowo wzarl sie w strukture podlogi. Przy probie pozamiatania
kawalka podlogi zaczely palic mnie rece i musialem sobie tymczasowo
dac z tym spokoj.
I teraz pytanie - co z tym zrobic? Mam 2 pomysly:

1) Posprzatac samemu - czy to sie w ogole da? Jaki sprzet bedzie
potrzebny? Jaka technika sprzatania? Czy ktos cos takiego kiedys robil
i z jakim skutkiem?
2) Wynajac firme, ktora mi to sprzatnie - czy ktos w ogole sie
podejmie takiego zadania? Ile takie cos by moglo kosztowac? W jakiej
kategorii szukac firmy w ksiazce telefonicznej - "Sprzatanie - uslugi"
czy raczej cos innego? Ewentualnie - czy ktos jest tu ze Slaska i
moglby jakas polecic?

Przepraszam za tyle pytan naraz, ale mam lekki metlik w glowie ;) i z
gory dziekuje za jakas pomoc ;)

Pozdrawiam
Melmack

2. Data: 2008-01-24 16:02:05

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com pisze:
> I teraz pytanie - co z tym zrobic? Mam 2 pomysly:

Zacząłbym od telefonu do sanepidu co sie z czyms takim robi. Moze
posprzataja za darmo jak stanowi zagrozenie, ale sie nie znam

--
body {
name: '|<onrad Karpieszu>|';

3. Data: 2008-01-24 16:28:23

Od: Sen <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej zglosic lub pokazac innemu chemikowi.
Moga tam byc naprawde niezbezpieczne substancje, a jezeli jakis sloj z
np. eterem, to moga byc tam nawet substancje wybuchajace od niewielkiego
wstrzasu
S.

4. Data: 2008-01-24 16:33:00

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 17:02, "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> wrote:

> Zacząłbym od telefonu do sanepidu co sie z czyms takim robi. Moze
> posprzataja za darmo jak stanowi zagrozenie, ale sie nie znam

Raczej wlepia mandat za stworzenie zagrozenia, kaza sami posprzatac -
i wyladuje w punkcie wyjscia :(
Jakos boje sie o tym wladzy powiadamiac....

Pozdrawiam
Melmack

5. Data: 2008-01-24 16:36:39

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 17:28, Sen <s...@w...pl> wrote:
> [...]
> Moga tam byc naprawde niezbezpieczne substancje, a jezeli jakis sloj z
> np. eterem, to moga byc tam nawet substancje wybuchajace od niewielkiego

Sloikow i butelek to tam juz nie ma, problemem jest sama podloga...
Jakiej firmy mam szukac - typowo "sprzataniowej" czy jakiegos chemika?
Czego konkretnie poszukiwac w ksiazce telefonicznej ?

Pozdrawiam
Melmack

6. Data: 2008-01-24 16:48:51

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> posprzataja za darmo jak stanowi zagrozenie, ale sie nie znam

Raczej wlepia mandat za stworzenie zagrozenia, kaza sami posprzatac -

Potwierdzam po doswiadczeniach wlasnych z Sanepidem (choc jako "ofiara", a
nie "sprawca") . Pewnie na poczatek nie wlepia mandatu, ale poucza, pogroza
mandatem i wyznacza termin. Mysle tez, ze inspektor doradzi, gdzie szukac
pomocy. Na pewno nie u osob prywatnych, nawet z wykształceniem chemicznym -
nieznane substancje moga stanowic zagrozenie dla kazdego.
Jest jeszcze taka instytucja jnak "inzynier miasta" - wprawdzie to nie
awaria, ale mozna zadzwonic i popytac.
JBP

7. Data: 2008-01-24 16:53:15

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
> Sloikow i butelek to tam juz nie ma, problemem jest sama podloga...
> Jakiej firmy mam szukac - typowo "sprzataniowej" czy jakiegos chemika?
> Czego konkretnie poszukiwac w ksiazce telefonicznej ?

Mozesz jeszcze zadzwonic do Strazy Pozarnej i zapytac. Maja doswiadczenie w
nietypowych sytuacjach i na ogol znaja firmy specjalistyczne.
JBP

8. Data: 2008-01-26 09:51:36

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zaciągnąć mlekiem cementowo-wapiennym, przykryć dwoma warstwami papy i wylać na to
płytę (wylewkę) cementowo=piaskową
lub z betonu drobnoziarnistego, powiedzmy 6 cm grubości?
"Każdy" robotnik zrobi.
JaC

-----

9. Data: 2008-01-26 22:49:11

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na to płytę (wylewkę) cementowo=piaskową
> lub z betonu drobnoziarnistego, powiedzmy 6 cm grubości?

Prościej kawałek wykładziny z PCV położyć.

10. Data: 2008-01-28 22:21:10

Od: "Bastion" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
> [...]
> czesciowo wzarl sie w strukture podlogi. Przy probie pozamiatania
> kawalka podlogi zaczely palic mnie rece i musialem sobie tymczasowo

Mialem taka sytuacje w swojej piwnicy, ze pekl 5litrowy sloj z
podchlorynem wapnia, cholerstwo bylo tak higroskopijne (chlonelo wode),
ze caly proszek szybko zamienil sie w plyn i wsiakl w betonowa podloge.
Potem przez kilka lat mialem problemy z wilgocia, grzybem i korozja w piwnicy.

Gdyby dzisiaj przydarzylo mi sie cos takiego to skulbym posadzke i robil nowa
wylewke.
Jezeli chcesz w piwnicy trzymac rower to zaobserwuj czy metalowe przedmioty,
pozostawione w piwnicy nie zaczynaja szybciej korodowac niz np. w sasiadujecej
piwnicy.

Jezeli zauwazysz wieksza korozje, pomysl o kuciu tynkow i podlogi (jezeli stare
budownictwo)
Jezeli bloki i plyty z zelbetu to zrobilbym tak jak pisal 666, papa i wylewka.

Uszczelki w drzwiach wewnętrznych ?
jak współpracuje bateria termostatyczna
Nowe zarówki energooszczedne Philips
Zlewozmywak deante i przebarwienia
[Crosspost] Pytanie o grzejniki Eurotherm