jak współpracuje bateria termostatyczna

1. Data: 2008-01-23 17:11:20

Temat: jak współpracuje bateria termostatyczna
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy bateria termostatyczna współpracuje poprawnie z piecykiem gazowym od
ciepłej wody
Jędrek

2. Data: 2008-01-23 18:43:17

Temat: Re: jak współpracuje bateria termostatyczna
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej <a...@p...onet.pl> wrote:
> Czy bateria termostatyczna współpracuje poprawnie z piecykiem
> gazowym
> od ciepłej wody

Ktoś tu kiedyś się zapierał rękami i nogami, że tak, ale ja
miałem okazję korzystać z takiego zestawu (klasyczna gazowa terma
Termet i jakaś markowa bateria, nie pamiętam, jaka) i było to
straszne przeżycie, więc może to zależy od szczęścia albo od
jakości urządzeń.
W tym moim przypadku było tak: z takiego piecyka wiadomo -
najpierw leci zimna woda, więc zawór otwierał pełny wypływ
gorącej, grzałki w piecyku się zapalają na pełną moc, do baterii
dochodzi wrzątek, zawór się szybciutko zamyka niemal całkiem,
piecyk reaguje na gwałtowny spadek poboru ciepłej wody wyłączając
grzałki, za chwilę płynie zimna woda, więc zawór się otwiera... i
tak w koło macieju. Obracając w trakcie mycia gałą od regulacji
temperatury i wchodząc w rezonans z wyżej opisanymi oscylacjami
można je było wytłumić, ale wymagało to sporego doświadczenia
i/lub czasu.

J.

3. Data: 2008-01-24 18:56:31

Od: kszych <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie działa ok, piec vailant dwuobiegowy + baterie bossini, przy
regulacji temperatury zmienia się strumień wody, ale temperaturę
trzyma

4. Data: 2008-01-24 21:22:50

Od: sendilkelm <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kszych pisze:
> u mnie działa ok, piec vailant dwuobiegowy + baterie bossini, przy
> regulacji temperatury zmienia się strumień wody, ale temperaturę
> trzyma
Termet 2funkcyjny + głowica KFA.
Stabilizacja temperatury bez zarzutu, żadnych efektów ze zmianą
strumienia wody. Piec włącza się i wyłącza, a woda nie zmienia
temperatury w zauważalny sposób - ale z rejestratorem temperatury nie
siedziałem :-)
Dla mnie zakup roku.

--
Sendilkelm
------------

5. Data: 2008-01-24 22:24:22

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

sendilkelm <s...@o...pl> wrote:

> Termet 2funkcyjny + głowica KFA.
> Stabilizacja temperatury bez zarzutu,

ten przeze mnie testowany, to była jakaś wiekowa terma, być może
to było przyczyną...

J.

Nowe zarówki energooszczedne Philips
Zlewozmywak deante i przebarwienia
[Crosspost] Pytanie o grzejniki Eurotherm
Baterie lazienkowe
Krups 7240 - opinie?