Nowe zarówki energooszczedne Philips

1. Data: 2008-01-23 09:22:33

Temat: Nowe zarówki energooszczedne Philips
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Trafiłem na półce Carrefour na żarówkę energooszczędną Philips mocy chyba 24W o
jasności bodajże 1550 lumenów.
To bardzo duża jasność.
Cena niestety 40 zł :-(
Czy ktoś z Was uzywa tych nowych zarówek i czy "na oko" tez dają poczucie, że świecą
jasniej od powiedzmy Philips
Tornado ("skręcana) czy Osram Duluxstar ?
Jak z widmem?
THX
PS. Nie chcę wszczynać flejma "czy warto energooszczędne?", chodzi mi o konkretny
model.

2. Data: 2008-01-23 10:42:40

Temat: Re: Nowe zarówki energooszczedne Philips
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> (...)
> konkretny model.
>
> Warto jeśli będą świecić dłużej niż 300 h, bo inaczej koszt zakupu będzie
> dużo większy niż prąd jaki zużyją.

300h? To raptem 12,5 dni (ciąglego świecenia) ... ;-)

pozdrawiam -

Stanley

3. Data: 2008-01-23 10:59:23

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> PS. Nie chcę wszczynać flejma "czy warto energooszczędne?", chodzi mi o
konkretny model.

Warto jeśli będą świecić dłużej niż 300 h, bo inaczej koszt zakupu będzie
dużo większy niż prąd jaki zużyją.
Ja mam w salonie Osram i mi ich światło pasuje, ale nie mam porównania do
Philipsa więc chyba najłatwiej to w markecie włączyć obie i porównać.

--=olo=--

4. Data: 2008-01-23 16:54:19

Od: "Gosia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To chyba nie jest specjalnie wygórowany wymóg? Mam taką żarówkę do pracy,
niestety nie wiem, jakiej firmy, bo kupiłam ją razem z lampą, ale jest bardzo
jasna, a moc właśnie w granicach 25 w. Świeci już 6 lat, co najmniej po kilka
godzin dziennie.

Gosia

5. Data: 2008-01-23 17:03:24

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie, czy nagle gaśnie, czy powoli zmienia się widmo i spada jasność.
Trwałość podana na pudełku Dulux to 6000 godzin.
JaC

-----

6. Data: 2008-01-23 20:22:19

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> (...)
> konkretny model.
>
> Warto jeśli będą świecić dłużej niż 300 h, bo inaczej koszt zakupu będzie
> dużo większy niż prąd jaki zużyją.

300h świecenia to 24Wx300hx40gr=2,88 zł - żeby zakup sie zwrócił to ta żarówka
powinna świecić pobierając 24W jak żarówka o mocy jakieś 300 W

7. Data: 2008-01-24 10:15:02

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

obliczenia biorą w łeb jak ktoś ma II taryfy i żarówki używa tylko w II - wtedy
zwykła żarówka w eksploatacji jest połowe tańsza :-)

8. Data: 2008-01-24 10:29:10

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> 300h świecenia to 24Wx300hx40gr=2,88 zł - żeby zakup sie zwrócił to ta
żarówka
> powinna świecić pobierając 24W jak żarówka o mocy jakieś 300 W

dla żarówki wolframowej 100Wx300hx40gr=12,00 zł + 1 zł za żarówkę = 13,00 zł
dla kompaktowej tak jak piszesz prąd kosztuje 2,88 zł tylko, że zakup dobrej
to kwota od 12 zł w górę, co daje 14,88 zł (tu wątkotwórca napisał o cenie
za kompaktową 40 zł!!! więc wyjdzie 42,88 zł), więc jeśli kompaktowa gdzieś
na klatce schodowej (lub innym często a krótko oświetlanym pomieszczeniu)
wytrzyma 300 h częstego włączania i wyłączania to OK, a jeśli nie to
montowanie jej jest tak samo opłacalne jak zwykłej wolframowej za 1 zł, plus
jest taki że teraz robią kompakty odporne na częste wł/wył i łatwiej im
pokonać to 300 h:-) ale jeśli padnie po 200 h to wolframowa jest bardziej
ekonomiczna - ot taki paradoks:-)

200 h 100W wolframowej to 9,00 zł
200 h 24W kompaktowej to 13,92 zł*
200 h 24W kompaktowej to 41,92 zł**

300 h 100W wolframowej to 13,00 zł
300 h 24W kompaktowej to 14,88 zł*
300 h 24W kompaktowej to 42,88 zł**

500 h 100W wolframowej to 21,00 zł
500 h 24W kompaktowej to 16,80 zł*
500 h 24W kompaktowej to 44,80 zł**

1000 h 100W wolframowej to 41,00 zł
1000 h 24W kompaktowej to 21,60 zł*
1000 h 24W kompaktowej to 49,60 zł**

6000 h 100W wolframowej to 246,00 zł - wymiana 6 żarówek po 1 zł
6000 h 24W kompaktowej to 69,60 zł*
6000 h 24W kompaktowej to 97,60 zł**

* - koszt zakupu kompaktowej 12,00 zł
** - koszt zakupu kompaktowej 40,00 zł

Wniosek: kupować kompakty średnij klasy:-)

--=olo=--

9. Data: 2008-01-24 11:04:21

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> wtedy
>
> od kwoty wystarczy odjąć koszt zakupu żarówki, podzielić na pół, dodać koszt
> zakupu żarówki - matematyka poziomu podstawówki:-)

to to wiem - ale chodziło mi, ze okres opłacalności energooszczędnej znacznie
sie wydłuży

10. Data: 2008-01-24 11:06:41

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

od kwoty wystarczy odjąć koszt zakupu żarówki, podzielić na pół, dodać koszt
zakupu żarówki - matematyka poziomu podstawówki:-)

Zlewozmywak deante i przebarwienia
[Crosspost] Pytanie o grzejniki Eurotherm
Baterie lazienkowe
Krups 7240 - opinie?
drzewka owocowe