pnącze na dom

21. Data: 2003-02-04 14:16:56

Temat: Re: pnącze na dom
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in
news:2PP%9.100027$i73.23837875@twister.neo.rr.com:

> Moj paniculata - wygladal "botanicznie", bo mial male kwiatki i mial
> byc najsilniejszy - padl jako jedyny. Pozostale potrzebowaly kilku lat
> na to, zeby dobrze rosnac. Co do pielegnacji: glowa w sloncu, nogi w
> cieniu.

Swiete slowa, dobrodzieju!
Pozdrowienia - Ewa Sz.

22. Data: 2003-02-04 14:18:51

Temat: Re: Odp: pnącze na dom
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Feb 2003, Janusz Czapski wrote:

> Co Ty Darek za bzdety tu opowiadasz?? Jakie glicynie? jakie cytrynniki?? Do
> szeregu wróc!!!
> Prosze to niezwlocznie winoroslami obsadzic!
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

O witaj Janusz,

milo Cie znow czytac.

Mowisz zeby winorosla przy domu posadzic? Przeciez jego korzonki nie beda
mialy gdzie rosnac. Meczyc sie bedzie. A glicynia sobie poradzi a jak nie
to moze jakis powojnik podola.
Winorosle musza miec dostojne miejsce a nie moga byc wciaz potracane przez
przechodzacych czy maltretowane przez dzieci.
A taka Beta co rosla u mnie przy furtce nie zdazyla dojrzec bo ja majstry
latem wciely. Te majstry musialy miec mocnego kaca bo beta tego roku dojrzala
dopiero w pazdzierniku. Nie moge,widzisz, dopuscic zeby podobny los spotkal
Arkadie czy dajmy na to Atlanta.
Mysle zrozumiesz, ze mnie o dobro winorosli chodzi.

Pozdr.

D.P.

23. Data: 2003-02-04 14:21:27

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@o...pl> wrote in

> Zobacz http://cronopio.republika.pl/j2002_winobluszcz.jpg

Sliczny jest.
Nie wiem, psiakostka, co robic...
Ale skoro gosc od tynkow byl anty, a to on daje gwarancje...

> Zdrowo mnie nastraszyliście możliwością odpadnięcia tynku , teraz nie
> wiem czy cieszyć się ze zdrowego i bujnego rozrastania rośliny , czy
> zacząć się martwić :-(

A bo ja wiem?
Ja sie lamie...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

24. Data: 2003-02-04 14:22:45

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Feb 2003, Ewa Szczęśniak wrote:

> I bez powojnika :-)
> Wiesz, ze one najlepiej rosna, jak jest zasadowo, dosc wilgotno, dol
> rosliny jest zacieniony i sie nie nagrzewa, a gora jest w sloncu?
> To przeciez nie sa duze wymagania :-))

No wlasnie ten botaniczny to wszystko ma. Chociaz moze za duzo cienia z
rana.

> Moze Twoje, skoro rosna przy domu, maja za sucho?

Dopiero beda rosly.

> Ja mialam powojniki na balkonie, w donicach, najlepiej rosl C. alpina forma
> tyowa, o niebieskich kwiatach.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Postsram sie zaraz gdzie ten powojnik zamowic.

Pozdr.

D.P.

25. Data: 2003-02-04 14:23:04

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in

> No, łagodnie jestem dzisiaj nastawiony to i Ci wybaczam!
> Popatrz sobie na liście Venus na przykład. Inne też. Który
> winobluszcz z tym sie moze równać???

Trojklapowyyyyy. Buuuuu!
Pozdrowienia - Ewa Sz. z zanikiem instynktu samozachowawczego

26. Data: 2003-02-04 14:30:46

Temat: Odp: Odp: pnącze na dom
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych

> [...]
dojrzala > dopiero w pazdzierniku. Nie moge,widzisz, dopuscic zeby podobny
los spotkal > Arkadie czy dajmy na to Atlanta.

Nie koniecznie arystokracja na tej scianie musi byc. Schuylera sobie zapusc!
Wytrzyma wszystko. I bardzo dobry on jest! A w razie czego w kazdej chwili
mozesz miec ode mnie niedorznieta Isabelle :-))
I co by o niej nie gadac, to naprawde ladnie jej sie przebarwiaja liscie.
Fotka na www.winogrona.org
Pozdrawiam :-)
Janusz

27. Data: 2003-02-04 14:33:05

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> Raczej koltun :-)
> Ale faktycznie bardziej podobne do kolumny niz plaskiej powierzchni :-))

Wystarczą mi pergole na furtkach i wejsciu do piwnicy. O właśnie,\jedna
furtka zupełnie w cieniu jest. Czy cokolwiek oprócz hedery da się tam
posadzić?

> Czemu tylko?

Bo chmiel mi się podoba bardziej :-) A jakbym ten chmiel posadziła
przy siatce ogrodzeniowej, to zawali ją?

> Wymienie moznosc posiadania chmielu na moznosc posiadania winobluszczu!

A dlaczego nie możesz mieć winobluszczu?

> Pozdrowienia - Ewa Sz., bez winobluszczu

Krycha bez chmielu

28. Data: 2003-02-04 14:34:08

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> wrote in
.uhc.lublin.pl:

> Postsram sie zaraz gdzie ten powojnik zamowic.

Jest naprawde ladny, wczesnie kwitnie - juz w maju (przynajmniej we Wro),
ale czesto powtarza kwitnienie jesienia i ma b, ladne owocki. Jak chcesz
cos, co bedzie kwitlo pozniej, to moze cos z grupy C. viticella - kolega
puscil na siatke w plocie i jest bardzo zadowolony.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

29. Data: 2003-02-04 14:35:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...

> Trojklapowyyyyy. Buuuuu!
> Pozdrowienia - Ewa Sz. z zanikiem instynktu samozachowawczego

Raczej z kłopotami w odbiorze wrażeń wzrokowych....
Życząc powrotu do zdrowia, pozdrawiam :-))
Janusz

30. Data: 2003-02-04 14:40:12

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in

> Wystarczą mi pergole na furtkach i wejsciu do piwnicy. O właśnie,\jedna
> furtka zupełnie w cieniu jest. Czy cokolwiek oprócz hedery da się tam
> posadzić?

No wlasnie chmiel :-)
Chociaz prawdopodobne jest, ze bedziesz musiala go przycinac :-))

> Bo chmiel mi się podoba bardziej :-) A jakbym ten chmiel posadziła
> przy siatce ogrodzeniowej, to zawali ją?

Raczej nie, ale jak przy tej siatce rosnie cos do gory albo stoi, to on to
cos namierzy i pojdzie, ile sie da. Bardzo ladnie rosnie np. na slupach
telefonicznych :-))

> A dlaczego nie możesz mieć winobluszczu?

Bo jedyne miejsce, gdzie go moge puscic, to dom. A jak on zdejmie tynk ze
styropianu, to chlopy mi zrobia kuku.
Pozdrowienia - Ewa Sz. z wizja kuku

Bielic czy nie bielic?
Pacaneum