po co E476 w czekoladzie ?

1. Data: 2006-02-13 17:27:29

Temat: po co E476 w czekoladzie ?
Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

po co E476 w czekoladzie/wyroboach czekoladowych ?
skoro mozna i bez tego..

-

2. Data: 2006-02-13 20:48:02

Temat: Re: po co E476 w czekoladzie ?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dsqfli$q62$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Chesky" <c...@c...com> wrote:

> po co E476 w czekoladzie/wyroboach czekoladowych ?
> skoro mozna i bez tego..
>
> -

To emulgator naturalnego pochodzenia. Żeby czekolada miała lepszą
konsystencję.

Władysław

3. Data: 2006-02-13 21:22:59

Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> To emulgator naturalnego pochodzenia. Żeby czekolada miała lepszą
> konsystencję.

eno jaki tam naturalny...
syntetyczny emulgator, (za cytuje dalej).. 'uwazany za szkodliwy'
Tylko niech mi tu nie pisza zaraz ze powietrza tez nie powinienem wdychac
bo siedlisko zarazkow..... Jem duzo czekolady wiec na to akurat
zwracam uwage.. Sa Exxx ktore mozna wcinac bez problemu,
476 akurat sie do nich nie zalicza (pewnie cos tam w tym jest...)
To ze niby lepsza konsystencja.... poza wieksza twardoscia czekolady
i wrecz plastikowa konstystencja i smakiem - nie odczuwam roznicy.

-

4. Data: 2006-02-13 21:35:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dsqtcr$p0j$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Chesky" <c...@c...com> wrote:

> [...]
> To ze niby lepsza konsystencja.... poza wieksza twardoscia czekolady
> i wrecz plastikowa konstystencja i smakiem - nie odczuwam roznicy.

No cóż, zależy co się uważa za syntetyczne. E 476 otrzymuje się z oleju
rzepakowego i estrów glicerynowych, czyli jak najbardziej naturalnych
surowców. Nie mówię, że konsystencja jest lepsza niż innych czekolad,
lecz jest, że ma byćń lepsza, niż tej samej czekolady, gdyby w niej tego
lub innego emulgatora nie było.

Władysław

5. Data: 2006-02-13 22:11:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chesky napisał(a):
> po co E476 w czekoladzie/wyroboach czekoladowych ?
> skoro mozna i bez tego..

A w jakiej czekoladzie to jest? Pytam z ciekawości, bo ostatnio sama
testuję różne czekolady, ale nie czytałam etykiet. Prawdę mówiąc,
ograniczam się do oceny doznań smakowych :-).

Ewa

6. Data: 2006-02-14 00:59:15

Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> A w jakiej czekoladzie to jest? Pytam z ciekawości, bo ostatnio sama
> testuję różne czekolady, ale nie czytałam etykiet. Prawdę mówiąc,
> ograniczam się do oceny doznań smakowych :-).

sklonny jestem napisac ze w wiekszosci.
Do testowania nowych wyrobow jeszcze mozna przymknac oko,
ale taka gorzka jem akurat jak chleb to tez dla swietego spokoju swiadomosci
wole bez 476...

-

7. Data: 2006-02-14 06:30:35

Od: "Marg" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to ja już wiem, dlaczego nie udało mi się rozpuscić czekolady gorzkiej
Nestle. Zrobiła się zważona breja, która po wystygnięciu zamieniła w
granulowane kakao. Z rodzimymi zapychaczami, czyli Wawlem czy Wedlem ta sztuka
mi sie nie udała

8. Data: 2006-02-14 08:03:39

Temat: Typujmy najlepsze :-)
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marg napisał(a):

> granulowane kakao. Z rodzimymi zapychaczami, czyli Wawlem czy Wedlem ta sztuka
> mi sie nie udała

Z Wedlem uważaj, bo mam wrażenie, że ostatnio, dosłownie w ciągu kilku
ostatnich miesięcy, się bardzo pogorszył. Nie lubię jak czekolada jest w
smaku taka plastikowa jakby, oblepia zęby - IMo to znak, że coś z
czekoladą jest nie w porządku.
Wg mnie najlepszę czekoladą na rynku są czekolady Wawela, ciekawe jak
długo.
O Lindt'cie nie piszę, chociaż też jest dobry, ale nieporównywalnie
droższy, niestety.
A jakie są Wasze typy?

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2006-02-14 08:25:25

Temat: Re: Typujmy najlepsze :-)
Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

WAWEL WAWEL WAWEL :)
Lindt jest boski ale w Polsce za drogi... uwielbiam te aksamitne kuleczki

Ewela
[sMakOsz CzEkolaDy]

10. Data: 2006-02-14 08:34:03

Od: Karolina <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> długo.
> O Lindt'cie nie piszę, chociaż też jest dobry, ale nieporównywalnie

Lindt zdecydowanie! Może do najtańszych nie należy, ale warto!

[gdzie] Forma pojedyncza do lasagne we Wro?
szukam przepisu
chiński magiczny makaron
ciasto Netusi
Clare Ferguson ,Kuchnia XXI wieku ,tytuł oryginału: Food for cooks