po ekstrakcji zęba

1. Data: 2003-07-11 14:41:01

Temat: po ekstrakcji zęba
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

..jestem właśnie po usunięciu 8-ki, zabieg skomplikowany, bo rosła poziomo;
z zaleceniami, co robić, a czego nie i tabletkami do łykania (Metronidazol),
oczywiście boli i puchnie, itp. Mam problem, nie spytałam lekarza, czy mogę
dziś zęby umyć, no i ew. jak? A może znacie sposoby , jak to przejść mniej
boleśnie?

pozdrawiam, Agata

2. Data: 2003-07-11 15:02:11

Temat: Re: po ekstrakcji zęba
Od: "Marek B" <s...@N...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może zamiast myc zastosuj płyn do płukania jamy ustnej, powinen być
delikatniejszy i nic nie naruszy a jednocześnie działa dezynfekująco.

Pozdrawiam,
Marek B

3. Data: 2003-07-11 15:07:34

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Może zamiast myc zastosuj płyn do płukania jamy ustnej, powinen być
>delikatniejszy i nic nie naruszy a jednocześnie działa dezynfekująco.

Mnie dentysta powiedzial, ze ABSOLUTNIE nie wolno co najmniej przez 24 godziny
plukac jamy ustnej poekstrakcji zeba.
Zeby mylam normalnie, omijalam tylko okolice wyrwanego zeba i bylo OK.
Co do jedzenia: wazne, zeby nie jesc jogurtow ani serow (bakterie) oraz
niczego, co ma ziarnista strukture (np. chleb z ziarnami).

Przy pierwszej ekstrakcji nie jadlam w ogole przez ok. 24 godziny i wszystko
sie ladnie zagoilo. Przy drugiej 'pozwolilam sobie' na szybszy posilek i,
prawdopodobnie wlasnie przez to, dostalam jakiejs infekcji, ktora ujawnila sie
jako zapalenie oka (6 tyg. meczarni). Trzeba wiec BARDZO uwazac, lepiej
przedobrzyc.

Aha, i oczywiscie przez kilka dni zero goracych i gazowanych napojow oraz
kofeiny i alkoholu.

Dunia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

4. Data: 2003-07-11 15:12:17

Od: "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam preparat w żelu o nazwie Mucosit. Krótki opis zamieszczam poniżej -
nie chciało mi się pisać. Preparat zawiera kilka ziółek, ale co naważniejsze
zawiera lidokainę - środek, który doskonale złagodzi ból po takim zabiegu.
Jest chyba bez recepty.

"Skład
Preparat zawiera Extractum compositum ex: Cortex Quercus, Anthodium
Chamomillae, Folium Salviae, Flos Calendulae, Allantoinum, Lignocainum
hydrochloricum, olea aetherea.
Działanie
Preparat wykazuje skojarzone działanie składników: garbniki kory dębu
działają
powierzchniowo ściągająco; związki zawarte w koszyczkach rumianku działają
przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie; kwiat nagietka przyspiesza
ziarninowanie;
alantoina pobudza proces gojenia się ran; lignokaina działa miejscowo
znieczulająco.
Wskazania
Stany zapalne przyzębia, zapalenie błony śluzowej jamy ustnej, stany po
zabiegach chirurgicznych na przyzębiu.
Dawkowanie
Wcierać w dziąsła 2-3 razy dziennie przez 3 minuty za pomocą opuszki palca
lub
miękkiej szczoteczki. "

--
Pozdrawiam.

Tomasz M.
#GG: 921910
http://strony.wp.pl/wp/tomaszmilewski/

5. Data: 2003-07-11 15:18:42

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
> Zeby mylam normalnie, omijalam tylko okolice wyrwanego zeba i bylo OK.
> Co do jedzenia: wazne, zeby nie jesc jogurtow ani serow (bakterie) oraz

...ojej, to mam kłopot!... ... dentysta zalecił przy tym Metronidazolu jeść
jogurty, bądź Lakcid zażywać, więc teraz nie wiem... :-( ...po umyciu
zębów trzeba przeciez też płukać, mam nadzieję że jakieś delikatne płukanie
nie zaszkodzi?

Agata

6. Data: 2003-07-11 15:23:11

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz M." napisał:

> [...]
naważniejsze
> zawiera lidokainę - środek, który doskonale złagodzi ból po takim zabiegu.
(...)
> Wcierać w dziąsła 2-3 razy dziennie przez 3 minuty za pomocą opuszki palca
> lub
> miękkiej szczoteczki. "

...to chyba może być dobre trochę na później, teraz nie mogę tego miejsca
nawet dotknąć... :-((

Agata

7. Data: 2003-07-11 15:28:53

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>...ojej, to mam kłopot!... ... dentysta zalecił przy tym Metronidazolu jeść
>jogurty, bądź Lakcid zażywać, więc teraz nie wiem... :-(

Jogurty IMO mozna, ale dpiero po 2-3 dniach od ekstrakcji, jak juz nie ma
otwartej rany.

..po umyciu
>zębów trzeba przeciez też płukać, mam nadzieję że jakieś delikatne płukanie
>nie zaszkodzi?

Ja nie plukalam, 2-3 dni da sie wytrzymac ;)

8. Data: 2003-07-11 16:34:51

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" na[isał:

> Ja nie plukalam, 2-3 dni da sie wytrzymac ;)
>
> Dunia
> --
...jak długo to może krwawić??!!, już 5 godzin minęło, a rana pokrwawia, co
można z tym zrobić, trzymałam ten gazik chyba z godzinę... :-((

Agata

9. Data: 2003-07-11 17:25:51

Od: "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj Koleżanko spokojnie :-)
Możesz tego używać praktycznie zaraz po większości zabiegów chirurgicznych w
obrębie jamy ustnej. Ma to konsystencję zwykłej "maści", jest ciemne i
bardzo łatwo rozpływa się wraz z śliną. Już po pierwszym zabiegu zrozumiesz
jak wspaniałym środkiem jest lidokaina zawarta w tym żelu. Po kilku,
kilkunastu minutach ból zmniejszy się do tego stopnia, że zapomnisz o tym co
Ci się przytrafiło. Będziesz mogła dotykać to miejsce ile wlezie :-)

10. Data: 2003-07-11 17:31:07

Od: "Tomasz M." <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o krwawienie to wszystko zależy od samego organizmu i wielkości
zabiegu. 5 godzin po jeszcze może krwawić... Proponuje nie używać płynów do
płukania jamy ustnej (tak jak już ktoś wspomniał). Przez wcześniej
wspomniane 2-3 dni wstrzymałbym się też od mycia zębów zwykłą pastą dla
dorosłych. Z opisów wynika, że jesteś raczej delikatną i wrażliwą osóbką
(oczywiście w pozytywnym znaczeniu ;-)) więc radzę użyć delikatnej pasy dla
dzieci bez żadnych środków ścierających, itp. Z daleka omijać miejsce
zabiegu i delikatnie wypłukać. Znałem też osoby, które z powodzeniem myły
zęby tylko raz dziennie przez 3 dni wspomnianym przeze mnie Mucositem.

P.S.
Jesteś uczulona na jakieś leki?

--

Terapia Magnetyczna