podgrzewacz przepływowy

1. Data: 2003-08-14 07:42:35

Temat: podgrzewacz przepływowy
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam :)

zamierzamy usunąć z kuchni junkers i zastąpić go elektrycznych przepływowym
podgrzewaczem. Podłączenie kranu kuchennego do ogrzewania piecykiem
łazienkowym nie wchodzi w grę, ponieważ kuchnia i łazienka są po przeciwnych
stronach mieszkania.
Chwilowo (i moze jeszcze przez kolejny rok) nie mamy zmywarki, docelowo
chcemy ją kupić, więc ciepła woda w kuchni nie byłaby używana do "wielkiego
zmywania" a raczej tylko do jakiegos szybkiego przepłukania kilku rzeczy.

co polecacie?
jakiej mocy podgrzewacz?
chcemy go schować pod blatem

jakiej firmy?

Asia

1. Data: 2003-08-14 07:59:07

Temat: Re: podgrzewacz przepływowy
Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
"wielkiego
> zmywania" a raczej tylko do jakiegos szybkiego przepłukania kilku rzeczy.

Czy instalacja elektryczna ma tyle siły, zeby uciągnąc przepływowy ogrzewacz
wody? Te w blokach zwykle są zbyt słabe.

Ja mam zamontowany bojler podzlewozmywakowy Ariston, 10 litrów i jestem
bardzo zadowolona. Używałam go do tej pory w kuchni bez zmywarki i taka
pojemność mi wystarczała. Ma on dość dobrą izolację cieplną więc woda nie
stygnie zbyt szybko.

Kasia

1. Data: 2003-08-14 08:19:46

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości

> Czy instalacja elektryczna ma tyle siły, zeby uciągnąc przepływowy
ogrzewacz
> wody? Te w blokach zwykle są zbyt słabe.

tego się jeszcze dowiem, ale na razie wszystko wskazuje że podłaczenie
ogrzewacza o nie za duzej mocy jest mozliwe

> [...]
> bardzo zadowolona. Używałam go do tej pory w kuchni bez zmywarki i taka
> pojemność mi wystarczała. Ma on dość dobrą izolację cieplną więc woda nie

tylko, że mi chodzi o przepływowy, ale thnx ;)

Asia :)

1. Data: 2003-08-14 09:11:55

Od: "mer" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja odradzam przepływowy a polecam nieduży bojler. Miałem okazje myć się/coś pod ok.
20
podgrzewaczami i zawsze było dziadostwo. Najczęściej wkurzała mnie konieczność
pilnowania, aby
ciepła woda miała cały czas taką samą temperature.
Ciśnienie wody skakało czy coś? Może ja na kiepskie tylko trafiłem? Nie wiem. Sam nie
kupie
przepływowego.

mer

1. Data: 2003-08-14 09:16:20

Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrzewacza o nie za duzej mocy jest mozliwe

> tylko, że mi chodzi o przepływowy, ale thnx ;)

Wiem, że pytałaś o przepływowy - z mojego doświadczenia równie dobry może
być ogrzewacz pojemnościowy. I w większości bloków jest to jedyne
rozwiązanie. Jeśli oczywiście mieszkasz w bloku.

Kasia

1. Data: 2003-08-14 09:28:13

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być ogrzewacz pojemnościowy. I w większości bloków jest to jedyne
> rozwiązanie. Jeśli oczywiście mieszkasz w bloku.

ile kosztuje taki bojler?
mieści ci się w szafce pod zlewem, tak?
jakie ma zużycie energii?
czy masz go włączony cały czas?

Asia :)

1. Data: 2003-08-14 09:55:05

Od: " " <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia <a...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości

> [...]
10 l to za duża pojemność. Uważam że 5 l starczy do kuchni, ewent. 8 l.
Bojler grzeje wodę czy jej używasz czy też nie. Jesli ktoś ma zmywarkę
wystarczy kupic przepływowy, bo woda ciepła jest potrzebna sporadycznie.
Polecam produkty i 5 l bojler pod umywalkowy (izolacja w piance):
http://www.zelmech.pl/oferta.html

1. Data: 2003-08-14 10:16:57

Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

> ile kosztuje taki bojler?

Trzysta coś złotych.

> mieści ci się w szafce pod zlewem, tak?

Tak.

> jakie ma zużycie energii?

Moc nominalną ma 1500 W.

> czy masz go włączony cały czas?

Nie. Wyłączam go na noc, wyłączam jesli wiem że już nie będę używać gorącej
wody. Taka woda po wyłączeniu pozostaje dość długo ciepła, więc do doraźnego
mycia rąk czy owoców wystarcza. Po włączeniu dość szybko się nagrzewa.

Nie potrafię ocenić czy 10 litrów to za duzo czy w sam raz. Jak dotąd
obywałam sie w kuchni bez zmywarki i mnie 10 litrów spokojnie starczało do
zmywania. czasem, gdy zbrakło wystarczyło chwilę poczekać. Przed zakupem
długo się wahałam, bałam się wzrostu rachunków za prąd, tego, że bojler
grzeje 10 litrów wody a ja przecież potrzebuję tylko pół. Teraz z
perspektywy pół roku widze że był to bardzo trafiony zakup. Mam gorąca wodę
na zawołanie, tuz po odkręceniu kranu, może mi lecieć maleńka strużka i woda
dalej będzie gorąca. Żałuję, ze tak późno zdecydowałam się na taki zakup.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-08-15 12:08:36

Od: "Adam J" <nowyadam@wytnijto_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciepła woda miała cały czas taką samą temperature.
> Ciśnienie wody skakało czy coś? Może ja na kiepskie tylko trafiłem? Nie

Podpisuje się pod tym.
To istny koszmar. Albo wrzątek albo woda lodowata.
O wiele lepiej zwykłą małą termę 5-10 litrów i w kuchni wystarczy.
Adam

1. Data: 2003-08-15 20:50:10

Od: "Another" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@w...pl> w artykule
news:30739-1060846401@mail.hanslik.com.pl napisał...
> [...]
"wielkiego
> zmywania" a raczej tylko do jakiegos szybkiego przepłukania kilku rzeczy.

Witaj,
z własnego doświadczenia nie polecam przepływowego ogrzewacza. Kupiłem
kiedyś taki fajny, dość nowoczesny - tyrystorowy, który grzejąc impulsowo
gwarantował stałą temperaturę wody. Ponieważ miał ogrzewać wodę zarówno w
łazience, jak i w kuchni, miał regulowaną moc 8-16 KW, żeby woda była
odpowiednio ciepła, nawet przy dużym strumieniu potrzebnym do napełnienia
wanny.
W trakcie pracy trochę mrugało światło - przecież impulsowo pobierał 8 KW.
Pracował ok. 2 miesięcy. Pewnego dnia przyszli panowie z Zakładu
Energetycznego z miernikiem, podpięli się, odkręcili wodę i pokazali, że w
trakcie pracy spada napięcie o ok. 2 V, co gołym okiem można było spokojnie
zauważyć po żarówkach.
Okazało się, że to nie tylko u mnie, ale na całej ulicy (mieszkam w domku) i
któryś z wkurzonych sąsiadów zakapował. Odgrzebałem umowę, okazało się, że
mam na w niej pobór maksymalnie 5,5 KW, a skubanego podgrzewacza nie dało
się ustawić na mniej niż 8 KW. Panowie powiedzieli, że pójdą na ugodę i _nie
będę musiał płacić kary za naruszenie warunków umowy_, ale natychmiast mam
to zdemontować.

Wściekły poszedłem do sklepu i kupiłem bojler 80 litrów i mam do dziś.
I taka refleksja: kto z odbiorców ma umowę na np. 9 KW? Jakieś małe
przedsiębiorstwa chyba... W bloku to standardem jest 3 KW. Poza tym, nawet
jakbym miał umowę na 9 KW to przecież i tak nie zmieniłoby to sytuacji z
przysiadaniem prądu na ulicy. A swoją drogą, to sprzedawca w sklepie
powinien uprzedzić klienta o możliwości podobnych problemów.

Pozdrawiam,
-A.

Zmywarka i blat
Biała fuga
Do tych co dłubią w drewnie - szpachla.
gdzie w internecie kupić bojler elektryczny
jaki dobry, tani bez bajerów okap kuchenny ???