podlaczenie pralki, piekarnika, plyty gazowej..

1. Data: 2004-10-28 19:38:06

Temat: podlaczenie pralki, piekarnika, plyty gazowej..
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam takie pytanie do praktykow, bo sam na razie teoretykiem
jestem :-)
Niedlugo zakupie nowy sprzet AGD (swoj pierwszy, stad niewiedza),
i zastanawiam sie, co musi podlaczyc uprawniony instalator?
Jakie uprawnienia musi miec ów instalator? Potrzebuje trzech
(gazownika, elektryka, hydraulika)? Co musi zrobic? Podbic
jakas gwarancje?
Ile kazdy z nich (mniej wiecej oczywiscie) wezmie za podlaczenie
sprzetu? (Warszawa)

Bede wdzieczny za odpowiedz

Sierp

1. Data: 2004-10-29 05:56:47

Temat: Re: podlaczenie pralki, piekarnika, plyty gazowej..
Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości
> [...]
> jakas gwarancje?
> Ile kazdy z nich (mniej wiecej oczywiscie) wezmie za podlaczenie

W warunkach gwarancji powinno byc napisane. U mnie gwarancja wymagala aby
uprawniony elektryk wcisnal wtyczke piekarnika do gniazdka i potwierdzil te
skomplikowana, wymagajaca uprawnien conajmniej do 150 kV i 30 lat praktyki w
zawodzie czynnosc, swym podpisem i pieczatka. Olalem w calej rozciaglosci i
ryzykujac zycie wlasne i rodziny oraz majac za nic mozliwosc spalenie stacji
TRAFO w prominiu 25 kilometrow podpialem piekarnik do sieci sam.

Mam nadzieje, ze zrobilem do dobrze - bo jak sie zepsuje pewnie mi gwarancji
nie uznaja.

WOjtek

1. Data: 2004-10-29 06:47:35

Od: "ls" <sochalu_wytnij_to1234@um_wytnij.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Sierp napisal(a):
> [...]
> jakas gwarancje?
> Ile kazdy z nich (mniej wiecej oczywiscie) wezmie za podlaczenie

plyte gazowa podlaczal mi gazownik - na karcie gwarancyjnej jest miejsce
na jego pieczatke
natomiast piekarnik elektryczny i pralke podlaczylem sam, nie pamietam,
czy gwarancja na to pozwalala
pozdr.
ls

1. Data: 2004-10-29 07:42:15

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> wrote in message
> [...]
> Niedlugo zakupie nowy sprzet AGD (swoj pierwszy, stad niewiedza),
> i zastanawiam sie, co musi podlaczyc uprawniony instalator?

Uprawniony instalator musi podłączyć płyte gazową, a następnie podbić
gwarancję pod rygorem jej niewazności. Co do dwóch pozostałych
sprzętów, to zwykle w instrukcji stoi, że powinien to robić fachowiec,
ale to tylko "sugestia", nie jest to podparte żadnymi rygorami. Na
gazowniku lepiej nie oszczędzaj, co do reszty, samodzielne podłączenie
nie jest problemem.

J.

1. Data: 2004-10-29 07:43:54

Od: Snap <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:
> [...]
> jakas gwarancje?
> Ile kazdy z nich (mniej wiecej oczywiscie) wezmie za podlaczenie

U mnie odbylo sie to tak, ze wszystko podlaczylem sam, kuchnie gazowa
na gietkim przewodzie. Potem poprosilem goscia z odpowiednia pieczatka
zeby sprawdzil szczelnosc - takim pikajacym czujnikiem gazu.

Piotr

1. Data: 2004-10-29 09:09:38

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtusj" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> skomplikowana, wymagajaca uprawnien conajmniej do 150 kV i 30 lat praktyki
> zawodzie czynnosc, swym podpisem i pieczatka.

no wlasnie
a serio - jakie uprawnienia byly wymagane?
bo np. ja posiadam uprawnienia elektryczne do 1kV do rozbudowy sieci
elektrycznej,
oswietleniowej etc

Sierp

1. Data: 2004-10-29 10:21:55

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a serio - jakie uprawnienia byly wymagane?
> bo np. ja posiadam uprawnienia elektryczne do 1kV do rozbudowy sieci

Szczegolowo nie podano jakie maja byc uprawnienia. Mysle, ze twoje
wystarcza.

Wojtek

1. Data: 2004-10-29 10:48:16

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtusj wrote:

> Szczegolowo nie podano jakie maja byc uprawnienia. Mysle, ze twoje
> wystarcza.

Byle pieczątka była. Poważnie. :)

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-10-29 10:50:51

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> Byle pieczątka była. Poważnie. :)

mam sobie przepraszam pieczatke zrobic? :)
ty serio? :)
i co mam napisac, Sierp elektryk
? ;-)

Sierp

1. Data: 2004-10-29 11:00:55

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:
> Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> mam sobie przepraszam pieczatke zrobic? :)
> ty serio? :)
> i co mam napisac, Sierp elektryk

W ub.m.zakładałem sobie płytę grzejną (ceramiczną). Rzeczywiście był
potrzebny elektryk, gdyż płyta miała gołe zaciski pod przewody.
Sam też pewnie dał bym radę, ale poprosiłem Teścia (mgr inż. elektryk)
o podłączenie - co zrobił. I zadziałało.
Kiedy zadzwoniłem z kontrolnym pytaniem do serwisu kto może podłączyć
płytę - z jakimi uprawnieniami - odpowiedziano mi, że nieważne, byle
była pieczątka i wynikało z niej, że płytę podłączył elektryk z
uprawnieniami (byle jakimi):)
Poprosiłem znajomego, który ma warsztat - pieczątkę mam :)

--
spp
spp(na)op.pl

[WRO] kratka do gazówki
Posiadam preparaty do stali nierdzewnej !!!
Odkurzacz Electrolux Z 6035 - opinie.
Odkurzacz do paneli
grzyby(glony?) na listwie przyblatowej - czym zniszczyc