polędwiczki w sosie śmietanowym- właśnie piekę (przepis)

1. Data: 2006-04-26 21:15:09

Temat: polędwiczki w sosie śmietanowym- właśnie piekę (przepis)
Od: Ola Żyszkowska <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pachnie pięknie, umoczyłam łyżkę w sosie, jest pysznościowy.

Za literówki ewentualne przepraszam, staram się, ale dżin z
tonikiem... ;-)

Polędwiczki układamy w głębokim naczyniu żaroodpornym lub brytfannie
i obficie polewamy sklarowanym masłem. Wstawiamy do piekarnika
rozgrzanego do 200 stopni (około) i niech się piecze.
Ja na cztery małe polędwiczki wylałam troszkę ponad pół kostki masła.
Jak się te polędwiczki zrumienią (czytaj: przypomnimy sobie, że coś
leży w piekarniku, kiedy to coś zacznie pachnieć na cały blok),
przyprawiamy je solą i pieprzem, oprószamy mąką (tego nie zrobiłam,
bo unikam mąki w potrawach mięsnych) i polewamy dobrą śmietaną ( u
mnie - 18% Piątnicy).
I zapiekamy jeszcze przez kilka minut.
Spróbowałam sosu przed polaniem śmietaną, co jest zabawne o tyle, że
się nazywa w sosie śmietanowym- jest pyszszszny.
Kończy się zapiekać...
...właśnie skończył...
... spróbowałam, polecam!
A może to tylko moja sympatia dla wieprzowych polędwiczek?

--
Pozdrawiam cieplutko,
Ola Żyszkowska i Koty

2. Data: 2006-04-26 23:01:48

Od: " JaMyszka" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola Żyszkowska napisała:

> Pachnie pięknie, umoczyłam łyżkę w sosie, jest pysznościowy.
> [...]

Ach, jakież proste w swej prostocie to danie;)
Thx:)
Skorzystam przy jakieś okazji:)

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2006-04-27 15:24:31

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ola Żyszkowska wrote:

> potrawach mięsnych) i polewamy dobrą śmietaną ( u mnie - 18% Piątnicy).

kwasna smietana czy slodka smietanka?

MB

4. Data: 2006-04-27 15:46:28

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> kwasna smietana czy slodka smietanka?
>
> MB
obstawiam kwasna...
Mars

5. Data: 2006-04-27 16:15:03

Od: "AcinwożdżD" <a...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:4450E22F.8090507@bluemoonlavender.com...

> kwasna smietana czy slodka smietanka?

Słodka i jeszcze dosładzana!

dżdżownica

6. Data: 2006-04-27 16:43:38

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> obstawiam kwasna...
> Mars

No wlasnie, niby po polsku smietana to kwasna, a smietanka to slodka,
ale dzis juz dwa razy widzialam "smietana 18%" i sie zastanawiam, czy
teraz jest to nazwa wymienna? Bo chyba do tej potrawy kwasna smietana by
nie pasowala....

MB

7. Data: 2006-04-27 17:58:04

Od: "Julita Cygan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> obstawiam kwasna...
> Mars

stawiam na słodką , jak zapiekam rybę z cebulą i pieczarkami to właśnie
zalewam słodką kremówką (30%)
pozdrawiam Julita

8. Data: 2006-04-27 18:16:37

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Julita Cygan wrote:

> stawiam na słodką , jak zapiekam rybę z cebulą i pieczarkami to właśnie
> zalewam słodką kremówką (30%)
> pozdrawiam Julita

A ja taka rybe zalewam mieszanka rosolu i kwasnej smietany, i
zapiekam.Daje to bogaty smak, nie mdly. Dodaje tez duzo pieprzu do tego.
MB

9. Data: 2006-04-27 18:42:45

Od: Ola Żyszkowska <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> kwasna smietana czy slodka smietanka?

ta była słodka.

--
Pozdrawiam cieplutko,
Ola Żyszkowska i Koty

10. Data: 2006-04-27 18:56:45

Od: "Julita Cygan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A ja taka rybe zalewam mieszanka rosolu i kwasnej smietany, i
> zapiekam.Daje to bogaty smak, nie mdly. Dodaje tez duzo pieprzu do tego.
> MB

moja ryba jeszcze nigdy nie była mdła, oprócz śmietany dodaję także
przyprawy - sól i pieprz
pozdrawiam Julita

NIE JESTEM...
sałata, pierś z kuraka pieczona