poledwiczki wp

1. Data: 2003-09-21 08:00:19

Temat: poledwiczki wp
Od: "agucha" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mam piekne miesko - poledwiczki wp i jakos brak pomyslu co z nich
zrobic. Zwylke konczy sie na zrazach, ale moze macie jakis fajny przepis?
Z gory dziekuje
Pozdrawiam
Agucha

1. Data: 2003-09-21 10:04:56

Temat: Re: poledwiczki wp
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Sep 2003 10:00:19 +0200, Waćpanna lub Waćpan *agucha*, w
wiadomości news:<bkjm2l$e2j$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Witam! Mam piekne miesko - poledwiczki wp i jakos brak pomyslu co z nich
> zrobic. Zwylke konczy sie na zrazach, ale moze macie jakis fajny przepis?

Ja ostatnio pokroiłam je w plasty, lekko rozbiłam, dałam dużo słodkiej
papryki, pieprzu, tymianku, po czym obsmażyłam i hyc do brytfanny z
podduszoną cebulą. I tam to się ładnie dusiło, sos wyszedł pyszny, a
poledwiczki kruchutkie. WIem, mało odkrywcze to, ale dobre.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-09-21 11:30:13

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Sep 2003 12:04:56 +0200, Ti`Ana
<yennefer12*antyspam*@go2.pl> wrote:

> [...]
>podduszoną cebulą. I tam to się ładnie dusiło, sos wyszedł pyszny, a
>poledwiczki kruchutkie. WIem, mało odkrywcze to, ale dobre.

A ja takie rozbite plastry po wyjeciu z marynaty zwyczajnie
spanierowalam i usmazylam. Jeszcze mniej odkrywcze ale tez pyszne :)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-09-21 11:56:51

Od: "Biesiek" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej )
ja zrobiłam gulasz z polędwiczek. Podsmażyłam je z przyprawami, dodałam
podduszone pieczarki z cebulą, czerwona paprykę i kukurydzę z puszki. Całość
zagęszczona zasmażką z masła i mąki. Przyprawy według gustu. Pyszne
danko ))))

1. Data: 2003-09-21 12:08:04

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Sep 2003 13:30:13 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Sabinka*, w
wiadomości news:<bkk955.3vvjd6h.1@sa.re> zawarł, co następuje:

> A ja takie rozbite plastry po wyjeciu z marynaty zwyczajnie
> spanierowalam i usmazylam. Jeszcze mniej odkrywcze ale tez pyszne :)

Będzie next time, panierować, jeszcze nie panierowałam, bo chlopy sie drą,
że mają dość kotletów. A im to wsiora wno, co w środku siedzi.

1. Data: 2003-09-21 13:01:37

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2003-09-21 at 10:00, agucha wrote:
> [...]
> zrobic. Zwylke konczy sie na zrazach, ale moze macie jakis fajny przepis?

Poledwiczki kroje na kawalki 10 cm, obsmazam na goracym masle do
zrumienienia ze wszystkich stron, dorzucam duza garsc sliwek suszonych
(wszyscy sie potem o te sliwki bija)m podlewam woda i dusze przez 10-15
minut. Poledwiczki wyjmuje z sosu, sos gotuje razem ze sliwkami az sie
do polowy wygotuje. Poledwiczki sole, polewam sosem, garniruje sliwkami.
Nikt nie narzekal ;-) Poledwiczki to moim zdaniem zbyt delikatne mieso,
zeby je rozbijac, dlugo dusic itd.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-09-21 19:48:06

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Sep 2003 14:08:04 +0200, Ti`Ana
<yennefer12*antyspam*@go2.pl> wrote:

>Będzie next time, panierować, jeszcze nie panierowałam, bo chlopy sie drą,
>że mają dość kotletów. A im to wsiora wno, co w środku siedzi.

A to dziwne chlopy :) Moj to by ciagle jadl schaboszczaki, te
polendwiczki byly bo blagalam zeby kupil cos innego no i kupil,
delikatnie sugerujac ze moze by je tak w panierce... :)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-09-21 20:47:59

Od: "julita" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agucha" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam! Mam piekne miesko - poledwiczki wp i jakos brak pomyslu co z nich
> zrobic.

Witam serdecznie.
Polędwiczki często goszczą na moim stole przyrządzane w ten sposób:
tnę na plastry ok.1cm, rozbijam dość cienko, oprószam przyprawami: sól,
pieprz,papryka itd
co kto lubi, na każdy plaster mięska kawałeczek masła i sera żółtego,
zawijam dość szczelnie i panieruję, a potem na patelnię. Uwielbiają to
szczególnie dzieci .
Pozdrawiam i życzę smacznego
Julita

1. Data: 2003-09-21 20:55:45

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Sep 2003 21:48:06 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Sabinka*, w
wiadomości news:<bkl6am.3vvjb9l.1@sa.re> zawarł, co następuje:

> A to dziwne chlopy :) Moj to by ciagle jadl schaboszczaki, te
> polendwiczki byly bo blagalam zeby kupil cos innego no i kupil,
> delikatnie sugerujac ze moze by je tak w panierce... :)

A jaką masz częstotliwość kotletów/tydzień ?

1. Data: 2003-09-22 05:54:18

Temat: Re: poledwiczki wp (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agucha <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bkjm2l$e2j$...@n...onet.pl...
> Witam! Mam piekne miesko - poledwiczki wp i jakos brak pomyslu co z nich
> zrobic. Zwylke konczy sie na zrazach, ale moze macie jakis fajny przepis?
> Z gory dziekuje

propozycja...1
nadziac rokpolem i wycisnietym zabkiem czosnku....doprawic wierzch i
obsmazyc....a nastepnie zawiniete w folie aluminiowa piec do dostatecznej
twardosci....(ewentualna wersja grillowa....okolo 20 minut na grilu bez
folii nastepnie okolo 10 w folii)

propozycja ...2
podpiekamy poledwiczki na tluszczu na patelni (wczesniej doprawione sola,
czosnkiem, papryka). kroimy na plastry a do tego co pozostalo na patelni
dodajemy biale wino, troche mleka ze smietana i podgotowujemy poledwiczki do
miekkosci...

propozycja 3
przed podaniem, obrobka poledwiczek namaczac je cala noc w zubrowce

propozycja 4
nafaszerowac sliwkami wedzonymi i nasaczonymi sliwiowica. Posolic,
popieprzyc i obsmazyc na oliwie z oliwek. teraz wlac kieliszek
sliwowicy.....podpali sie....dodac troche sliwek i niech sie dusi. Nastepnie
odlac nadmiar tluszczu, dorzucic troche masla, troche poszatkowanej cebuli i
troche miodu....chwile potrzymac na ogniu i wlac okolo 1/2 szklanki smietany
kremowki.....10' duszenia.
(Za: R.Maklowicz)

propozycja 5
"Poledwiczki Gggosi
moj maz robi wspaniale poledwiczki... hmmm.... Podpieka je w
calosci na patelni (wczesniej przyprawia sola, oregano,
czosnkiem, bazylia, papryka czerowna). Potem zdejmuje je i kroi na
plasterki. Na patelni (do tego sosiku z peledwiczek) robi sosik:
wino biale, mleko+smietana (zalezy, jaka chce sie otrzymac
gestosc). Troszku podgotowuje.... do tego wrzuca poledwiczki i dusi
sie to do miekkosci. Podaje z plasterkami pieczonych ziemniaczkow
(np. we frytkownicy) i gotowana fasolka szparagowa i
pieczonymi pieczarkami - all polane sosikiem." (Zurki)

propozycja 6
"Przepis widzialam kiedys u ktoregos z telewizyjnych kucharzy, a oto on:
Na oleju (u mnie z winogron) podsmazyc papryke slodka w dosc duzej ilosci.
Dorzucic pokrojona cebule, obsmazyc nieco i wyjac na bok. Poledwiczki w
calosci posolic, oproszyc maka (monkom), tu pewnie by mozna dodac jakichs
ziolek, ale ja nie dodalam. No i obsmazyc dosc mocno. A potem znow tam
dorzucic cebule i podlac woda. No i dusic ze 40 minut. Podawac pokrojone w
plasterki, polane pysznym sosikiem paprykowym.
Wyszly po prostu boskie." Ania K

propozycja 7
Zrob poledwiczki wieprzowe w sosie z plesnika (sos smakuje nawet zagorzalym
wrogom wszelkich plesniakow). Jak sobie przygotujesz wszystko wczesniej to
samo zrobienie zajmie Ci 20 minut.

2 poledwiczki wieprzowe pokrojone na grube plasrty rozgniatamy delikatnie
reka , solimy, pieprzymy i kminkujemy (mielonym) po czym smazymy na masle az
sie lekko zrumienia. Przekladamy w cieple miejsce, na pozostaly tluszcz
wrzucamy niewielki kawalek (50-80g) sera plesniowego (tylko, zeby byl
porzadny - nie polski rokpol, chyba ze chcesz miec kluski, niezly jest
Fourme de Auvergne, dostepny w supermarketach), roztapiamy ser, dolewamy
smietany 30% i chwile gotujemy az lekko zgestnieje.
Wystarczy juz nalozyc kotleciki i polac sosem
Dodatek do tego mozesz wymyslic dowolny, proponuje spaetzle podsmazane, sa
doskonale."
Przemyslaw Koziarski

Propozycja 7
Należy nabyć polędwiczki, pokroić w kawałki o grubości ok 1 cm, wrzucić do
naczynia dodać sos worcester, sos sojowy, spiryt, oliwę z oliwek i czosnek
(drobniutko siekany, a jeszcze lepiej rozgnieciony i utarty nożem z
dodatkiem soli - wtedy nie dodajemy sosu sojowego ale smiało możemy dodac
sosu ostrygowego) - całośc powinna sie marynować min godzinę a najlepiej 24
:).

Potem masz dwa wyjścia - proste i smaczne - wyłożyć mięso na blaszkę
nasmarowaną tłuszczem i piec ok 30-45 minut w nagrzanym piekarniku - musisz
pomyśleć o dodatkach - np. ziemniaki pieczone (w tym samym czasie) a jako
dodatek smażone warzywa ( marchew, pietrzuszka w zapałki, papryka w kostke i
por w talarki).

Możesz też zrobić danie jedno garnkowe: poledwiczki na rogrzaną patelnię,
dodajesz grzyby mun pokrojone w paski ( albo podsmażone pieczarkiw
plasterkach), oraz w kolejności podsmażone wczesniej - papryka czerwona
krojona w kostkę, cebula czerwona krojona w ósemki, por zielony krojony w
talarki, - w odstępach ok 5 minutowych jak mięso już będzie dobre.; Na
koniec dodajesz makaron sojowy. Całośc doprawiasz pieprzem cayenne
(ostrożnie max 1/4 łyżerzeczki) i sosem sojowym. Acha - w tzw międzyczasie
smażenia można dodać octu ryżowego (butelka z pomarańczową nalepką).
Dobre, zdrowe ( pomijając mieso :) no i małopracochłonne - przygotowanie
wszystkiego powinno zająć ok 30 minut i smażenie kolejne 30 minut."
Ostry

Propozycja 8
Bardzo dobry i calkiem prosty jest przepis na poledwiczki wieprzowe w
jablkach:))) ponizej wklejam przepis z serwisu www.mniammniam.pl

Składniki:
polędwiczki wieprzowe - około 50 dag
dwa duże, twarde i kwaśne jabłka
łyżeczka przyprawy curry
pół łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
sól
łyżka oliwy
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Szybko, szybciej, najszybciej.
Kolorowo, ale pastelowo.
Aromatycznie i smacznie.
Chcesz zrobić wrażenie - zrób polędwiczki w jabłkach. Nie mogą się nie udać.
Nie mogę nie smakować. Tak pięknie się komponują na talerzu!
Polędwiczki myję, dokładnie osuszam i smażę do lekkiego zrumienienia z
wszystkich stron na maśle wymieszanym z oliwą.
Kiedy mięso całkowicie zmieni kolor, zdejmuję je patelni i nacieram curry,
solą i pieprzem.

Polędwiczki wkładam do naczynia żaroodpornego i układam na nich pokrojone w
ósemki jabłka - koniecznie ze skórą. Z jabłek wcześniej usuwam gniazda
nasienne. Naczynie przykrywam i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200
stopni. Polędwiczki piekę około 20 minut [jak większe, to 30 minut]. Po tym
czasie odkrywam naczynie, piekarnik przestawiam na grill i piekę je jeszcze
jakieś 5 minut, by się ślicznie zrumieniły. A jak piekarnika na grill
przestawić nie można, to piekę je po prostu odkryte.
Teraz wystarczy tylko pokroić polędwiczki w śliczne, ukośne plastry, ułożyć
na talerzach, obok nich fikuśnie ułożyć kawałki jabłek, polać sosem, który
utworzył się podczas pieczenia, podać na stół i..... radować się zachwytem
gości.

Do polędwiczek pasuje doskonale ryż, ale ziemniaki pieczone też będą
niezgorsze" Mniamniam

Propozycja 9
poledwczki z sosem z sera camembert - na 2 luda:

1 poledwiczka wieprzowa
1/2 dojrzalego camemberta bez skorki (im bardziej lejacy, tym
lepszy!), pokrojone w plasterki
1 lyzeczka swiezych ulubionych ziol
3 lyzki musujacego cydru jablkowego lub bialego wina (ja zwykle daje 2
lyzki wina i 1 lyzke calvadosu)
pol do 3/4 szklanki creme fraiche
1 lyzeczka musztardy dijon
sol i pieprz do smaku
1 lyzka masla

poledwiczki pokroic w plastry grubosci ok. 2 cm, rozbic tluczkiem,
posolic i popieprzyc.na patelni roztopic maslo, obsmazyc mieso z
obydwu stron az bedzie zlote, zdjac z patelnina ogrzany talerz i
odstawic pod przykryciem w cieplym miejscu, zeby nie wystyglo.

na patelnie wlac wino lub cydr, zagotowac oskrobujac dno. wsypac
ziola, dodac smietanme, rozmieszac i zagotowac. dodac ser i musztarde
oraz wszelkie soki, ktore wyciekly z miesa. podgrzewac mieszajac, az
skladniki sie polacza, a sos zgestnieje.podawac mieso polane sosem i
posypane siekana pietruszka. genialne sa do tego kluski francuskie.
Kamila Slawinska

propozycja 10
poledwiczki z szalwia i pomarancza

1 poledwiczka wieprzowa
1 pomarancza (oddzielnie oskrobana specjalnym narzadkiem skorka
(julienne), oddzielnie wycisniety sok) + ewentulanie pare plasterkow
do przybrania
3-4 listki swiezej szalwii, drobno posiekane + ew. kilka do przybrania
1/2 szklanki wytrawnego sherry
3/4 szklanki rosolu z drobiu
2 lyzeczki maki kukurydzianej
1 zabek czosnku, rozgnieciony drobniutko
1 lyzka masla
sol i pieprz do smaku

poledwice posolic i lekko popieprzyc. maslo rozgrzac na patelni,
wrzucic mieso i smazyc obracajac jakies 5-6 minut, az bedzie zlote z
kazdej strony. dodac sherry, zagotowac okolo 1 minuty, dodac rosol,
czosnek, skorke pomaranczowa i szalwie, znowu zagotowac, zmniejszyc
ogien, przykjryc i gotowac jakies 20 minut, odwracajac mieso az do
momentu, kiedy po nakluciu wyplynie jasny sok.
przelozyc poledwice na ogrzany polmisek i przykryc, zeby nie wystygla.
make kukurydziana wymieszac z sokiem z pomaranczy, wlac do sosu,
wymieszac i powili gotowac, az zgestnieje. zlac sos do sosjerki.
mieso pokroic w ukosne plastry. podawac polane odrobina sosu (reszte w
sosjerce) i przybrane listkami szalwii i plasterkami pomaranczy.
uwaga: jesli ktos jest np. tak jak ja na diecie
niskoweglowodanowej,moze z powodzeniem zastapic make kukurydziana
mielonymi migdalami. wczoraj robilam i wyszlo pycha.
Kamila Slawinska

zupa gulaszowa
ocet bialy, ocet czerwony (winny)
Olej z orzechow laskowych